[Magveto] 2001. 01. 13.

Dozsa Istvan idozsa at hcbc.hu
2001. Jan. 12., P, 17:45:01 CET

2001. Január 13. Szombat

Zsid 4,12-16. - Mk 2,13-17.

Az   evangéliumból  megismerjük   Jézusnak  a   bűnösök  iránti
irgalmas   szeretetét.  Indokát  a  szentleckében  olvashatjuk:
Főpapunk  ugyanis  nem  olyan,  hogy  ne  tudna  együtt  érezni
gyöngeségeinkkel,  hanem olyan, aki hozzánk hasonlóan mindenben
kísértést  szenvedett,   a  bűntől  azonban  ment  maradt.  Más
szóval,  köztünk,  bűnösök  közt  élve,  megtapasztalta, milyen
nyomorúságba  taszítja a bűn az embert,  azt az embert, aki nem
lát   át  a  kísértő  álnokságán.   Érthető,  hogy  megkönyörül
rajtunk,  szerencsétlen bűnösökön. És én  milyen vagyok gyarló,
bűnös  embertársaimhoz? A  bűnt  el kell  ítélnünk, de  a bűnös
nyomorúságát   megszánva,  segítenünk  kell,  hogy  megfoghassa
Jézus kezét, aki egyedül képes őt felemelni.

Elemér