[Magveto] 2004. 01. 05.

Dozsa Istvan idozsa at communio.hcbc.hu
2004. Jan. 4., V, 23:45:01 CET

2004. január 5.

   Jn 3, 22 - 4,6

    "Szeretteim, ne higgyetek minden léleknek, hanem vizsgáljátok meg a lelkeket, vajon Istentől valók-e! Mert sok hamis próféta lépett fel a világban."

  Jézus nyilatkozata: az én tanításom nem az enyém, hanem Atyámé, aki küldött engem. Majd Nekem adatott minden hatalom, elmenvén tanítsatok minden népet... Te Péter vagy és e sziklára építem egyházamat, a pokol kapui sem vesznek erőt rajta... Amit megkötsz a földön meg lesz kötve a mennyben is...

  Nem kerestem ki és nem egészen szószerint pontosak az idézetek, de lényegében igen. Ma sok nagyhangú próféta van egyházon belül is, kívül is.
  Sok "új" felfedezés van, amit át akarnak adni, hogyan is kell értelmezni az Írásokat. A ma emberének is viszket a füle, hogy valami újat halljon. A II Vatikáni zsinat tanítása az az új, amit az egyház tanítóhivatala nyújt nekünk. II. János Pál pápa enciklikái új hangok, amelynek megvan a Lélek fedezete.

  Egyes anglikán papokról írták a napokban, hogy a szószékről hirdetik a Szentháromság létének tagadását. Mások Jézus istenségét tagadják ma is, mások a Lélek "indításait" , mégha ellentétes is az Egyház tanításával hirdetik legfontosabbnak, vagy az el nem ismeret "látnokok" által hirdetet "igazságokat" nyújtják az egyház tanítása ellenében is fontosabbnak.

    "Szeretteim, ne higgyetek minden léleknek"

      Gy. E.