[Magveto] 2005. 05. 18.

Dozsa Istvan idozsa at communio.hcbc.hu
2005. Május. 17., K, 23:45:01 CEST

Sir 4,11-19
Zs 118,165-175
Mk 9,38-40

„Megtartom parancsaidat és rendeleteidet, mert színed előtt ismeretes minden utam.” Igen, elfogadom és megtartom parancsaidat. Nem elfogadom, de nem mert hiszékeny vagyok, hanem elfogadom, mert beláttam, hogy parancsaid nagyobbak nálam, és meggyőződtem arról, hogy Aki állítja, azaz Te Istenem, mindig az Igazságot állítod, mert Te magad vagy az Igazság. Nem mint kívülről érkező, engem meghaladó igazságként fogadom el parancsaidat és rendeleteidet, hanem ez az elfogadás  belülről való meggyőződés eredménye. Épp ezért kereshetjük a minél teljesebb igazságot a minket meghaladó területeken is... de tudnunk kell, hogy elérni nem tudjuk. A szakadék áthidalhatatlan. Felőlünk... Viszont az Igazság elérhet minket. Mint ahogy közénk is jött. És Önmagát adta nekünk. Őmiatta nem elérhetetlen számunkra. Áldott legyen ezért az Isten! Kérjük a Szentlelket, hogy szívünkből értsük meg és tartsuk meg Isten parancsait és rendeleteit.

- Marian -