[Magveto] 2003. 06. 05.

Dozsa Istvan idozsa at communio.hcbc.hu
2003. Jún. 4., Sze, 23:45:01 CEST

2003. június 5

Jn 17, 20-26

     Imádkozva szól Atyjához: ...egyek legyenek mindnyájan. Amint te Atyám bennem vagy és én tebenned... Úgy látja, hogy ezt nem elég nekik mondani, Atyjának mondja, de úgy hogy ők is hallják, szinte vele együtt imádkozzák. Igen, ehhez valóban az Atya bőséges kegyelme kell:

     Sokszor emlegetjük, hogy ez a protestánsok és a katolikusok közötti egységet jelenti, törekednünk kell...

      De mi egyek vagyunk-e katolikusok? Papok? Nézem a liturgikus rovatot. Miért nem akkor a húsvéti, miért ekkor... miért erre az oltár, miért nem erre néz a templom...Nézem a hívek panaszait papjainkra, miért nem engedik elsőáldozáshoz, kereszteléshez... bezzeg a szomszéd plébánián...a mi kisközösségünk, nem úgy a tietek...

      Talán a mai evangéliumi rész vége hiányzik:...hogy a szeretet, amellyel engem szeretsz bennünk legyen és én is őbennük legyek." ?

       Jézus Szíve eligazíthat bennünket !

                      Gy E.