[Magveto] 2005. 05. 03.

Dozsa Istvan idozsa at communio.hcbc.hu
2005. Május. 2., H, 23:45:01 CEST

1Kor 15,1-8
Zs 18A
Jn 14,6-14

Valaki egyszer nekem azt mondta, hogy „A ti Istenetek csak a fiát küldte nektek, de ő megtartotta a távolságot.” Valóban, aki nem hiszi, hogy Jézus teljesen ember és teljesen Isten is volt, az nem értheti meg: ,,Én vagyok az út, az igazság és az élet. Senki sem jut az Atyához, csak általam. Ha engem megismertetek volna, Atyámat is ismernétek. De mostantól fogva ismeritek és láttátok őt.'' Mi talán azt mondjuk magunkban: „Mi ezt tudjuk, már régóta vagyunk keresztények”, de lehetséges, hogy beszédünkre, magatartásunkra Jézus nekünk is azt válaszolná, mint Fülöpnek: „Annyi idő óta veletek vagyok, és nem ismertél meg engem, Fülöp? Aki engem látott, látta az Atyát is.”

Isten maga jött el az emberért. Szentlelkét adta, hogy erő töltsön el minket – a szeretetnek és az örömhír terjesztésének az ereje. Nem valami küldött van velünk, hanem maga Isten. Jézus azt mondta: „Veletek vagyok a világ végezetéig minden nap”. Úgy legyen!

- Marian -