[Evangelium] 2016-03-17

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Már. 17., Cs, 01:00:01 CET

   2016. március 17. – Csütörtök

   Egy alkalommal  Jézus így  beszélt a  zsidókhoz: „Bizony,  bizony,  mondom
   nektek: Aki  tanításomat megtartja,  nem  hal meg  örökre.” A  zsidók  azt
   felelték: „Most  már  tudjuk,  hogy  valóban  ördögtől  megszállott  vagy.
   Ábrahám meghalt,  és a  próféták is  meghaltak. Te  meg azt  mondod:  „Aki
   tanításomat megtartja, nem  hal meg  örökre”. Nagyobb  vagy talán  Ábrahám
   atyánknál, aki meghalt?  A próféták  is meghaltak.  Mivé teszed  magadat?”
   Jézus így válaszolt: „Ha önmagamat dicsőíteném, az semmit nem érne. Az  én
   Atyám az,  aki megdicsőít  engem.  Ti Isteneteknek  mondjátok őt,  de  nem
   ismeritek. Én ismerem őt, és ha  azt mondanám, hogy nem ismerem,  hozzátok
   hasonló, hazug lennék. De  én ismerem az Atyát,  és megteszem, amit  mond.
   Ősatyátok, Ábrahám ujjongott, hogy megláthatja eljövetelem napját.  Látta,
   és örvendezett.”  A zsidók  erre  felháborodtak: „Még  ötvenesztendős  sem
   vagy, és láttad Ábrahámot?” Jézus  így válaszolt: „Bizony, bizony,  mondom
   nektek: Mielőtt  Ábrahám lett  volna, én  vagyok.” A  zsidók erre  köveket
   ragadtak, hogy  megkövezzék.  Jézus azonban  eltűnt  előlük, és  kiment  a
   templomból.

   Jézus  folytatja  beszélgetését,   vitáját  a   zsidókkal  a   jeruzsálemi
   templomban. A mai evangéliumi részlet is arról árulkodik, hogy elbeszélnek
   egymás mellett. A  jelenlévő zsidók ragaszkodnak  vallási szokásaikhoz,  a
   törvény megtartásához,  és  semmiféle újdonságot  nem  akarnak  elfogadni.
   Jézus  most  az  örök  életről  akarja  őket  tanítani:  „Aki  tanításomat
   megtartja, nem hal meg örökre.” Nem kell csodálkoznunk azon, hogy  szavain
   megütköznek,  mert  nem  hisznek  a   feltámadásban,  s  csak  arról   van
   tapasztalatuk, hogy az emberek meghalnak.  Ők a múltra gondolnak, a  zsidó
   nép ősatyjára, Ábrahámra  és Isten  küldötteire, a  prófétákra, akik  mind
   meghaltak, pedig megtartották Isten  tanítását. Bár ellenkeznek  Jézussal,
   pontosan értik,  hogy aki  életet  ígér és  életet  ad az  embereknek,  az
   valóban Isten, tehát Jézus Istennek tartja magát, ami az ő  szempontjukból
   istenkáromlásnak  minősül.   Szintén   így  értelmezik   Jézus   következő
   kijelentését: „mielőtt  Ábrahám lett  volna, én  vagyok.” Az  „én  vagyok”
   kifejezést abban  a formában  használja az  Úr, ahogyan  Isten  megnevezte
   magát  Mózesnek,   amikor  megjelent   az   égő  csipkebokorban.   Ez   az
   istenkáromlás a törvények szerint  halált érdemelt, ezért akarják  azonnal
   megkövezni.
   Ma imádkozok egy olyan emberért, aki  nem hisz a feltámadásban és az  örök
   életben. Adja meg neki Isten a hit ajándékát!

   Istenünk, te  jóságos  vagy,  mert képességet  adtál  nekünk,  hogy  téged
   megismerjünk. Te teremtetted a  mennyet és a földet.  Te vagy a  mindenség
   Ura, az  egyedül igaz  Isten,  akin kívül  más  Isten nincs.  Urunk  Jézus
   Krisztus által  küldd  el  nekünk a  Szentlélek  országát!  Segíts  minden
   embert, hogy felismerjen téged: Urát és Istenét, és hogy mindig  kitartson
   melletted!
   Szent Iréneusz

