[Evangelium] 2016-09-24

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Sze. 24., Szo, 01:00:00 CEST

   2016. szeptember 24. – Szombat, Szent Gellért püspök és vértanú

   Abban az időben Jézus ezt  mondta apostolainak: Ne féljetek azoktól,  akik
   megölik a testet, de a lelket  nem tudják megölni. Inkább attól  féljetek,
   aki a lelket is, a testet is a pokolba taszíthatja. Egy fillérért ugye két
   verebet adnak?  És mégsem  hull  a földre  egy  se közülük  Atyátok  tudta
   nélkül! Nektek pedig  minden szál  hajatokat számon  tartják! Ne  féljetek
   hát: sokkal  többet értek  ti a  verebeknél! Ha  valaki megvall  engem  az
   emberek előtt, én is megvallom őt Atyám előtt, aki a mennyekben van. De ha
   valaki megtagad engem az emberek előtt,  én is megtagadom őt Atyám  előtt,
   aki a mennyekben van.

   Felidézve magunkban Jézus  szenvedéstörténetét, elcsodálkozunk azon,  hogy
   az Úr mennyire megadóan fogadta, milyen nagy türelemmel viselte az őt  érő
   bántalmazásokat. A fájdalom  és a szenvedés  ilyen türelmes  elviselésére,
   valamint a  halál  önkéntes vállalására  csak  az képes,  aki  nem  tartja
   feleslegesnek, hanem értelmét látja a  szenvedésnek vagy hisz abban,  hogy
   nem a halálé az utolsó szó.
   Ez a  megállapítás  nem  csak  Jézusra  igaz,  hanem  mindazokra,  akik  a
   keresztény évszázadok során vértanúhalált szenvedtek. A mai napon ünnepelt
   Szent Gellért püspök és a többi vértanú azzal a hősies lelkülettel tűrte a
   bántalmazásokat, amit Jézustól tanultak. A Krisztust megelőző idők  embere
   úgy gondolta, hogy  a szenvedés  szégyen, büntetés, amelyet  Isten mér  az
   emberre. Jézus helyteleníti, szenvedésével pedig gyökerében megváltoztatja
   ezt az elképzelést. Miként az  ő esetében a másokért vállalt  szenvedésnek
   van értelme, mert  megszerzi a  megváltást, ugyanúgy  a vértanúk  esetében
   abban nyer értelmet a hitükért vállalt szenvedés, hogy például szolgálnak.
   Példa a hívő közösség számára,  amelynek tagjai megerősödnek hitükben,  és
   példa  a  világban   élők  számára   a  hit  értékéről   és  erejéről.   A
   megpróbáltatások türelmes viselését Isten az örök élettel jutalmazza.

   Fogadd szívesen Uram,  Istenem, fölajánlásomat  és végtelen  dicséretedre,
   fogyhatatlan magasztalásodra irányuló  vágyódásomat, hiszen ezek  kijárnak
   neked, mert kimondhatatlanul nagy és hatalmas vagy. Ezzel fordulok  hozzád
   és szeretnék  hozzád fordulni  minden nap,  minden időben,  és arra  kérek
   minden mennyei lelket, minden benned hívőt, hogy velem együtt adjon  hálát
   neked és dicsőítsen téged.

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: