[Evangelium] 2016-03-23

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Már. 23., Sze, 01:00:03 CET

   2016. március 23. – Nagyszerda

   A betániai vacsora után a tizenkettő közül az egyik, akit karióti Júdásnak
   hívtak, elment a  főpapokhoz és  megkérdezte tőlük: „Mit  adtok nekem,  ha
   kezetekbe juttatom  Jézust?”  Azok  harminc ezüstöt  ígértek  neki.  Ettől
   kezdve csak a kedvező  alkalmat kereste, hogy  kiszolgáltassa őt nekik.  A
   kovásztalan kenyér ünnepének első napján  a tanítványok ezzel a  kérdéssel
   fordultak Jézushoz: „Hol  készítsük el  neked a húsvéti  vacsorát?” Ő  így
   felelt: „Menjetek be a városba, egy bizonyos emberhez, és mondjátok  neki:
   A Mester üzeni: Közel  van az én időm;  tanítványaimmal nálad költöm el  a
   húsvéti vacsorát.” A tanítványok úgy tettek, ahogy Jézus meghagyta  nekik,
   és elkészítették a húsvéti vacsorát. Amikor beesteledett, Jézus a tizenkét
   tanítvánnyal asztalhoz  telepedett. Miközben  ettek, így  szólt  hozzájuk:
   „Bizony mondom  nektek, közületek  egyvalaki  elárul engem!”  Erre  nagyon
   elszomorodtak, és sorra kérdezték őt: „Csak nem én vagyok az, Uram?” Ő így
   válaszolt: „Aki  velem  egyszerre nyúl  a  tálba,  az árul  el  engem.  Az
   Emberfia ugyan elmegy, amint megírták róla, de jaj annak, aki az Emberfiát
   elárulja! Jobb lett volna  annak az embernek, ha  meg sem születik!”  Erre
   Júdás, az áruló  is megkérdezte: „Csak  nem én vagyok  az, Mester?” Ő  így
   felelt: „Te magad mondtad!”

   Júdás árulásának esetét tegnap Szent  János, ma Szent Máté  evangéliumából
   olvassuk. A két  leírás lényegében  megegyezik, de  Máté röviden  említést
   tesz a főpapok és Júdás megbeszéléséről és megállapodásukról, miszerint 30
   ezüstpénz  az  árulás  jutalma.  Sokan  megpróbálták  már  feltárni  Júdás
   indítékát. Mi vezette őt Mesterének elárulásához? Talán csalódott volt  és
   egészen  más  Messiást  várt,  mint  amilyen  Jézus  akart  lenni?   Talán
   elveszítette tekintélyét  az  apostoli  testületben?  Vagy  talán  csak  a
   kapzsiság és a pénzsóvárság vezette  őt? A kevés evangéliumi adat  alapján
   nehéz egyértelműen  válaszolnunk  ezekre  a kérdésekre.  Azt  nem  érdemes
   állítanunk, hogy Isten akarta, hogy áruló legyen és az isteni  gondviselés
   tette  Júdást  a  megváltás  eszközévé,  mert  akkor  elvennénk  az  ember
   személyes szabadságát és felelősségét, és felmentenénk Júdást a bűne alól.
   A bűn mindig  titok. És titok  marad az  is, miért engedi  valaki, hogy  a
   gonosz hatalmába kerítse őt.  Titok, hogy miért lép  valaki a bűn  útjára.
   Titok, hogy  miért áll  valaki  a sátán  szolgálatába. Titok,  hogy  miért
   gondolja valaki azt, hogy ember létére szembeszállhat az Istennel.  Titok,
   hogy miért utasítja el  valaki az Istentől  felé áradó szeretetet.  Titok,
   hogy miért nem tér le a bűn útjáról. Minden ember szabadon választhatja  a
   bűn útját vagy az Istennek való engedelmesség útját.

   Előtted, Uram, bűnös  és por vagyok:  irgalmadból élek, neked  köszönhetek
   mindent; alárendelem magam neked, hagyom, hogy fájdalmaid és  szenvedéseid
   teljesen átalakítsanak;  teljes  engedelmességben és  akaratodhoz  simulva
   hagyatkozom terád.

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható:

   Kedves e-vangélium olvasók!
   Tanszercsomag 2016
   Friss információk: 311 személy 1063 tanszercsomagot ajánlott fel eddig, az
   igények száma  pedig 1188.  846 csomagot  már elküldtünk.  Hálás  köszönet
   minden támogatásért!
   A Tanszercsomag 2016. jótékonysági akcióval a gyermekek evangelizációjának
   újszerű módját  indítottuk. Célunk  az, hogy  a következő  tanévben az  1.
   osztályos gyermekek közül minél többen járjanak hittanra. A plébános  vagy
   a  hitoktató  részéről  egy  rövid   bátorítás  és  egy  ajándékba   adott
   tanszercsomag segítheti a szülőket, hogy az iskolai beíratáskor  gyermekük
   számára ne az erkölcstant, hanem a hittant válasszák. Az akció keretében a
   gyermekek ingyen  kapnak  egy-egy  tanszercsomagot,  ami  vallásos  témájú
   képekkel díszített, illetve evangéliumi idézettel feliratozott füzetboxot,
   füzeteket, órarendet,  füzetcímkéket,  tollat,  vonalzót  és  színesceruza
   készletet tartalmaz.
   Szeretettel kérem,  támogassa Ön  is  a Tanszercsomag  2016.  jótékonysági
   akció keretében a gyermekek hitre nevelését! 1700 Ft adományból 1  gyermek
   kaphat 1 csomagot, ez az összeg a szállítást is magában foglalja.
   Plébániák  vagy  iskolák  nevében  a  plébánosok,  a  hitoktatók  vagy  az
   intézményvezetők  igényelhetnek  tanszercsomagot   a  rendelkezésre   álló
   (felajánlott) mennyiség mértékéig.
   További részletek az akcióról, a felajánlásokról és arról, hogy kik kapják
   a csomagokat:
   www.evangelium365.hu/list/projektek/4

   Szent Márton evangelizációs ház
   Korábban már  beszámoltam nektek  róla, hogy  a tavasszal  új  lendülettel
   folytatjuk a Szent  Márton ház  építését. Eltökélt  szándékunk, hogy  idén
   ősszel befejezzük a munkákat. Eddig a költségek 70 %-át gyűjtöttük  össze,
   még 30 % hiányzik.
   Az elmúlt hetekben elkészültek a válaszfalak, a villanyszerelés, a víz- és
   csatornaszerelés, megtörtént  a  belső vakolás,  és  most készül  a  külső
   szigetelés. Hamarosan érkeznek az ajtók  és ablakok. Már nemcsak a  tavasz
   jeleit látom,  hanem  az  épület  is egyre  jobban  magára  ölti  egy  ház
   formáját, időnként pedig egészen látványos a napi munka eredménye,  amikor
   10-12 építőmunkás serénykedik rajta kívül és belül.
   Szeretettel kérlek benneteket,  az e-vangélium  olvasóit, támogassátok  az
   evangelizációs ház létrejöttét, hogy  időben befejezhessük az  építkezést.
   Tényleges segítséget jelent már egy  négyzetméternyi festés ára (1400  Ft)
   is, és aki mást szeretne támogatni,  adakozhat egy lámpára (5-11 ezer  Ft)
   vagy akár  egy  radiátorra  (15-40 ezer  Ft).  Minden  támogatást  hálásan
   köszönünk!
   További részletek és új képek:
   www.szentmartonhaz.hu
   Köszönettel és szeretettel: István atya - Horváth István Sándor
   2016. március 23.

   Köszönjük, hogy Ön  is támogatja  munkánkat! E célokra  szánt adományát  a
   következő módokon  küldheti el:  1.  Online adomány  internetes  fizetésre
   alkalmas bankkártyával
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Az Adománynál válasszuk célként: Tanszercsomag 2016 vagy Szent Márton ház

   2. Utalás
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Megjegyzés: Tanszercsomag 2016 vagy Szent Márton ház
   Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002  6472
   0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB

   3. Sárga postai csekk kérhető tőlem a zalalovo at gmail.com címen e-mailben.
   Kérem, írja  meg nevét  és  postacímét irányítószámmal,  valamint  röviden
   jelezze, hogy  a  Tanszercsomag  2016.  akció  vagy  a  Szent  Márton  ház
   támogatásához kér csekket.

   4. Postai (rózsaszín)  utalványon a következő  címre: Zalalövői  Plébánia,
   H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
   Megjegyzés: Tanszercsomag 2016 vagy Szent Márton ház

   5. Cégek számára közcélú adományról igazolás kérhető a  zalalovo at gmail.com
   címen.