[Napi e-vangelium] 2017-05-04

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2017. Május. 4., Cs, 00:10:00 CEST

   2017. május 4. – Csütörtök

   A kenyérszaporítás utáni napon  Jézus így szólt  a sokasághoz: „Senki  sem
   jöhet hozzám, ha nem vonzza az Atya, aki küldött engem. Én feltámasztom őt
   az utolsó napon. A prófétáknál ezt olvassuk: „Mindnyájan Isten tanítványai
   lesznek.” Mindaz, aki hallgat  az Atyára, és tanul  tőle, hozzám jön.  Nem
   mintha az Atyát látta  volna valaki. Csak aki  Istentől való, az látta  az
   Atyát. Bizony, bizony, mondom  nektek: Aki hisz  bennem, annak örök  élete
   van. Én vagyok  az élet  kenyere. Atyáitok  mannát ettek  a pusztában,  és
   mégis meghaltak. Itt a mennyből alászállott kenyér, hogy aki eszik belőle,
   meg ne  haljon.  Én  vagyok  a mennyből  alászállott  élő  kenyér.  Aki  e
   kenyérből eszik, örökké él. A kenyér,  amelyet adni fogok, az én testem  a
   világ életéért.”

   A csodálatos kenyérszaporítás  után, tehát azt  követően, hogy az  emberek
   jóllaktak a Jézus által  adott földi kenyérrel, az  Úr az élet  kenyeréről
   tanít. Mondanivalójának  megértéséhez a  kenyérszaporítással  kapcsolatban
   nem a csodára  kell összpontosítanunk,  azaz nem arra  a mozzanatra,  hogy
   miként válik  a  kevés  táplálékból  annyira sok,  hogy  több  ezer  ember
   jóllakhat belőle, hanem  arra a tényre,  hogy Jézus ad  kenyeret az  éhező
   embereknek. A  mai  evangéliumban ugyanis  a  beszédnek ahhoz  a  részéhez
   érünk, amikor a mi Urunk világosan  kimondja, hogy az általa adott  kenyér
   az ő teste. Ezzel az Eucharisztia titkára akarja előkészíteni tanítványait
   és az embereket. Arra  a titokra, amit az  utolsó vacsorán tesz, amikor  a
   kenyeret  és  bort  saját  testévé  és  vérévé  változtatva  adja  oda  az
   apostoloknak. Ez  a csoda  ismétlődik meg  minden szentmisében.  A  kenyér
   Krisztus testévé, a bor az  ő vérévé változik át,  majd a pap rámutat,  és
   ezt mondja: „Íme hitünk szent titka.” Ennek a titoknak válunk  részeseivé,
   amikor a szentáldozáskor Krisztus szent testét, az Eucharisztiát magunkhoz
   vesszük.
   Elfogadom-e   hittel,   hogy   Krisztus    valóságosan   jelen   van    az
   Eucharisztiában? Élek-e  a szentáldozás  lehetőségével, hogy  az Úr  Jézus
   bennem éljen? A kenyér, amelyet ad, az ő teste a világ életéért és  értem.
   Uram, add nekem magadat az örök élet kenyerében!

   Uram, Istenem,  gyarapítsd, sokasítsd  Egyházadat, és  egyesíts  mindenkit
   egységben! Tedd, hogy a  nép feddhetetlenül éljen,  egyetértő legyen a  te
   igaz hitedben és annak  megvallásában! Sugalld szívükbe tanításod  szavát!
   Hiszen  a  te   ajándékod,  hogy   elfogadtál  Krisztusod   evangéliumának
   hirdetésére, és  arra késztettél,  hogy  jó, neked  kedves  cselekedeteket
   vigyünk végbe.

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: