[Napi e-vangelium] 2017-02-17

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2017. Feb. 17., P, 00:10:00 CET

   2017. február 17. – Péntek

   Jézus egy alkalommal magához hívta a népet és tanítványait, majd így szólt
   hozzájuk: „Ha  valaki utánam  akar  jönni, tagadja  meg magát,  vegye  föl
   keresztjét, és  kövessen  engem!  Mert  aki  meg  akarja  menteni  életét,
   elveszíti azt. De aki értem és az evangéliumért elveszíti életét, megmenti
   azt. Mit  használ az  embernek, ha  az  egész világot  megnyeri is,  de  a
   lelkének kárát vallja?  Mit is adhat  az ember cserébe  a lelkéért? Aki  e
   hűtlen és  bűnös nemzedék  előtt  szégyell engem  és tanításomat,  azt  az
   Emberfia is szégyellni fogja, amikor majd eljön Atyja dicsőségében a szent
   angyalokkal.” Aztán még  hozzáfűzte: „Bizony mondom  nektek, a  jelenlévők
   közül néhányan nem halnak meg, amíg meg nem látják Isten hatalomban eljövő
   országát.”
   Mk 8,34 – 9,1

   Elmélkedés:

   Szent Márk  művében meglehetősen  kevés beszédet  és tanítást  olvashatunk
   Jézustól, amely azzal magyarázható, hogy a négy evangélium közül időben az
   ő írása keletkezett a legkorábban.  Eddig a számos csoda mellett  egyetlen
   hosszabb beszéddel találkoztunk, a magvetőről szóló példabeszéddel,  amely
   az Isten  országának  növekedését mutatta  be.  A mai  részletünkben  újra
   tanítani kezd  Jézus, szavai  nem csupán  tanítványainak, hanem  az  egész
   népnek, mindenkinek  szólnak.  Beszédében  összefoglal  néhány  igazságot,
   amelyek az ő követésének alapelvei.
   Első kijelentése így hangzik:  „Ha valaki utánam  akar jönni, tagadja  meg
   magát, vegye föl  keresztjét, és  kövessen engem!” E  szavai akkor  válnak
   számunkra  igazán  érthetővé,   ha  a  mi   Urunk  kereszthordozására   és
   kereszthalálára gondolunk. Életünk  küzdelmei és  szenvedései új  értelmet
   nyerhetnek, ha azokat a megváltó Krisztus türelmével hordozzuk.  Következő
   szavaiból valódi  bölcsesség sugárzik:  „Mit használ  az embernek,  ha  az
   egész világot megnyeri is, de a lelkének kárát vallja?” A birtoklásnál  és
   a  vagyonszerzésnél  sokkal  fontosabb,   hogy  az  ember  végső   sorsára
   gondoljon. A  jócselekedetek  és a  hit  megvallása olyan  lelki  kincsek,
   amelyekkel üdvösségünket biztosíthatjuk.
   Uram, Jézus, segíts, hogy mindent megtegyek üdvösségem érdekében!

   Uram, Jézus  Krisztus, aki  valóságosan jelen  vagy az  Oltáriszentségben!
   Bűneim őszinte  megbánásával  készülök  arra,  hogy  veled  találkozzak  a
   szentáldozásban. Légy  lelkem  tápláléka,  éltess engem!  Abban  a  hitben
   fogadom  szent  testedet  az  átváltoztatott  kenyérben,  hogy  titokzatos
   testednek, az Egyháznak tagja vagyok.  Szüntess meg a keresztények  között
   minden széthúzást,  hogy  testvéri  szeretetben  éljünk  egymással.  Annak
   reményében veszem magamhoz szent testedet, hogy elvezetsz az örök életre.

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: