[Magveto] 2001. 04. 13.

Dozsa Istvan idozsa at hcbc.hu
2001. Ápr. 12., Cs, 17:45:01 CEST

2001. április 13. Nagypéntek

Iz 52,13-53,12. - Zsid 4,14-16. 5,7-9. - Jn 18,1-19,42.

A mai nap Isten irántunk való szeretetének ünnepe. Ami ezen a napon történt, az nem véletlen. Jézus előre megfogalmazta ezt, és tudatosan vállalta. Mindezek megfontolásához néhány idézet: Jn 13,16-17. Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta oda, hogy aki hisz benne, az el ne vesszen, hanem örökké éljen. Nem azért küldte el Isten a Fiát a világba, hogy elítélje a világot, hanem, hogy üdvösséget szerezzen a világnak. Mk 10,45. Hisz az Emberfia nem azért jött, hogy szolgáljanak neki, hanem hogy ő szolgáljon, és életét adja váltságul sokakért. Jn 10,11. Én vagyok a jó pásztor. A jó pásztor életét adja juhaiért. Jn 15,13. Senki sem szeret jobban, mint az, aki életét adja barátaiért. Mindebből következik számunkra a tanulság: 1Jn 3,16. A szeretetet arról ismerjük fel, hogy ő életét adta értünk. Nekünk is kötelességünk életünket adni testvéreinkért.

Kegyelemteljes, áldott ünnepeket kívánok mindnyájatoknak,

Elemér