[Evangelium] 2016-10-05

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Okt. 5., Sze, 00:10:00 CEST

   2016. október 5. – Szerda

   Történt  egyszer,  hogy  Jézus  éppen  befejezte  imádságát;  Ekkor  egyik
   tanítványa arra  kérte: „Uram,  taníts meg  minket imádkozni,  mint  ahogy
   János is tanította imádkozni tanítványait.” Jézus erre így szólt hozzájuk:
   „Amikor imádkoztok, ezt mondjátok:
   Atyánk! Szenteltessék meg a te neved.
   Jöjjön el a te országod.
   Mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma.
   Bocsásd meg vétkeinket,
   miképpen mi is megbocsátunk minden ellenünk vétőnek.
   És ne vígy minket kísértésbe.”

   A múlt szombati evangélium kapcsán már megemlítettük, hogy Jézus  Atyaként
   mutatja be Istent az  embereknek. A legtöbb  esetben úgy beszél  Istenről,
   mint saját Atyjáról, máskor  pedig arra bátorítja követőit,  tanítványait,
   egész hallgatóságát, hogy Atyaként tekintsenek Istenre. Ugyanez a gondolat
   figyelhető meg  akkor is,  amikor imádkozni  tanítja őket.  A Jézus  által
   tanított ima  egészen  közel hozza  hozzánk  Istent. Nem  a  magunk  bűnös
   világába akarjuk őt lerántani, hanem gyermeki lelkülettel, egyszerűséggel,
   bizalommal szeretnénk Istenre tekinteni.
   Egyik tanítványa  ezzel  a kéréssel  fordul  Jézushoz: „Uram,  taníts  meg
   minket imádkozni, mint ahogy János is tanította imádkozni tanítványait.” E
   kérést tehát azzal indokolja, hogy Keresztelő János is tanította imádkozni
   tanítványait, ahogyan ezt  más rabbik,  tanítók is  tették. A  tanítványok
   látták imádkozni Mesterüket,  és akkor  hangzik el a  kérés, amikor  Jézus
   éppen befejezte  imádságát. Talán  jogosan  érezzük azt,  hogy a  kérés  a
   következőt  is  tartalmazza:  taníts  minket  úgy  imádkozni,  ahogyan  te
   imádkozol! És valóban,  miként Jézus Atyjának  szólítja Istent,  ugyanerre
   bíztatja a kérdezőt és valamennyi tanítványát.
   Imádságom mindig abból induljon ki,  hogy Isten gyermeke vagyok és  bátran
   atyámnak szólíthatom Istent.

   Hozzád fordulok, Atyám, mindenható Isten: őszinte szívvel és  kicsinységem
   tudatában  hálát  adok  neked,   s  egész  lelkemmel  kérlek,   rendkívüli
   jóságodban  fogadd  jóakarattal  könyörgésemet:  hatalmaddal  űzd  el   az
   ellenséget  tetteimtől  és  cselekedeteimtől,  erősíts  engem  a   hitben,
   kormányozd értelmem, adj nekem bensőséges gondolatokat, és vezess el engem
   boldogságod birtoklására!
   Szent Ágoston

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: