[Napi e-vangelium] 2017-01-03

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2017. Jan. 3., K, 00:10:00 CET

   2017. január 3. – Kedd

   Abban az  időben,  amikor Keresztelő  János  látta, hogy  Jézus  közeledik
   feléje, így szólt: „Íme, az Isten  Báránya, aki elveszi a világ bűneit!  Ő
   az, akiről azt  mondtam: Utánam  jön egy  férfi, aki  megelőz engem,  mert
   előbb volt,  mint  én. Én  sem  ismertem őt,  de  azért jöttem,  és  azért
   keresztelek vízzel, hogy  megismertessem őt Izraelben.”  János azután  így
   folytatta tanúságtételét: „Láttam, hogy az égből, mint egy galamb, leszáll
   rá a Lélek,  és rajta  marad. Én  sem ismertem  őt, de  aki küldött,  hogy
   vízzel kereszteljek, az mondta nekem:  Akire látod, hogy rászáll a  Lélek,
   és rajta marad,  ő az, aki  Lélekkel keresztel. Én  láttam, és  tanúskodom
   arról, hogy ő az Isten Fia!”

   A  mai   evangéliumban  Keresztelő   János  tanúságtételének   folytatását
   olvassuk. A tegnapi részben még csak előre jelezte, hogy utána fog jönni a
   Megváltó, most  már  határozottan  rámutat a  hozzá  érkező  Jézusra,  aki
   meghozza a bűntől  való szabadulást,  a megváltást.  János szavai  utalnak
   arra, ami Jézus megkeresztelkedésekor történt, a Szentlélek galamb alakban
   leszáll Jézusra.  Megjegyzendő,  hogy  János  evangélista  nem  számol  be
   írásában Jézus megkeresztelkedéséről. Feltételezhető, hogy a tegnapi és  a
   mai  evangéliumban  olvasott  tanúságtétele  Jézus   megkeresztelkedéséhez
   kapcsolódik, talán  a  következő  napokban  történhetett.  A  másik  három
   evangéliumban,  tehát  Máté,  Márk  és  Lukács  művében  viszont  egyaránt
   megtalálható a  megkeresztelkedés  jelenete, és  mindhárman  megemlítik  a
   galamb alakjában Jézusra leszálló  Szentlelket. E mozzanat megerősítő  jel
   volt Keresztelő János számára.
   János tanúskodásának legfontosabb kijelentése az Jézusról, hogy ő az Isten
   Fia. Az evangéliumokban többféle cím vagy megnevezés illeti meg Jézust:  ő
   az Úr, az örökkévaló Ige, az Isten szolgája, a Próféta, az Igaz, a Messiás
   vagy Messiás-király, az Emberfia, az Isten Fia. Mindezek közül az apostoli
   igehirdetésben e legutóbbi erősödik meg a legjobban, hiszen ez mondja ki a
   legegyértelműbben Jézus valóságos  istenségét, Istennel való  egyenlőségét
   és a mennyei Atyával való kapcsolatát.
   Uram, Jézus, hiszem, hogy te vagy az Isten Fia.

   Add  Uram,  hogy  minden  dolog  felé  rendezett  szeretettel   forduljak,
   elszakítva tekintetemet a földről és az ég felé fordítva; úgy használjam e
   világ javait, mintha  nem használnám.  Add, hogy  értelmem bizonyos  belső
   érzékével meg tudjam különböztetni azokat a dolgokat, amelyekre  szükségem
   van, azoktól, amelyek  csak élvezetemre szolgálnak,  hogy így az  átmeneti
   dolgokkal csak ideiglenesen foglalkozzam,  és csak a szükséges  mértékben,
   de ugyanakkor örök vággyal öleljem át az örök valóságokat.
   Clairvaux-i Szent Bernát

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: