[Napi e-vangelium] 2017-05-10

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2017. Május. 10., Sze, 00:10:04 CEST

   2017. május 10. - Szerda

   Abban az időben Jézus hangos szóval hirdette: Aki bennem hisz, nem
   énbennem hisz, hanem abban, aki küldött engem. Aki engem lát, azt
   látja, aki küldött engem. Én világosságul jöttem e világra, hogy aki
   bennem hisz, ne maradjon sötétségben. Aki hallgatja ugyan tanításomat,
   de nem tartja meg, azt nem én ítélem el, mert hiszen nem azért jöttem,
   hogy elítéljem a világot, hanem hogy megváltsam a világot. Van bírája
   annak, aki megvet, és nem fogadja el tanításomat. A tőlem hirdetett ige
   ítéli el őt az utolsó napon. Mert én nem magamtól beszéltem, hanem az
   Atya, aki küldött engem, hagyta meg nekem, hogy mit mondjak és mit
   hirdessek. Tudom, hogy az ő parancsa örök élet. Amit tehát hirdetek,
   úgy hirdetem, amint az Atya mondta nekem.
   A mai evangéliumi szakaszban Jézus saját küldetéséről ad tanítást,
   amelyben kijelenti, hogy ő a mennyei Atya küldötte. Aki tehát
   visszautasítja Jézust és nem hallgat szavára, az tulajdonképpen a
   mennyei Atyát utasítja el. Az ószövetségi próféták sorsa folytatódik
   Jézus életében, hiszen az ő esetükben ugyanez volt a helyzet. Aki
   elutasította a prófétáknak, mint Isten küldötteinek szavát, az magát
   Istent utasította el. Jézus szintén Isten követségében jár, s az Atya
   nevében tanít. Világosan látja, hogy a nép vezetői részéről éppen
   amiatt éri a legtöbb támadás, mert tanúságot tesz az Atyával való
   egységéről és kapcsolatáról. Ezt az egységet nem tagadja meg még akkor
   sem, amikor látja, hogy az életébe fog kerülni az Atyától kapott
   küldetésének a teljesítése.
   A szentmisében minden nap felcsendül számunkra Isten szava. Az ige
   liturgiájában elhangzó olvasmányok és a szent szövegeket magyarázó
   prédikációk, a mindennapi szentírásolvasás és az arról való elmélkedés
   abban segítenek minket, hogy folyamatosan figyeljünk Isten üzenetére. A
   tanítás nem maradhat bennünk "holt betű", hanem meg kell elevenednie,
   aktív keresztény magatartássá és Krisztusban való életté kell válnia.
   Hordozzuk elménkben és szívünkben az "örök élet igéit", és éljük az
   evangéliumot! Isten igéjének rendszeres hallgatása ösztönözzön minket
   Krisztus követésére: hallgassuk és tartsuk meg tanítását!
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:
   Én Istenem! Felajánlom magamat égő áldozatul irgalmas szeretetednek,
   hogy életem a tökéletes szeretet egyetlen hősi tette legyen. Könyörgök
   hozzád, hogy a benned rejlő végtelen szeretetnek árját öntsd át
   lelkembe, hogy az engem felemésszen, és a te szeretetednek vértanújává
   tegyen. Igen, így akarok elkészülni rá, hogy előtted megjelenhessek: a
   szeretet mártírhalálával akarok meghalni, s így egyenest a te irgalmas
   szereteted karjaiba repülni.
   Lisieux-i Szent Teréz

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: