[Evangelium] 2016-07-14

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Júl. 14., Cs, 01:00:00 CEST

   2016. július 14. – Csütörtök

   Jézus egy alkalommal így fejezte be tanítását: Jöjjetek hozzám mindnyájan,
   akik fáradtak vagytok, és terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek  titeket!
   Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok  tőlem, mert én szelíd vagyok  és
   alázatos szívű és nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, s az  én
   terhem könnyű.

   A mennyei Atyát magasztaló imáját azzal  fejezte be, hogy az Atya  mindent
   átadott neki,  azaz a  Fiúnak.  Ő tehát  az,  aki közvetíti  minden  ember
   számára az üdvösségre vezető igazságot.  Ezen igazság birtokában és  annak
   hirdetőjeként mondja Jézus: „Jöjjetek hozzám mindnyájan! Tanuljatok tőlem,
   mert én szelíd vagyok és alázatos szívű és nyugalmat talál lelketek.”
   Jézus korában  a  vallási  ismeretek elsajátítására  úgy  volt  lehetősége
   valakinek,  hogy  csatlakozott  egy  rabbi,  egy  tanító  csoportjához,  s
   mellette, az ő „iskolájában” megtanulhatta  a törvények értelmezését és  a
   törvény szerinti  életet. Jézus  is ilyen  csatlakozásra szólítja  fel  az
   embereket. Mindenkit magához hív,  hogy tőle tanuljanak. Ennek  hátterében
   az húzódik meg,  hogy a  törvények ismerőjének  és hiteles  értelmezőjének
   tartja önmagát, ezért joga van arra,  amit a hivatalos rabbik is  tesznek,
   az emberek  tanítására.  Törvénymagyarázata,  amely sok  esetben  eltér  a
   megszokottól, több vita  forrása lesz  a későbbiekben,  mivel a  hivatalos
   tanítók egyre többször igyekeznek abba belekötni.
   A nép viszont egyre nagyobb csodálattal hallgatja Jézust, mert megérzik  a
   szavaiból áradó isteni igazságot  és erőt, s  felismerik szavaiban azt  az
   útmutatást, amely által az üdvösségre juthatnak.

   Segíts rajtam Uram, hogy  tudjak erős lenni,  amikor jön a  megpróbáltatás
   órája! Tégy erőssé és nagylelkűvé,  hogy ne jajveszékeljek és ne  kerüljem
   el azt, aminek történnie kell!  Erősen szembe nézve a kereszttel,  mondom:
   Atyám, a te hívásodat szeretném benne fölfedezni!
   Romano Guardini

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható: