[Magveto] 2003. 07. 05.

Babos Tamás babos at communio.hcbc.hu
2003. Júl. 5., Szo, 06:33:14 CEST

2003 július 05
Mt 9, 14-17..
    Régi ruha új anyagból folt. A szakadás még nagyobb. Régi tömlő, új
bor, mindkettő tönkremegy.
    Az Egyházra nem vonatkoztathatom ezt. Hiszen Krisztus Titokzatos
Teste. A dogmákra sem, hiszen azonos szempontból jövő kérdésekre,
teljesen kimerítően "maiak", csak ne más szempontból feltett kérdésre
adjunk ezekkel választ.
    Ahogy én értem Máté idézet részét ma.
    Ne foltozzuk régi pasztorális módszereinket. Új idők, új módszert
kívánnak meg. Nem új tant, hanem új kifejezésekkel megvilágított
tanítást. Nem új szentségeket, hanem méltó előkészületet a méltó
felvételhez. Nem a tisztelendő _úrnak_ kell megjelenni a hívek előtt,
hanem a lábmosó szeretettel szolgáló Krisztus-képmásnak. Nem túlzottan
őrizzük a régi ruhát és ha lyukas új-módszer-foltot rakunk rá? Van-e már
mai, a mi környezetünkben élő emberekhez szőtt új ruhánk? Új tömlőnk?
Készítünk ilyeneket, beszélgetünk az idők megkívánta új lehetőségeinkről
egymással? Nem indít talán ma is a Lélek minden apostolt és
apostol-jelöltet?
    Gy E.