[Evangelium] 2016-01-05

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Jan. 5., K, 01:00:01 CET

   2016. január 5. – Kedd

   Abban az  időben, amikor  Jézus Galileába  készült, találkozott  Fülöppel.
   „Kövess engem!” –  mondta neki. Fülöp  Betszaidából származott, András  és
   Péter   városából.   Amikor   találkozott   Nátánáellel,   közölte   vele:
   „Megtaláltuk, akiről  Mózes törvénye  és a  próféták szólnak:  a  názáreti
   Jézust, József fiát.” „Jöhet-e valami jó Názáretből?” – kérdezte Nátánáel.
   „Jöjj, nézd  meg!” –  felelte  Fülöp. Amikor  Jézus látta,  hogy  Nátánáel
   közeledik hozzá, így szólt: „Nézzétek, ez egy igaz izraelita! Nincs  benne
   kétszínűség!” Nátánáel  megkérdezte:  „Honnan ismersz  engem?”  Jézus  így
   felelt: „Még  mielőtt  Fülöp  hívott  volna,  láttalak  a  fügefa  alatt.”
   Nátánáel erre elismerte:  „Rabbi, te  vagy az  Isten Fia,  te vagy  Izrael
   Királya.” Jézus így  szólt: „Azért  hiszel, mert azt  mondtam: Láttalak  a
   fügefa alatt. Nagyobb dolgokat is fogsz látni ennél.” Majd így  folytatta:
   „Bizony, bizony, mondom nektek: látni  fogjátok, hogy megnyílik az ég,  és
   Isten angyalai fel-alá szállnak az Emberfia felett.”

   Jézus  követőinek,  tanítványi  körének  növekedését  mutatja  be  a   mai
   evangélium. A két tanítvány Jézushoz való csatlakozása után, most a Mester
   hívja meg követésére Fülöpöt,  aki másnap újabb  személyt vezet el  hozzá,
   akit  Nátánáelnek  hívnak.  Az   evangélium  kapcsán  a  „Kövess   engem!”
   felszólításon érdemes elgondolkoznunk. Nem  egyszerűen csak arról van  itt
   szó, hogy  a tanítványok  Jézus  nyomába szegődnek  és ettől  kezdve  vele
   járnak tanító útjain, hanem arról, hogy egész életüket Jézushoz igazítják,
   vállalva Mesterük sorsát is.
   A jelenet leírásakor János evangélistát több szempont is vezette. Egyrészt
   azt akarja bemutatni,  hogy az  emberi tanúságtételek és  az Úr  személyes
   varázsa egyaránt motiváció lehet arra, hogy újabb személyek csatlakozzanak
   Jézushoz. Csak az  képes másokat  megnyerni Jézus  számára, másokat  hozzá
   vezetni, aki már megtalálta őt, s akit már megragadott Jézus személyisége.
   Aki  Krisztus  követője,  s  ebben  örömét  találja,  az  hitelesen  tudja
   képviselni a  Mester ügyét,  s példája  másokat is  az Úr  követésére  fog
   serkenteni.   Az   evangélista   másik    szándéka,   hogy   a    meghívás
   kezdeményezőjeként Jézust jelölje meg. Fülöpöt Jézus személyesen  szólítja
   meg, Nátánáel  pedig csak  azt  követően juthat  el hozzá  Fülöp  vezetése
   által, hogy előzetesen az Úr „látta őt a fügefa alatt.”
   Jézus engem is követésére hív.

   Ó, végtelen Szeretet, aki az Atyától és a Fiútól származol, add meg  nekem
   az istengyermekség szellemét,  taníts meg arra,  hogyan kell mindig  Isten
   gyermekéhez méltóan cselekednem!  Maradj bennem!  Add, hogy  én is  mindig
   benned maradjak, és úgy szerethesselek,  ahogyan te szeretsz engem!  Nálad
   nélkül semmi vagyok. Magamtól semmire sem megyek. De egyesíts  önmagaddal,
   tölts el  szereteteddel,  hogy  általad  az Atyával  és  a  Fiúval  mindig
   egyesüljek!

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható: