[Magveto] 2001. 05. 01.

Dozsa Istvan idozsa at hcbc.hu
2001. Ápr. 30., H, 17:45:01 CEST

Május 1 kedd

Szent József a munkás
ApCsel 7, 51-59 Látom a nyitott eget, és az Emberfiát az Isten jobbján. Jn 6, 30-35 Én vagyok az élet kenyere, aki hozzám jön, nem éhezik többé A feltámadt Krisztus ajándéka az élet kenyere, az Oltáriszentség. Akit a Szentlélek vezet és táplálkozik az Úr testével, egyesül Krisztussal, és szoros egységbe jut a mennyei Atyával. Így válik élő középponttá Jézus.

A nap gondolata István diakónus tanúságtétele, aki táplálkozva az élet igéjével vált az igehirdetésben kitartóvá és tántoríthatatlanná. Én is szeretném megtapasztalni Isten közelségét minden munkámban.

XII. Piusz pápa ezt az ünnepet abból a meggondolásból vezette be, hogy Jézus nevelőatyját példaképül állítsa a munkások elé, akik május elsejét már korábban a munka ünnepeként ülték meg. Szent Józsefről keveset tudunk, legmegkapóbb, hogy a Biblia igaz embernek nevezi. Csendes, hűséges tevékenységével példakép lehet minden ember számára.

Új hónapot kezdünk, a legszebb hónapot. Szent Józsefre figyelve kezdjük, de minden napján jegyesére, Máriára, égi édesanyánkra figyelünk. Neki ajánljuk a legszebb hónap alkonyát.

Fulop Akos RM /satya/
sarisapi plebanos