[Napi e-vangelium] 2017-02-22

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2017. Feb. 22., Sze, 00:10:00 CET

   2017. február 22. – Szerda, Szent Péter apostol székfoglalása

   Abban az időben amikor Jézus Fülöp Cezáreájának vidékére ért,  megkérdezte
   tanítványaitól: „Kinek tartják az emberek az Emberfiát?” Ezt  válaszolták:
   „Van, aki Keresztelő Jánosnak, van,  aki Illésnek, mások Jeremiásnak  vagy
   valamelyik prófétának.”
   Ő tovább  kérdezte  őket: „Hát  ti,  kinek tartotok  engem?”  Simon  Péter
   válaszolt: „Te vagy a Krisztus, az  élő Isten Fia.” Erre Jézus azt  mondta
   neki:  „Boldog  vagy,  Simon,  Jónás  fia,  mert  nem  a  test  és  a  vér
   nyilatkoztatta ki  ezt neked,  hanem  az én  mennyei Atyám.  Ezért  mondom
   neked, hogy te Péter vagy,  és én erre a  sziklára építem Egyházamat, s  a
   pokol kapui  nem  vesznek erőt  rajta.  Neked adom  a  mennyek  országának
   kulcsait. Amit megkötsz a  földön, meg lesz kötve  a mennyben is, és  amit
   feloldasz a földön, fel lesz oldva a mennyben is.”

   A mai evangéliumban Jézus Péter apostolhoz intézett szavait olvassuk:  „Te
   Péter vagy,  és  én  erre  a  sziklára  építem  Egyházamat.”  E  krisztusi
   kijelentésre alapozva  állíthatjuk, hogy  az  Egyház első  vezetője  Péter
   apostol. Már az Egyház  legkorábbi idejében fontos  szerepet kaptak a  hit
   terjesztése és a  hitről való  tanúságtétel szempontjából  azok a  helyek,
   ahol az  apostolok  tevékenykedtek, de  ezek  közül is  kiemelkedik  Péter
   apostol vértanúságának  helyszíne,  Róma  városa.  Péter  apostol  püspöki
   székfoglalásának napján az  Egyház egységére gondolunk,  amely Rómához,  a
   római pápához kötődik.
   Az evangéliumok  hitelesen beszámolnak  arról, hogy  Jézus nincs  egyedül,
   állandóan körülveszik őt tanítványai, akik mennybemenetele után  tanúságot
   tesznek  megváltó  haláláról  és   feltámadásáról,  és  folytatják   Isten
   országának hirdetését, miként Mesterük is tette. Amellett, hogy létrehozta
   a tanítványok  közösségét,  az  Úr  arra  törekedett,  hogy  összegyűjtse,
   közösséggé formálja  Isten népét,  mindazokat, akik  hittel elfogadják  az
   üdvösség örömhírét. Jézus tehát  arra hívta az  embereket és az  apostolok
   utódainak szolgálata által ma is arra hív, hogy lépjünk közelebb Istenhez,
   s ebben a közeledésben segít az  Egyház, azaz mindazok közössége, akik  az
   egy Isten gyermekeinek tartják magukat.

   Urunk, Jézus Krisztus! Te a  mi emberi közreműködésünkkel akarsz  csodákat
   tenni napjainkban, hogy jelenléted  és segítséged megtapasztalható  legyen
   minden ember számára. Adj nekünk igazi bölcsességet, hogy felismerjük  azt
   az utat,  amelyet  te mutatsz  nekünk,  s  amelyen te  vezetsz  minket  az
   üdvösség felé!

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: