[Napi e-vangelium] 2017-03-30

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2017. Már. 30., Cs, 00:10:01 CEST

   2017. március 30. – Csütörtök

   Egy  alkalommal  Jézus  ezeket  mondta  a  zsidóknak:  „Ha  én  tanúskodom
   önmagamról, a saját  tanúskodásom keveset  ér. Más  tanúskodik rólam,  (az
   Atya), és  én tudom,  hogy igaz  az  ő tanúsága,  amelyet rólam  tesz.  Ti
   (Keresztelő) Jánoshoz  fordultatok, és  ő  tanúságot tett  az  igazságról.
   Nekem azonban nincs szükségem emberi tanúságra. Ezeket azért mondom,  hogy
   üdvözüljetek. Égő  és világító  fény volt  János, de  ti csak  ideig-óráig
   akartatok az  ő  fényében  gyönyörködni.  Mellettem  nagyobb  bizonyítékok
   szólnak,  mint  János  tanúskodása:  az  én  tetteim,  amelyeket  az  Atya
   akaratából cselekedtem.  Azok bizonyítják,  hogy  az Atya  küldött  engem.
   Tehát maga az  Atya, aki  küldött engem,  ő tett  tanúságot mellettem.  Ti
   viszont sem szavát nem hallottátok, sem  arcát nem láttátok. De még  igéje
   sem marad bennetek, mert nem  hisztek abban, akit ő küldött.  Vizsgáljátok
   meg az írásokat, hiszen azt  tartjátok, hogy általuk nyertek örök  életet!
   Éppen az írások  tanúskodnak mellettem.  Ti mégsem  akartok hozzám  jönni,
   hogy elnyerjétek az (örök) életet.  Emberektől nem fogadok el  dicsőítést.
   Ismerlek titeket. Tudom, hogy  nincs meg bennetek  az Isten szeretete.  Én
   Atyám nevében jöttem,  de nem fogadtatok  el. Majd ha  más valaki a  saját
   nevében  jön,  azt  elfogadjátok.  Hogyan  hihetnétek  ti,  akik   egymást
   dicsőítitek, de nem keresitek azt a dicsőséget, amely Istentől  származik?
   Ne gondoljátok, hogy  én leszek a  ti vádlótok az  Atyánál. A ti  vádlótok
   Mózes lesz,  akiben pedig  reménykedtek. Ha  hinnétek Mózesnek,  nekem  is
   hinnétek, hiszen  ő rólam  írt. Ha  azonban az  ő írásainak  nem  hisztek,
   hogyan hinnétek az én tanításomnak?”

   Jézus nyilvános  működésének kezdetén  az  első emberek  Keresztelő  János
   tanúskodására  kezdenek  el   hinni,  aki   az  Úr   megkeresztelkedésének
   jelenetére utalva azt mondta, hogy látta, amint a Lélek leszáll rá.  János
   határozottan mondja, hogy  tanúskodik róla,  hogy Jézus az  Isten Fia.  Az
   evangéliumokból ismerjük még többek  között Péter apostol vallomását,  aki
   isteni sugallatra  Messiásnak, az  Isten  Fölkentjének nevezi  Jézust,  és
   Szent Tamás hitvallását,  aki az  Úr sebeit  látva fejezi  ki a  feltámadt
   Krisztusba vetett hitét.  A csodák esetében  szintén többször  találkozunk
   azzal, hogy  az  emberek  kifejezik Jézus  gyógyító  hatalmába  és  isteni
   erejébe  vetett   hitüket,   gondoljunk   csak   Jairusra,   a   zsinagóga
   elöljárójára,  aki  lányáért  könyörög  vagy  Bartimeusra,  aki  a   látás
   ajándékát kéri az Úrtól.
   Ezek mind emberi  vallomások, ugyanúgy, mint  az egyháztörténelem  sok-sok
   szentjének tanúságtétele. Az  emberi tanúskodások  mellett azonban  minket
   legfőképpen a mennyei Atya tanúsága erősít meg, aki feltámasztotta  Jézust
   a halálból, valamint  a Szentlélek Jézusról  szóló tanúságtétele. Az  Atya
   tanúskodásáról beszél  Jézus a  mai  evangéliumban, hiszen  minden  csoda,
   minden gyógyítás, amit Jézus véghezvisz,  az Atya jóságának köszönhető.  E
   jelekkel igazolja az Atya, hogy Jézus valóban az ő Fia, az ő küldötte.
   Vajon tud-e Isten Lelke bennünk és általunk tanúságot tenni Krisztusról és
   az ő szeretetéről?

   Urunk, Jézus Krisztus, te mindig meghallgatsz minket, bár emberi  szavaink
   nélkül is tudod, hogy mire van szükségünk lelki fejlődésünkhöz. Hittel  és
   bizalommal fordulunk hozzád, és kérünk,  hogy adj meg nekünk mindent,  ami
   üdvösségünkre szolgál! Köszönettel és hálával tartozunk neked azért,  mert
   gondunkat viseled és segítesz minket, hogy eljussunk az üdvösségre.

   Kedves e-vangélium olvasók!
   Friss információ:
   Hálás  köszönetemet   fejezem  ki   azoknak,  akik   adományt  küldtek   a
   Tanszercsomag   2017   jótékonysági    akcióra,   segítve   a    gyermekek
   evangelizációját!

   Idén arra  kértük  a  kiosztásért felelős  plébánosokat,  hitoktatókat  és
   iskolaigazgatókat, hogy értékeljék  a jótékonysági akciót,  és osszák  meg
   velünk  tapasztalataikat.  Az  ő  visszajelzéseik  alapján  valóban  lehet
   motiválni, főként a bizonytalankodó szülőket egy tanszercsomag ajándékkal,
   hogy gyerekkük  számára a  hitoktatást nagyobb  kedvvel válasszák.  Az  is
   kiderült, hogy sok  településen vannak rászoruló  gyermekek, akik  számára
   nagy segítség  az  ingyenes tanszercsomag.  Van  olyan iskola,  amely  már
   tavaly is kapott  tőlünk tanszercsomag  adományt, s  amelyben a  hitoktató
   beszámolója szerint több gyermek csak ezeket a tanszereket használja, mert
   szüleik rossz  anyagi  helyzetük  miatt nem  tudnak  iskolai  felszerelést
   biztosítani nekik. Az ilyen  visszajelzéseket olvasva megerősítést  kapok,
   hogy az általatok felajánlott adományok valóban jó helyre kerülnek.
   Szeretettel kérem, támogassátok jótékonysági  akciónkat. Az adományokat  e
   célra 2017. április 10-ig várjuk, hogy még húsvét előtt el tudjuk  küldeni
   mindenhova.
   Köszönettel és szeretettel: István atya - Horváth István Sándor
   2017. március 29.

   Az eredeti üzenet:
   2016-ban újszerű jótékonysági  akciót indítottunk:  leendő első  osztályos
   gyermekeket ajándékoztuk  meg  egyedi  tanszercsomaggal,  így  ösztönözvén
   szüleiket  arra,  hogy  beírassák  őket  az  iskolai  hitoktatásra.   2000
   gyermeknek összesen 2000 tanszercsomagot adományoztunk ingyenesen.  Ezúton
   is hálás köszönetemet fejezem ki  az e-vangélium olvasóknak és  valamennyi
   adományozónak, akik támogatták az akció megvalósulását. A kezdeményezésnek
   a vártnál is  jobb visszhangja volt  a szülők és  iskolák részéről,  ezért
   idén is szeretnénk megvalósítani.

   Célunk most is ugyanaz: ha egy  gyermek már 1. osztályos korában  hittanra
   jár, akkor  jó esély  van arra,  hogy legalább  8 éven  keresztül a  hitre
   neveljük őt,  bevezessük  a  vallási  életbe  és  az  egyházi  közösségbe,
   felkészítsük őt az elsőáldozásra és a bérmálásra, valamint rajta keresztül
   elérjük családját is.
   Egy tanszercsomag  tartalma:  1  db  A5  füzetbox  és  benne  a  következő
   tanszerek: 2 db vonalas és  2 db négyzetrácsos füzet,  1 db órarend, 8  db
   füzetcímke, 1 db vonalzó, 1 db toll és egy 1 db játék. Valamennyi  tanszer
   egyedi tervezésű és gyártású, színes, vallásos témájú képekkel  díszített,
   illetve evangéliumi idézettel és imákkal feliratozott.

   Akciónkat úgy időzítjük,  hogy a  csomagok még az  iskolai beíratás  előtt
   célba érjenek, ezért az adományokat  húsvétig (2017. április 16.)  várjuk.
   Egy személy akár több csomagot  is felajánlhat. A tanszercsomagokat nem  a
   felajánlóknak, hanem a kedvezményezetteknek küldjük plébániákon és egyházi
   iskolákon  keresztül.  Szeretettel  kérem,   segítse  Ön  is   adományával
   jótékonysági akciónkat, hogy minél  több leendő iskolás gyermeket  tudjunk
   elindítani a hittantanulás útján.

   Ön is  támogathatja a  Tanszercsomag 2017.  jótékonysági akciót.  1800  Ft
   adományból 1  gyermek kaphat  1 csomagot,  ez az  összeg a  szállítást  is
   magában foglalja.  Egy  személy  akár  több  csomagot  is  felajánlhat.  A
   tanszercsomagokat  nem  a  felajánlóknak,  hanem  a   kedvezményezetteknek
   küldjük.

   Plébániák  vagy  iskolák  nevében  a  plébánosok,  a  hitoktatók  vagy  az
   intézményvezetők igényelhetnek tanszercsomagot a 2017/2018. tanévben  első
   osztályt  kezdő  tanulók  számára,  a  rendelkezésre  álló   (felajánlott)
   mennyiség mértékéig.

   További  részletek  a  felajánlásokról  és   arról,  hogy  kik  kapják   a
   csomagokat,        a         következő        oldalon         találhatóak:
   http://www.evangelium365.hu/list/projektek/1001
   Köszönjük, hogy  Ön is  támogatja  akciónkat! E  célra szánt  adományát  a
   következő módokon küldheti el:

   1.   Online   adomány   internetes   fizetésre   alkalmas    bankkártyával
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Az Adománynál válasszuk célként: Tanszercsomag 2017
   2. Utalás
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Megjegyzés: Tanszercsomag 2017
   Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002  6472
   0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB

   3. Sárga postai csekk kérhető tőlem a zalalovo at gmail.com címen e-mailben.
   Kérem, írja  meg nevét  és  postacímét irányítószámmal,  valamint  röviden
   jelezze, hogy a Tanszercsomag 2017. akció támogatásához kér csekket.
   4. Postai (rózsaszín)  utalványon a következő  címre: Zalalövői  Plébánia,
   H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
   Megjegyzés: Tanszercsomag 2017

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: