[Evangelium] 2016-03-25

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Már. 25., P, 01:00:01 CET

   2016. március 25. – Nagypéntek

   Abban az időben Jézus kiment  tanítványaival a Kedron völgyén túlra,  ahol
   egy kert volt, s bement oda tanítványaival. Ezt a helyet ismerte Júdás is,
   aki őt elárulta, mert Jézus gyakran járt ide tanítványaival. Júdás  kapott
   egy csapat katonát, valamint a főpapoktól és a farizeusoktól szolgákat, és
   kiment velük oda lámpákkal, fáklyákkal, fegyverekkel fölszerelkezve. Jézus
   tudott mindent, ami rá várt. Eléjük ment tehát és megkérdezte tőlük:  „Kit
   kerestek?” Azok  ezt  válaszolták: „A  názáreti  Jézust.” Jézus  erre  így
   szólt: „Én vagyok.“  Júdás is  ott volt  köztük, aki  elárulta. Mikor  azt
   mondta nekik:  „Én vagyok”,  meghátráltak és  a földre  estek. Ezért  újra
   megkérdezte tőlük:  „Kit  kerestek?”  Azok ezt  válaszolták:  „A  názáreti
   Jézust.” Erre Jézus így szólt: „Megmondtam  már, hogy én vagyok. Ha  tehát
   engem kerestek, engedjétek  el ezeket!” Így  beteljesedett, amit  korábban
   megmondott: „Senkit sem  veszítettem el azok  közül, akiket nekem  adtál.”
   Simon Péternél volt egy  kard. Kirántotta, és  a főpap szolgájára  sújtott
   vele: levágta a  jobb fülét.  A szolgának Malkusz  volt a  neve. De  Jézus
   rászólt Péterre:  „Tedd vissza  hüvelyébe kardodat!  Ne igyam  ki talán  a
   kelyhet, amelyet az Atya adott nekem?”
   Ekkor a  csapat,  az  ezredes  és a  zsidó  szolgák  elfogták  Jézust,  és
   megkötözték. Először Annáshoz vezették, mert  ő apósa volt Kaifásnak,  aki
   abban az évben főpap volt. Ő adta  a zsidóknak azt a tanácsot, hogy  jobb,
   ha egy ember hal meg a népért. Simon Péter és egy másik tanítvány  követte
   Jézust. Ez a tanítvány ismerőse volt a főpapnak, ezért bemehetett Jézussal
   a főpap  udvarába,  Péter  meg  kint várakozott  a  kapu  előtt.  A  másik
   tanítvány, aki  ismerőse  volt a  főpapnak,  visszajött, szólt  a  kapuban
   őrködő  lánynak,  és  bevitte  Pétert.   A  kaput  őrző  szolgáló   közben
   megjegyezte: „Talán te is ennek az  embernek a tanítványai közül vagy?”  Ő
   azt felelte: „Nem vagyok!”  Mivel hideg volt, a  szolgák és a  fegyveresek
   tüzet  raktak,  hogy  fölmelegedjenek.  Péter  is  köztük  álldogált,   és
   melegedett. A főpap eközben tanítványai és tanítása felől faggatta Jézust.
   Jézus ezt  válaszolta neki:  „Én a  világhoz nyíltan  beszéltem. Mindig  a
   zsinagógákban és a templomban  tanítottam, ahova minden zsidónak  bejárása
   van. Titokban  nem  mondtam  semmit. Miért  kérdezel  hát  engem?  Kérdezd
   azokat, akik  hallották,  amit  beszéltem.  Íme,  ők  tudják,  hogy  miket
   mondtam!” E szavakra az egyik ott álló szolga arcul ütötte Jézust, és  így
   szólt: „Így  felelsz  a főpapnak?”  Jézus  ezt mondta  neki:  „Ha  rosszul
   szóltam, bizonyítsd be a rosszat, ha viszont jól, akkor miért ütsz engem?”
   Ekkor Annás megkötözve elküldte őt Kaifás főpaphoz.
   Simon Péter még mindig  ott állt, és  melegedett. Újra megkérdezték  tőle:
   „Talán te is az ő tanítványai közül  vagy?” Ő így felelt: „Nem vagyok!”  A
   főpap egyik szolgája, aki rokona volt annak, akinek Péter levágta a fülét,
   megjegyezte: „Nem  téged láttalak  én  a kertben  ővele?” De  Péter  ismét
   tagadta; és ekkor mindjárt megszólalt a kakas.
   Kaifástól tehát elvezették  Jézust a helytartóságra.  Kora reggel volt.  A
   zsidók nem mentek be a helytartóságra, hogy tisztátalanná ne váljanak,  és
   elkölthessék a  húsvéti  bárányt.  Ezért  Pilátus  jött  ki  hozzájuk,  és
   megkérdezte: „Mivel vádoljátok ezt az embert?” Azok azt felelték: „Ha  nem
   volna gonosztevő,  nem adtuk  volna  őt a  kezedbe!” Pilátus  ezt  mondta:
   „Vigyétek el, és ítélkezzetek fölötte  ti a saját törvényetek szerint!”  A
   zsidók ezt válaszolták  neki: „Nekünk  senkit sem  szabad megölnünk!”  Így
   beteljesedett,  amit  Jézus  arról  mondott,  hogy  milyen  halállal   fog
   meghalni. Pilátus visszament a helytartóságra, maga elé hívatta Jézust, és
   megkérdezte tőle:  „Te  vagy-e a  zsidók  királya?” Jézus  így  válaszolt:
   „Magadtól mondod  ezt,  vagy  mások  mondták  neked  rólam?”  Pilátus  ezt
   felelte: „Hát zsidó vagyok én? Saját  néped és a főpapok adtak a  kezembe.
   Mit tettél?” Ekkor Jézus így szólt:  „Az én országom nem ebből a  világból
   való. Ha ebből  a világból  volna az országom,  szolgáim harcra  kelnének,
   hogy ne  kerüljek a  zsidók kezére.  De az  én országom  nem innét  való.”
   Pilátus megkérdezte: „Tehát  király vagy?” Jézus  így felelt: „Te  mondod,
   hogy király vagyok.  Én arra születtem,  és azért jöttem  a világba,  hogy
   tanúságot tegyek  az igazságról.  Aki  az igazságból  való, az  hallgat  a
   szavamra!” Erre Pilátus azt mondta: „Mi az igazság?” E szavak után Pilátus
   újra kiment a zsidókhoz és ezt mondta nekik: „Én semmi vétket sem  találok
   benne. Szokás azonban nálatok, hogy húsvétkor valakit szabadon  bocsássak.
   Akarjátok-e, hogy  elbocsássam  nektek a  zsidók  királyát?” De  ők  ismét
   kiáltozni kezdtek: „Ne ezt, hanem Barabást!” Barabás rabló volt.
   Ekkor  Pilátus  fogta  Jézust,  és  megostoroztatta.  A  katonák  tövisből
   koszorút fontak, a fejére tették,  és bíborszínű köntöst adtak rá.  Azután
   eléje járultak, és így gúnyolták: „Üdvöz légy, zsidók királya!” És  közben
   arcul verték. Pilátus  ezután újra  kiment, és így  szólt hozzájuk:  „Íme,
   elétek vezetem őt, hogy megtudjátok:  nem találok benne semmi vétket.”  És
   kijött Jézus, töviskoronával, bíborruhában. Pilátus pedig így szólt: „Íme,
   az ember!”  A  főpapok  és  a szolgák,  mihelyt  meglátták  őt,  kiáltozni
   kezdtek:  „Feszítsd  meg!  Feszítsd   meg!”  Pilátus  azt  mondta   nekik:
   „Vigyétek, feszítsétek őt ti keresztre,  mert én semmi vétket sem  találok
   benne!” De a  zsidók ezt felelték:  „Nekünk törvényünk van,  és a  törvény
   szerint meg kell  halnia, mert  Isten fiává tette  magát!” Amikor  Pilátus
   meghallotta ezt, még jobban megijedt. Visszament a helytartóságra, és újra
   megkérdezte Jézust:  „Honnan  való  vagy?” De  Jézus  nem  válaszolt  neki
   semmit. Erre Pilátus azt mondta neki: „Nem felelsz nekem? Talán nem tudod,
   hogy  hatalmam   van   arra,   hogy  megfeszítselek,   vagy   arra,   hogy
   elbocsássalak?” Erre Jézus azt mondta: „Semmi hatalmad sem volna fölöttem,
   ha onnan  felülről nem  kaptad volna.  Ezért annak,  aki engem  a  kezedbe
   adott, nagyobb a bűne.”
   Ettől fogva Pilátus  azon volt,  hogy szabadon bocsássa  Jézust. A  zsidók
   azonban ezt kiáltozták: „Ha szabadon bocsátod, nem vagy a császár barátja.
   Mert mindaz,  aki királlyá  teszi magát,  ellene szegül  a császárnak.”  E
   szavak hallatára Pilátus kivezet- tette Jézust, maga pedig a bírói  székbe
   ült a  kövezett  udvaron, amelyet  héberül  Gabbatának hívnak.  A  húsvéti
   készület napja volt, a hatodik óra  körül. Így szólt a zsidókhoz: „Íme,  a
   királyotok!” De azok  így kiáltoztak:  „El vele, el  vele! Feszítsd  meg!”
   Pilátus megkérdezte: „Keresztre  feszíttessem a  királyotokat?” A  főpapok
