[Evangelium] 2016-07-29

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Júl. 29., P, 01:00:00 CEST

   2016. július 29. – Péntek, Szent Márta

   Abban az időben: A  zsidók közül sokan jöttek  Máriához és Mártához,  hogy
   vigasztalják őket  testvérük miatt.  Amint Márta  meghallotta, hogy  Jézus
   jön, eléje sietett,  míg Mária  otthon maradt. Márta  így szólt  Jézushoz:
   „Uram, ha itt lettél volna, nem halt volna meg a testvérem! De tudom, hogy
   most is, bármit kérsz  Istentől, megadja neked.”  Jézus ezt felelte  neki:
   „Testvéred fel fog támadni!” Erre Márta így szólt: „Tudom, hogy feltámad a
   feltámadáskor, az utolsó napon.” Jézus folytatta: „Én vagyok a  feltámadás
   és az élet. Aki hisz bennem, még ha meghal is, élni fog. Mindaz, aki él és
   hisz énbennem, az nem  hal meg örökre. Hiszed  ezt?” Márta ezt  válaszolta
   neki: „Igen, Uram! Hiszem,  hogy te vagy  a Messiás, az  Isten Fia, aki  a
   világba jön!”

   Szent Márta napjának evangéliuma Márta és Jézus beszélgetését örökíti  meg
   a feltámadásról.  Jézus  már  napokkal barátjának,  Lázárnak  halála  után
   érkezik meg Betániába, Lázár már négy napja a sírban van. Márta úgy  véli,
   hogy  testvérének  halála  megelőzhető   lett  volna,  ha  a   betegségről
   értesülvén Jézus  azonnal  elindul  és  meggyógyítja  Lázárt,  hiszen  más
   esetekben is  megmutatta  már,  hogy  képes  csodás  módon  gyógyítani.  E
   véleményét nyíltan megmondja  Jézusnak, s ebből  egy kis szemrehányást  is
   kiérzünk. Jézus nem sértődik meg, megérti a gyászoló testvér fájdalmát,  s
   tudja, hogy az elkeseredettség szól belőle. Mindjárt bátorítani kezdi  őt,
   a feltámadásról  beszél neki,  mégpedig  nem csak  általánosságban,  hanem
   Lázár vonatkozásában. Márta kifejezi, hogy hisz a feltámadásban, de ő  nem
   arra gondol, hogy Jézus visszahívja a földi életbe testvérét, hanem  arra,
   hogy a végső  időkben feltámad  majd az  örök életre.  Ezt követően  Jézus
   kimegy a sírhoz, és előhívja Lázárt, feltámasztja őt a halálból.
   Márta  és   Jézus   beszélgetését  a   halottak   feltámadásáról   olvasva
   szembetűnik, hogy olyan párbeszédről van  szó, amely magán hordozza  annak
   ismeretét, hogy Jézus feltámadt a halálból, azaz már megfogalmazódik benne
   az első keresztény közösség hite.
   A Jézusban való  hitünk egyik  legfontosabb eleme  az, hogy  hiszünk az  ő
   feltámadásában.

   Ó, végtelen Szeretet, aki az Atyától és a Fiútól származol, add meg  nekem
   az istengyermekség szellemét,  taníts meg arra,  hogyan kell mindig  Isten
   gyermekéhez méltóan cselekednem!  Maradj bennem!  Add, hogy  én is  mindig
   benned maradjak, és úgy szerethesselek,  ahogyan te szeretsz engem!  Nálad
   nélkül semmi vagyok. Magamtól semmire sem megyek. De egyesíts  önmagaddal,
   tölts el  szereteteddel,  hogy  általad  az Atyával  és  a  Fiúval  mindig
   egyesüljek!

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható: