[Magveto] 2004. 10. 03.

Dozsa Istvan idozsa at communio.hcbc.hu
2004. Okt. 2., Szo, 23:45:01 CEST

Hab 1,2-3
2,2-4
Zs 94
2Tim 1,6-8.13-14
Lk 17,5-10

Mit látok, ha körülnézek? Látom, hogy szinte mindig a csaló érvényesül, szinte mindig a hazug mondja meg az „igazat”, és szinte mindig a becsületes marad megélhetés nélkül. Fölháborítónak tartom és igazam is van. Talán még Istentől is számon kérem, hol késlekedik ennyi ideig…

De vajon merek-e mögélátni a felszínnek? Merem-e meglátni a mélyebben fekvő igazságot? Ha meglátom, hogy Isten késlekedése nem késlekedés, hanem nekünk ajándékozott idő, akkor talán igazi valójukban tudom csodálni a formákat és színeket. Talán megértem, hogy a gonoszságot művelők kaptak még egy kis időt, hogy megtérjenek - és az Istenben bízók is kaptak még egy kis időt, hogy megszeressék a velük igaztalanul bánókat, szeretetük tanúság tételével pedig esélyt adjanak nekik arra, hogy rátaláljanak az Életre.

- Marian -