[Magveto] 2000. 10. 06.

Dozsa Istvan idozsa at hcbc.hu
2000. Okt. 5., Cs, 17:45:01 CEST

Október 6. péntek

"Jaj neked, Korozain! Jaj neked, Betszaida! Mert ha
Tíruszban és Szidonban történtek volna a bennetek végbement
csodák, már régen zsákban és hamuban ülve tartottak volna
bűnbánatot. De Tírusznak és Szidonnak könnyebb lesz a sorsa
az ítéleten, mint nektek.
És te, Kafarnaum! Ugye az égig emelkedtél? Az alvilágba
süllyedsz!
Aki titeket hallgat, engem hallgat, és aki titeket megvet,
engem vet meg; aki pedig engem megvet, azt veti meg, aki
engem küldött."

Jézus talán ma mondhatná a következőket: jaj nektek emberek,
jaj nektek városiak, jaj nektek magyarok! Nem veszitek észre
a bennetek végbement csodákat!

Kétségtelen, hogy a csoda és bűnbánatra felszólítás
összetartozik. Igenis csoda, Jézus csodája, hogy lehetőséget
ad nap, mint nap nekünk a bűnbánatra, hogy újrakezdjünk.
Sokszor azok, akik a mi mércénk szerint "nem hívők" előbb
tartanak bűnbánatot, előbb ismerik fel saját hibájukat mint
mi.
Vigyáznunk kell, hogyha állunk nehogy elessünk. Ha
túlságosan sokra tartjuk magunkat valóban nem vesszük észre
a csodákat.
Mai napon járjunk nyitott szemmel, vegyük észre a csodát: az
élet szépségét, örömét, a másik ember örömét, az újrakezdés
örömét.