[Magveto] 2002. 05. 11.

Babos Tamás babos at communio.hcbc.hu
2002. Május. 11., Szo, 21:01:01 CEST

Máj. 11.
Jn 16, 23b-28

"Az Atya szeret titeket..."

A húsvéti idő sok lelki örömet rejteget, illetve ragyogtat fel
számunkra. Ez az öröm a feltámadás,a győztes Király ránk sugárzó fénye,
amely minden napunkat a "teremtetlen fény" szelid sugarával vonja be.
A búcsúbeszédnek e fényben való újraolvasása igazolja Jézus szavát:
" az én békémet adom nektek. Én nem úgy adom, amint a világ adja. Ne
nyugatalnkodjék a szívetek..."(Jn 14,27)
Krisztus befogadott békéje értelmessé és "halló szívűvé" tesz minket a
húsvéti üzenet befogadására.

Jézus ma ezt mondja: "Az Atya szeret titeket!"
Nem is mondja, hanem szinte kiáltja: Értsd meg, lásd, nézz rám és már
tudod:"Az Atya szeret titeket!"
Kimutatta irántad való szeretetét a teremtésben, a megváltás
misztériumában,  a Szentlélek elküldése által.
Az Atya szeretete ugyanaz a szeretet, amelyet már az ószövetségi szerzők
is bemutattak. Most az Atya szeretete egészen nyilvánvalóvá vált:
Krisztus szeretete által. "Én és az Atya egy vagyunk."

Isten a Szeretet. Isten végtelenül szerető tekintete kiséri és megelőzi
lépteinket. Ha elesünk szerető szívére hullunk, ha elhagyjuk, akkor is
melletünk van.

Amikor nem értjük mi,miért történik velünk, ha váratlan nehézségek
tornyosulnak elénk, ha meg nem értés, gúny, elutasítás vesz körül
minket...mindezeken túl és mindezek előtt bennünk él a biztos tudat:Az
az Atya szeret titeket!"
-nz-