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   Kedves e-vangélium olvasók!
   Tanszercsomag 2016
   Friss információ: 152 személy 386  tanszercsomagot ajánlott fel eddig,  az
   igények száma pedig 660.
   A Tanszercsomag 2016. jótékonysági akcióval a gyermekek evangelizációjának
   újszerű módját  indítottuk. Célunk  az, hogy  a következő  tanévben az  1.
   osztályos gyermekek közül minél többen járjanak hittanra. A plébános  vagy
   a  hitoktató  részéről  egy  rövid   bátorítás  és  egy  ajándékba   adott
   tanszercsomag segítheti a szülőket, hogy az iskolai beíratáskor  gyermekük
   számára ne az erkölcstant, hanem a hittant válasszák. Az akció keretében a
   gyermekek ingyen  kapnak  egy-egy  tanszercsomagot,  ami  vallásos  témájú
   képekkel díszített, illetve evangéliumi idézettel feliratozott füzetboxot,
   füzeteket, órarendet,  füzetcímkéket,  tollat,  vonalzót  és  színesceruza
   készletet tartalmaz.
   Szeretettel kérem,  támogassa Ön  is  a Tanszercsomag  2016.  jótékonysági
   akció keretében a gyermekek hitre nevelését! 1700 Ft adományból 1  gyermek
   kaphat 1 csomagot, ez az összeg a szállítást is magában foglalja.
   Plébániák  vagy  iskolák  nevében  a  plébánosok,  a  hitoktatók  vagy  az
   intézményvezetők  igényelhetnek  tanszercsomagot   a  rendelkezésre   álló
   (felajánlott) mennyiség mértékéig.
   További részletek az akcióról, a felajánlásokról és arról, hogy kik kapják
   a csomagokat:
   www.evangelium365.hu/list/projektek/4

   Szent Márton evangelizációs ház
   Korábban már  beszámoltam nektek  róla, hogy  a tavasszal  új  lendülettel
   folytatjuk a Szent  Márton ház  építését. Eltökélt  szándékunk, hogy  idén
   ősszel befejezzük a munkákat. Eddig a költségek 70 %-át gyűjtöttük  össze,
   még 30 % hiányzik.
   Az elmúlt hetekben elkészültek a válaszfalak, a villanyszerelés, a víz- és
   csatornaszerelés, megtörtént  a  belső vakolás,  és  most készül  a  külső
   szigetelés. Hamarosan érkeznek az ajtók  és ablakok. Már nemcsak a  tavasz
   jeleit látom,  hanem  az  épület  is egyre  jobban  magára  ölti  egy  ház
   formáját, időnként pedig egészen látványos a napi munka eredménye,  amikor
   10-12 építőmunkás serénykedik rajta kívül és belül.
   Szeretettel kérlek benneteket,  az e-vangélium  olvasóit, támogassátok  az
   evangelizációs ház létrejöttét, hogy  időben befejezhessük az  építkezést.
   Tényleges segítséget jelent már egy  négyzetméternyi festés ára (1400  Ft)
   is, és aki mást szeretne támogatni,  adakozhat egy lámpára (5-11 ezer  Ft)
   vagy akár  egy  radiátorra  (15-40 ezer  Ft).  Minden  támogatást  hálásan
   köszönünk!
   További részletek és új képek:
   www.szentmartonhaz.hu
   Köszönettel és szeretettel: István atya - Horváth István Sándor
   2016. március 17.

   Köszönjük, hogy Ön  is támogatja  munkánkat! E célokra  szánt adományát  a
   következő módokon  küldheti el:  1.  Online adomány  internetes  fizetésre
   alkalmas bankkártyával
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Az Adománynál válasszuk célként: Tanszercsomag 2016 vagy Szent Márton ház

   2. Utalás
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Megjegyzés: Tanszercsomag 2016 vagy Szent Márton ház
   Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002  6472
   0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB

   3. Sárga postai csekk kérhető tőlem a zalalovo at gmail.com címen e-mailben.
   Kérem, írja  meg nevét  és  postacímét irányítószámmal,  valamint  röviden
   jelezze, hogy  a  Tanszercsomag  2016.  akció  vagy  a  Szent  Márton  ház
   támogatásához kér csekket.

   4. Postai (rózsaszín)  utalványon a következő  címre: Zalalövői  Plébánia,
   H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
   Megjegyzés: Tanszercsomag 2016 vagy Szent Márton ház

   5. Cégek számára közcélú adományról igazolás kérhető a  zalalovo at gmail.com
   címen.