[Magveto] 2004. 08. 18.

Dozsa Istvan idozsa at communio.hcbc.hu
2004. Aug. 17., K, 23:45:01 CEST

Ez 34,1-11
Zs 22
Mt 20,1-16a

Az Úr mindenkinek utána megy és így szól: “Íme, én magam keresem fel juhaimat és viselem gondjukat.” Ő a jó Pásztor: a nép pásztora. Az én Pásztorom. Ő az, aki „zöldellő legelőkön adott nekem helyet, csöndes vizekhez vezetett engem”. A jóságos házigazda, aki mindenkinek meg akarja adni az egy dénárt, mindenkinek meg akarja adni a teljességet – nem mérlegeli, ki mikor jött és mennyit hozott, mennyit adott, hanem azt nézi: ott volt-e, jelen volt-e, amikor Ő rátalált. Mi se mérlegeljünk – hiszen honnan tudhatnánk, hogy a nap elején érkezettek között vagyunk-e vagy a nap vége felé érkezettek között. Ne nézzük rossz szemmel, hogy Isten jó.

- Marian -