[Magveto] 2000. 04. 21.

Dozsa Istvan idozsa at hcbc.hu
2000. Ápr. 20., Cs, 17:45:01 CEST

2000. április 21. Nagypéntek

     Amikor  az  ember Istennel  találkozik,  mindig valamilyen
fényességet  lát. Sőt, amikor  Mózes lejön a hegyről,  még az ő
arcát   is   el   kell  takarni,   mert   "átvett"   az  isteni
fényességéből.
     Az  Újszövetségben,  a  Tábor-hegyi  jelenetben  is  Jézus
elváltozik  színében, és  fehéren  fénylik, mint  a hó.  Sőt, a
feltámadáskor,  az őrök is nagy  fényességet láttak az angyalok
"kőhengerítő  munkája" közben.  Az Istennel,  az istenivel való
találkozás ilyen "megvilágosító" erejű.
    De ma, Nagypénteken, más a helyzet. Ma "A fényes Isten-arcot
vér, s fájdalom fedi".  Nem változott meg,  csak egy rövid ideig
elfedi fényességét a mi sötét, fekete bűneink következménye.
     Ennyire szeretett  Ő, az  Isten. Nem elég,  hogy megalázta
magát  és  emberré  lett,  hogy  megismerjem  az igazi,  Istent
szerető emberi életet, ráadásul még - bűntelenül(!) - magára is
vállalta  bűneimet. Ezek  miatt  nem látni  ma a  fényes Isten-
arcot. Micsoda áldozatos, szerető tanítás ez!
     Amikor  ma  felhangzik a  felszólítás,  hogy "Jöjjetek hát
keresztények,  hódolattal  hajtsunk  térdet",  kérni  fogom  az
Urat, hogy ha már saját képére és hasonlatosságára megteremtett
azért, hogy  egy örökkévalóságon át Vele éljek, - és mint Mózes
arca,  az én arcom  is ragyogjon -,  segítsen kegyelmével, hogy
életem "véres és fájdalmas" perceiben se feledkezzem meg  arról,
hogy "fényes-arcúnak" lettem megteremtve.

O. R.