   azonban  ezt   felelték:   „Nincs  királyunk,   csak   császárunk!”   Erre
   kiszolgáltatta nekik, hogy keresztre feszítsék.
   Ekkor a zsidók átvették Jézust. A keresztet ő maga vitte, míg oda nem  ért
   az úgynevezett Koponyák  helyére, amelyet héberül  Golgotának hívnak.  Ott
   keresztre feszítették őt, s két másikat is vele, jobb és bal felől, Jézust
   meg középen. Pilátus feliratot is készített, és a keresztfára tétette.  Ez
   volt ráírva:  „A názáreti  Jézus,  a zsidók  királya.” A  feliratot  sokan
   olvasták a zsidók közül, mert az a hely, ahol Jézust megfeszítették, közel
   volt a városhoz. Héberül, latinul és görögül volt felírva. A zsidó főpapok
   kérték Pilátust: „Ne  azt írd: A  zsidók királya hanem  ahogy ő mondta:  A
   zsidók királya  vagyok”.  Pilátus  azonban ezt  válaszolta:  „Amit  írtam,
   megírtam.”
   A katonák pedig,  miután Jézust  keresztre feszítették,  fogták a  ruháit,
   négyfelé osztották,  mindegyik  katonának  egy  részt.  Azután  a  köntöse
   következett. A  köntös  varratlan volt,  egy  darabból szabva,  ezért  így
   szóltak egymáshoz: „Ezt ne vágjuk szét, inkább vessünk rá sorsot, hogy kié
   legyen!” Így beteljesedett az Írás: „Szétosztották maguk között  ruháimat,
   s a köntösömre sorsot vetettek.” A katonák pontosan ezt tették.
   Jézus keresztje mellett  ott állt anyja,  anyjának nővére, Mária,  Kleofás
   felesége, és Mária Magdolna. Amikor Jézus  látta, hogy ott áll anyja és  a
   tanítvány, akit szeretett, így szólt anyjához: „Asszony, íme, a te  fiad!”
   Azután a tanítványhoz  szólt: „Íme,  a te  anyád!” Attól  az órától  fogva
   házába fogadta őt a tanítvány.
   Jézus tudta, hogy minden beteljesedett. De hogy beteljesedjék az Írás, így
   szólt: „Szomjazom.” Volt  ott egy  ecettel telt  edény. Belemártottak  egy
   szivacsot, izsópra tűzték, és a  szájához emelték. Mikor Jézus  megízlelte
   az ecetet, így szólt: „Beteljesedett!” És fejét lehajtva kilehelte lelkét.
   A zsidók  pedig, mivel  az előkészület  napja volt,  és a  holttestek  nem
   maradhattak a kereszten, megkérték Pilátust, hogy töresse meg a  keresztre
   feszítettek lábszárát,  és vetesse  le  őket a  keresztről. Az  a  szombat
   ugyanis nagy  ünnep  volt.  Elmentek  tehát  a  katonák,  és  megtörték  a
   lábszárát az egyiknek is, a másiknak is, akit vele együtt  fölfeszítettek.
   Amikor azonban Jézushoz értek, látták, hogy már meghalt. Ezért nem  törték
   meg a lábszárát, hanem az  egyik katona beledöfte lándzsáját az  oldalába.
   Ekkor vér és víz folyt ki belőle.  Az tanúskodik erről, aki látta ezt,  és
   az ő  tanúságtétele  igaz. Jól  tudja  ő, hogy  igazat  mond, hogy  ti  is
   higgyetek. Mert mindez azért történt, hogy beteljesedjék az Írás: „Csontot
   ne törjetek benne!”  És ami az  Írás más helyén  áll: Föltekintenek  arra,
   akit keresztülszúrtak.”
   Arimateai  József,  aki  Jézus  tanítványa  volt,  bár  a  zsidóktól  való
   élelmében csak titokban, engedélyt  kért Pilátustól, hogy levehesse  Jézus
   testét. Pilátus megengedte. El  is ment, és  levette Jézus testét.  Eljött
   Nikodémus is, aki korábban egyszer  éjszaka ment Jézushoz. Hozott  mintegy
   száz font mirha-  és áloékeveréket.  Fogták Jézus  testét, és  fűszerekkel
   együtt gyolcsleplekbe göngyölték. Így szokás  temetni a zsidóknál. Azon  a
   helyen, ahol keresztre feszítették, volt egy kert, a kertben pedig egy  új
   sírbolt, ahova még nem temettek senkit.  Mivel a sír közel volt, a  zsidók
   készületi napja miatt oda temették Jézust.
   Jn 18,1 – 19,42

   Elmélkedés:

   Krisztus megváltó áldozata
   Áldozat,  áldozathozatal,  felajánlás  –  minden  vallásban   megtalálható
   lényeges elem. Az ember feláldozza a természetfeletti létezőnek azt, amije
   van. A kezdetek idején az ember azt gondolta, hogy akkor tetszik  Istennek
   a felajánlás,  ha az  igazán értékeset  és nem  a silányat  adja neki.  Az
   áldozati   adományok   elégetése   annak   teljes   és   visszavonhatatlan
   felajánlását jelentette. Káin elutasított és Ábel elfogadott áldozata  még
   erről a szemléletről tanúskodik. A kezdetekben az ember úgy vélte, hogy  a
   túlvilági létezőnek  a számára  legértékesebbet,  gyermekét is  fel  lehet
   áldozni, de az igaz  Isten hamar értésére adta  az emberiségnek, hogy  nem
   kíván ilyen áldozatokat. Az ember idővel megértette, hogy a világon minden
   Isten ajándéka és  minden neki  köszönhető. Ebben az  értelemben csak  azt
   ajánlhatjuk fel Istennek, amit tőle kaptunk, tehát minden bizonnyal nem  a
   felajánlott adományok  mennyisége vagy  minősége számít,  hanem a  szívünk
   szándéka. Idővel az ember azt  is megtanulta, hogy az áldozatbemutatás  az
   Isten iránti  tiszteletének  a  kifejezése,  ezért  bálványisteneknek  nem
   szabad áldozatokat bemutatnia.
   A bibliai  áldozatok  és áldozatbemutatások  sorából  kiemelkedik  Ábrahám
   áldozata. Isten  azzal  tette  próbára  őt,  hogy  egyszülött  fia,  Izsák
   feláldozását kérte tőle. Ábrahám késznek  mutatkozott, de Isten az  utolsó
   pillanatban  megakadályozta  a  fiú  halálát.  A  keresztény   igehirdetés
   évszázadok óta párhuzamba állítja Ábrahám áldozatát a keresztáldozattal és
   Izsákot Krisztus  előképének tekinti.  Ma  nagypénteken, az  Úr  halálának
   napján, hasonlítsuk össze  e két áldozatot,  de ne ragadjunk  le annál  az
   egyszerű képnél,  hogy  miként Izsák  a  hátán vitte  az  áldozati  tűzhöz
   szükséges fát, ugyanúgy vitte Krisztus a hátán a keresztfát.
   A bibliai áldozatok  esetében –  gondoljunk csak  Káin, Ábel,  Melkizedek,
   Dávid király  áldozatára –  az  ember azt  ajánlja  fel, amije  van,  amit
   birtokol. Ábrahám áldozata Izsák esetében  kissé más: ő kész feláldozni  a
   jövőjét. Feláldozni azt, ami lehetett  volna. Jézus áldozata még ennél  is
   több,  ő  önmagát  áldozza  fel,  ez  a  tökéletes  áldozat.  Már  Ábrahám
   áldozatában  is  megfigyelhető  az  engedelmesség.  Bár  nem  érti   Isten
   akaratát, mégis kész arra, hogy megtegye azt, amit Isten kíván tőle. Jézus
   szintén engedelmességből áldozta fel magát.
   Mi  az  áldozathozatal  indítéka?  Talán  arról  van  szó,  hogy   Ábrahám
   beletörődött  abba,  hogy  Isten  elveszi  gyermekét?  Talán   kényszerűen
   elfogadta azt,  hogy  Isten nem  teljesíti  az ígéretét,  hogy  tudniillik
   Izsáktól fognak  majd  utódai  születni?  Talán  az  emberi  tehetetlenség
   húzódik meg Ábrahám cselekedete mögött, mert az ember nem képes ellenállni
   Isten végtelen erejének? Nem  erről van szó,  hanem Ábrahám mély  hitéről.
   Isten rendkívüli dolgot kért tőle  azzal, hogy áldozza fel egyetlen  fiát,
   de ennek  ellenére ő  hitt abban,  hogy Isten  valahogyan mégis  teljesíti
   ígéretét. Ez a hit, szeretet és engedelmesség fejeződik ki abban, amikor a
   kereszten az Atyának ajánlja lelkét. Izsák elszenvedi, hogy ő az  áldozati
   adomány. Megkötözött,  kiszolgáltatott  helyzetben  van.  Gyermekként  nem
   képes   ellenállni    apja    erejének.   Jézus    önként    vállalja    a
   kiszolgáltatottságot. Nem akar  ellenállni az őt  kényszerítő erőknek,  az
   emberi    erőszakosságnak.    Az    áldozatot    kérő    Isten    szándéka
   kifürkészhetetlen, az ember számára felfoghatatlan. Ábrahám áldozatánál az
   utolsó pillanatban jön  a történet fordulata,  Isten megakadályozza  Izsák
   halálát. A haláltól való szabadulás pillanata ez Izsák számára, Ábrahámnak
   pedig a hit jutalmának pillanata. Jézus halálát nem akadályozza meg Isten,
   hanem elfogadja azt, a  harmadik napon a feltámadás  hozza meg a  váratlan
   fordulatot. A halálból való visszatérés pillanata ez. Mindkét esetben  egy
   atya áldozatáról  van  szó.  Ábrahámtól ezt  kéri  Isten:  „Vedd  egyetlen
   fiadat,  Izsákot,  akit  szeretsz.”  A  mennyei  Atya  az  ő  egyetlen  és
   egyszülött Fiát, Jézust áldozza fel, akit szeret.
   Ábrahám esetében az isteni titokzatosság végül részben feloldódik, kiderül
   Isten igazi szándéka. Jézus esetében a titokzatosság megmarad. Egy keveset
   megértünk abból, hogy üdvösségünkért, megváltásunkért áldozta fel magát  a
   kereszten,   de   kérdések    százai   maradnak   megválaszolatlanul    és
   megválaszolhatatlanul,  és  tulajdonképpen   szinte  teljesen   értetlenül
   szemléljük az  Úr kereszthalálát.  Ez  a titokzatosság  csak tovább  nő  a
   feltámadás után.  A  feltámadásunkig várnunk  kell,  hogy e  titokra  fény
   derüljön.

