[Evangelium] 2016-02-24

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Feb. 24., Sze, 01:00:01 CET

   2016. február 24. – Szerda, Szent Mátyás apostol

   Abban az időben  Jézus ezt  mondta tanítványainak: Amint  engem szeret  az
   Atya, úgy szeretlek én is titeket. Maradjatok meg az én szeretetemben.  Ha
   megtartjátok  parancsaimat,   megmaradtok  szeretetemben,   ahogy  én   is
   megtartottam Atyám  parancsait, és  megmaradok az  ő szeretetében.  Ezeket
   azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
   teljes legyen.  Az az  én parancsom,  hogy szeressétek  egymást, amint  én
   szerettelek titeket.  Nagyobb szeretete  senkinek sincs,  mint annak,  aki
   életét adja  barátaiért.  Ti  barátaim  vagytok,  ha  azt  teszitek,  amit
   parancsolok nektek. Nem  mondalak titeket többé  szolgának, mert a  szolga
   nem tudja, mit tesz az ura. Barátaimnak mondalak benneteket, mert mindazt,
   amit hallottam Atyámtól, tudtul adtam nektek. Nem ti választottatok engem,
   hanem én választottalak titeket, és  arra rendeltelek, hogy elmenjetek  és
   gyümölcsöt hozzatok: maradandó gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától az  én
   nevemben,  megadja  nektek.  Azt  parancsolom  nektek,  hogy   szeressétek
   egymást!

   Júdás árulását követően az  apostolok szükségesnek tartották, hogy  helyét
   betöltse valaki  az  apostoli  testületben.  A  választást  Péter  apostol
   beszéde,  buzdítása  előzi  meg,  amelyben  pontosan  jelzi,  hogy  milyen
   feltételnek  kell  megfelelnie  és  mi  lesz  a  feladata  a   választandó
   személynek. Péter ezt  mondja: „azok  közül a férfiak  közül, akik  együtt
   voltak velünk minden időben, amikor az Úr Jézus közöttünk járt-kelt”  kell
   valakit megválasztani (ApCsel 1,21). Az apostoli szolgálat lényegét  pedig
   így foglalja össze: „velünk együtt Krisztus feltámadásának tanúja  legyen”
   (ApCsel 1,22).
   A „velünk együtt” kifejezés kettős értelmet hordoz. Egyrészt jelenti, hogy
   a tanúskodás  a  feltámadt  Krisztusról  az új  apostolnak  és  a  korábbi
   tizenegynek  egyaránt  feladata.  Hirdetni  Jézus  örömhírét,   továbbadni
   tanítását, tanúságot tenni az Úr megváltó haláláról és feltámadásáról,  ez
   az apostoli küldetés lényege. A „velünk együtt” másrészt azt jelenti, hogy
   az újonnan választott  apostolnak az apostoli  testület tagjakét, a  többi
   apostollal egységben, közösségben kell lennie és végeznie tanúskodását.
   Az  apostoli  Egyház,  amelynek  tagja  vagyok,  minden  korban   Krisztus
   parancsát igyekszik  teljesíteni, hogy  az üdvösség  tanítása  mindenkihez
   eljusson. Nekem is apostoli lelkülettel kell hirdetnem az örömhírt.

   Uram, segíts, hogy helyesen tudjam beosztani az időmet! Add, hogy biztosan
   érezzem, mely ügyem nem tűr halasztást! Segíts, hogy mindig időt  találjak
   a szellemi, lelki feltöltődésre is! Kérlek, segíts, hogy minden esetben  a
   lehető legjobban készülhessek  föl az  éppen előttem  álló feladatra!  Add
   meg, Uram,  a kegyelmet,  hogy  akivel csak  találkozom, arra  úgy  tudjak
   odafigyelni, és úgy  tudjak neki  segíteni, mintha  téged hallgatnálak  és
   neked segítenék!

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható:

   Kedves e-vangélium olvasók!
   A nagyböjt kezdetére  megújult evangelium365 honlapra  az elmúlt  napokban
   tettünk fel  új letölthető  háttérképeket  és imákat.  De még  ezeknél  is
   nagyobb újdonság, hogy  készítettünk egy  szemléletes infografikát,  amely
   mindent  elmond   e-vangélizációs  szolgálatunk   12  éves   történetéről.
   Idézzétek  fel  ti  is,  hogyan  fejlődtünk  évről  évre,  miként   bővült
   folyamatosan az  evangélium küldése,  milyen eredményei  voltak az  eddigi
   munkánknak, és nézzétek  meg a  2015. évi  megkérdezés néhány  eredményét,
   amely érdekességeket árul el az evangélium olvasók népes táboráról.
   Az           infografika            itt            nézhető            meg:
   http://www.evangelium365.hu/e365infografika2016

   Az elmúlt hetek másik előrelépése, hogy püspöki jóváhagyással elkezdtük  a
   Szent  Márton  evangelizációs  ház  építésének  befejező  szakaszát.  Most
   történik a  víz-,  gáz-, fűtés-  és  villanyszerelés, majd  következik  az
   ablakok és ajtók gyártása, a burkolás és festés, valamint az épület  külső
   szigetelése és  vakolása.  Reményeink  szerint  az  építési  munkálatokkal
   augusztus  végére  végzünk.   Az  őszi  hónapokra   tervezzük  az   épület
   berendezését.
   Akik kezdetek  óta figyelemmel  kísérik  ezt a  munkát, jól  tudják,  hogy
   kizárólag adományokból  épül  a ház.  Eddig  a költségek  68  %-át  tudtuk
   fedezni  a  jószándékú  e-vangélium  olvasók  adományaiból.  Az  építkezés
   menetét és az adományozást folyamatosan láthatjátok az evangelizációs  ház
   honlapján.
   www.szentmartonhaz.hu
   Tájékoztatásul írom,  hogy egy  négyzetméternyi festés  ára (1400  Ft)  is
   tényleges segítséget jelent, és aki mást szeretne támogatni, adakozhat egy
   lámpára (5-11 ezer Ft) vagy akár egy radiátorra (15-40 ezer Ft).
   Szeretettel kérem, hogy  aki e-vangelizációs  munkánkat jónak,  hasznosnak
   értékeli és van rá lehetősége,  támogassa az evangelizációs ház  építését!
   Már csak 32 % hiányzik. Köszönöm nagylelkű támogatásotokat!
   A jó Isten áldását kérem rátok!
   Szeretettel: István atya - Horváth István Sándor
   2016. február 24.

   Adományt az alábbi módokon lehet küldeni:
   1.   Online   adomány   internetes   fizetésre   alkalmas    bankkártyával
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Az Adománynál válasszuk célként: Szent Márton ház

   2. Utalás
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Megjegyzés: Szent Márton ház
   Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002  6472
   0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB

   3. Sárga  postai  csekk  egyszerűen  igényelhető  a  www.szentmartonhaz.hu
   honlapon. Vagy kérhető tőlem a zalalovo at gmail.com címen e-mailben.  Kérem,
   írja meg nevét  és postacímét irányítószámmal,  valamint röviden  jelezze,
   hogy a Szent Márton ház támogatásához kér csekket.

   4. Postai (rózsaszín)  utalványon a következő  címre: Zalalövői  Plébánia,
   H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
   Megjegyzés: Szent Márton ház