[Otthonunk] Vasárnapi misrend és a szeretet

Malárik Attila malarik.attila at gmail.com
2013. Már. 16., Szo, 18:44:24 CET

Kedves Krisztusban hívő Testvéreim!

Először is annak az örömömnek szeretnék hangot adni, hogy az új pápánk
is Ferenc és a mi papunk is Ferenc! Bizonyára Isten nagyobb dicsőségét
szolgálja mindez.
De szolgálja e a nagyobb dicsőséget, ha misék időpontján vitatkozunk?
Nem kell-e vajon a papunk felé azzal a bizalommal fordulnunk, hogy -
abban bízva, hogy alaposan mérlegelte a döntését a lehető legtöbb
körülményt megvizsgálva - elfogadjuk a döntését az új miserenddel
kapcsolatosan?
Ha nem is esik a "választék" a kedvünk szerint, és némi áldozatot kell
hozni azért, hogy a miselátogatásnak eleget tegyünk, ne tekintsük ezt
a kényelmetlenséget nagyobb keresztnek, mint Krisztusét!
Kérdezem én: Ha egy templomjáró hívő testvérünk gyermeke nem
gondoskodik arról, hogy az unoka vasárnap szentmisére jusson, nem
adománynak kell-e tekinteni a nagyszülőnek azt a lehetőséget, hogy az
unokával együtt mehet misére, mégha nem is a megszokott templomban és
a megszokott időpontban? Nem fontosabb-e Krisztushoz vezetni a
gyermekeket, mint a mise időpontját igazgatni?
Személyesen, ha választanom kell a szombat esti és a vasárnap esti
mise közül, méltóbbnak tartom az ünnep vigíliáján már felkészíteni a
lelkünket.
Három hónapja minden vasárnap dolgozom. Olykor-olykor tudok német
nyelvű hétköznapi misén részt venni. Vajon a lelki fejlődésem és az
üdvözülésem miben nehezíti ez meg? Nem az a legfontosabb, hogy merjünk
megbízni a másik ember jó szándékában, és alázattal tudjunk jót tenni
felebarátunkkal? Ugye ez a legfőbb parancs? A saját plébánosunk is a
felebarátunk.

Református testvérektől hallottam egyszer, hogy milyen jó nekünk, hogy
mi hét szentséggel élhetünk. Ezek közül egy az Oltáriszentség, amit ők
nélkülöznek. Az üdvözülés útját ezek a szentségek mint útjelző karók
mutatják, vagy mint egy túrabotra, azokra támaszkodva az utunkat
könnyebben járhatjuk. Azok nélkül is lehet az utunkat járni.
Legfeljebb nem érdemes.
A magam részéről Ferenc atya döntését tudomásul vettem.

Azzal a véleménnyel viszont azonosulok, amely szerint az
egyházközségnek szüksége lenne képviselő testületre. Miért is?
Nem hiszem, hogy a gazdálkodást hatékonyabbá tudnánk tenni. Nem
gondolom azt sem, hogy az oltár melletti szolgálatot jobban meg
tudnánk szervezni.
Mégis azt gondolom, hogy látva a sok jó szándékú testvért, a képviselő
testületi tagságból fakadó felelősség és az azzal járó tekintély több
szervező erőt mozgósíthatna. Az eddiginél több aktív cselekvő személy
= aktívabb és bővülő egyházközség.
Tegyük fel magunknak őszintén és bátran a kérdést: Pécel lakossága az
elmúlt 10-12 évben kb. 50%-kal nőtt. Az évenkénti egyházközségi
beszámolót olvasva azt körülbelül a stagnálással lehetne jellemezni.
Az egyházközség ilyen viszonyok mellett nem bővül. Márpedig ami nem
növekszik, az csökken. A lakossághoz viszonyított arányokat tekintve
mindenképpen. Vajon miért nincs a péceli katolikus közösségnek nagyobb
vonzása, missziós ereje? Mi hiányzik ehhez?
Kíváncsi lennék, hogy ki mit gondol erről, és mit tenne saját maga
azért, hogy ez fejlődjön, előremozduljon?
Nem lehetne a képviselő testületnek missziós feladata is? Az
evangéliumot nem minden teremtménynek kell hirdessük?
Valóban kíváncsi vagyok a véleményetekre: a plébániára, mint a
szentségek kiszolgáltatásának a helyszíneként tekintünk, vagy a
feladataink elvégzésének helyszíneként?

Vagyunk legalább annyian, mint Szent István királyunk idejében 10
faluban. Fel tudnánk építeni egy templomot?

Szeretettel:
Malárik Attila
+36 (20) 585-0001
Jelenleg külföldön tartózkodom, hívj inkább Skype-on: malarikattila