   Mindenható és  irgalmas  Istenünk!  Hisszük,  hogy  a  világban  mindennek
   értelme van,  még  akkor  is, ha  akaratodat,  rendelésedet,  szándékaidat
   emberi   értelmünk   nem   képes   azonnal   megérteni.   Krisztus   Urunk
   kereszthalálának is volt értelme, hiszen a megváltást, az üdvösséget és  a
   vele való kiengesztelődést szerezte meg minden ember számára. Meghajlunk a
   kereszt előtt,  meghajlunk  a  kereszt titka,  a  megváltás  titka  előtt.
   Meghajlunk az  engedelmesség titka  előtt,  amelyet Fiad,  Jézus  Krisztus
   tanúsított. Meghajlunk  a  végsőkig  elmenő,  önfeláldozó  szeretet  titka
   előtt. Segíts minket, hogy felfedezzük a kereszt helyét életünkben!

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható:

   Kedves e-vangélium olvasók!
   Tanszercsomag 2016
   Friss információk: 409 személy 1310 tanszercsomagot ajánlott fel eddig, az
   igények száma  pedig 1386.  846 csomagot  már elküldtünk,  a többi  küldés
   húsvét után várható. Hálás köszönet minden támogatásért!
   A Tanszercsomag 2016. jótékonysági akcióval a gyermekek evangelizációjának
   újszerű módját  indítottuk. Célunk  az, hogy  a következő  tanévben az  1.
   osztályos gyermekek közül minél többen járjanak hittanra. A plébános  vagy
   a  hitoktató  részéről  egy  rövid   bátorítás  és  egy  ajándékba   adott
   tanszercsomag segítheti a szülőket, hogy az iskolai beíratáskor  gyermekük
   számára ne az erkölcstant, hanem a hittant válasszák. Az akció keretében a
   gyermekek ingyen  kapnak  egy-egy  tanszercsomagot,  ami  vallásos  témájú
   képekkel díszített, illetve evangéliumi idézettel feliratozott füzetboxot,
   füzeteket, órarendet,  füzetcímkéket,  tollat,  vonalzót  és  színesceruza
   készletet tartalmaz.
   Szeretettel kérem,  támogassa Ön  is  a Tanszercsomag  2016.  jótékonysági
   akció keretében a gyermekek hitre nevelését! 1700 Ft adományból 1  gyermek
   kaphat 1 csomagot, ez az összeg a szállítást is magában foglalja.
   Plébániák  vagy  iskolák  nevében  a  plébánosok,  a  hitoktatók  vagy  az
   intézményvezetők  igényelhetnek  tanszercsomagot   a  rendelkezésre   álló
   (felajánlott) mennyiség mértékéig.
   További részletek az akcióról, a felajánlásokról és arról, hogy kik kapják
   a csomagokat:
   www.evangelium365.hu/list/projektek/4

   Szent Márton evangelizációs ház
   Korábban már  beszámoltam nektek  róla, hogy  a tavasszal  új  lendülettel
   folytatjuk a Szent  Márton ház  építését. Eltökélt  szándékunk, hogy  idén
   ősszel befejezzük a munkákat. Eddig a költségek 70 %-át gyűjtöttük  össze,
   még 30 % hiányzik.
   Az elmúlt hetekben elkészültek a válaszfalak, a villanyszerelés, a víz- és
   csatornaszerelés, megtörtént  a  belső vakolás,  és  most készül  a  külső
   szigetelés. Hamarosan érkeznek az ajtók  és ablakok. Már nemcsak a  tavasz
   jeleit látom,  hanem  az  épület  is egyre  jobban  magára  ölti  egy  ház
   formáját, időnként pedig egészen látványos a napi munka eredménye,  amikor
   10-12 építőmunkás serénykedik rajta kívül és belül.
   Szeretettel kérlek benneteket,  az e-vangélium  olvasóit, támogassátok  az
   evangelizációs ház létrejöttét, hogy  időben befejezhessük az  építkezést.
   Tényleges segítséget jelent már egy  négyzetméternyi festés ára (1400  Ft)
   is, és aki mást szeretne támogatni,  adakozhat egy lámpára (5-11 ezer  Ft)
   vagy akár  egy  radiátorra  (15-40 ezer  Ft).  Minden  támogatást  hálásan
   köszönünk!
   További részletek és új képek:
   www.szentmartonhaz.hu
   Köszönettel és szeretettel: István atya - Horváth István Sándor
   2016. március 25.

   Köszönjük, hogy Ön  is támogatja  munkánkat! E célokra  szánt adományát  a
   következő módokon  küldheti el:  1.  Online adomány  internetes  fizetésre
   alkalmas bankkártyával
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Az Adománynál válasszuk célként: Tanszercsomag 2016 vagy Szent Márton ház

   2. Utalás
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Megjegyzés: Tanszercsomag 2016 vagy Szent Márton ház
   Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002  6472
   0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB

   3. Sárga postai csekk kérhető tőlem a zalalovo at gmail.com címen e-mailben.
   Kérem, írja  meg nevét  és  postacímét irányítószámmal,  valamint  röviden
   jelezze, hogy  a  Tanszercsomag  2016.  akció  vagy  a  Szent  Márton  ház
   támogatásához kér csekket.

   4. Postai (rózsaszín)  utalványon a következő  címre: Zalalövői  Plébánia,
   H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
   Megjegyzés: Tanszercsomag 2016 vagy Szent Márton ház

   5. Cégek számára közcélú adományról igazolás kérhető a  zalalovo at gmail.com
   címen.