[Evangelium] 2016-04-24

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Ápr. 24., V, 01:00:01 CEST

   2016. április 24. – Húsvét 5. vasárnapja

   Abban az időben: Amikor az áruló  Júdás kiment a teremből, Jézus  beszélni
   kezdett: „Most dicsőül meg az Emberfia, s az Isten is megdicsőül benne. Ha
   Isten megdicsőül  benne,  Isten  is  megdicsőíti  őt  saját  magában,  sőt
   hamarosan megdicsőíti.  Fiaim, már  csak rövid  ideig vagyok  veletek.  Új
   parancsot adok nektek: Szeressétek egymást! Amint én szerettelek  titeket,
   úgy szeressétek ti is  egymást. Arról tudják  majd meg, hogy  tanítványaim
   vagytok, hogy szeretettel vagytok egymás iránt.”
   Jn 13,31-33a.34-35

   Elmélkedés:

   A szeretet útja
   A Szentírás  egyik legtöbbet  idézett részlete  a szeretet-himnusz,  amely
   Szent Pál  apostol  korintusiakhoz írt  első  levelében található,  a  13.
   fejezetben. Olyan irodalmi remekmű ez, amely csodálatosan foglalja össze a
   szeretet lényegét.  Az apostol  így kezdi:  „Szóljak bár  az emberek  vagy
   angyalok nyelvén, ha szeretet nincs bennem, olyan vagyok, mint a zengő érc
   vagy pengő cimbalom.  Legyen bár  prófétáló tehetségem,  ismerjem akár  az
   összes titkot és  minden tudományt, és  legyen bár olyan  teljes a  hitem,
   hogy a hegyeket áthelyezzem: ha  szeretet nincs bennem, semmi sem  vagyok.
   Osszam el bár egész vagyonomat  alamizsnaként, és adjam át testemet,  hogy
   dicsekedjek: ha szeretet  nincs bennem,  semmit sem  használ nekem”  (1Kor
   13,1-3). Sajnos könnyen  megfeledkezünk a szeretet-himnusz  bevezetéséről,
   most viszont mégis idézzük fel.  Szent Pál így vezeti fel  mondanivalóját:
   „Egy mindennél kiválóbb  utat mutatok nektek”  (1Kor 12,31), a  szeretetet
   tehát útnak nevezi.
   Korábban  felsorolja  azokat   a  feladatokat,  amelyeket   Isten  ad   az
   embereknek: egyesek apostolok,  mások próféták, ismét  mások tanítói  vagy
   csodatevő hatalmat kapnak. Ezt követik  az Istentől származó adományok,  a
   gyógyítás, a  segítségnyújtás, a  kormányzás és  a nyelveken  való  szólás
   adománya. A keresztény  ember jól teszi,  ha ezen adományokért  imádkozik,
   hiszen ezek teszik őt képessé, hogy ellássa azt az apostoli, prófétai vagy
   tanítói feladatot, amellyel  Isten megbízta. Az  apostol a szeretetet  nem
   adománynak vagy erénynek,  hanem útnak  nevezi, és ez  egy nagyon  érdekes
   megközelítés. Mert ha a szeretet út, akkor azon nem csak járni kell, hanem
   valahonnan indul és valahová vezet. Vajon honnan indul a szeretet útja? És
   hová juthatunk, ha a szeretet útján járunk életünkben? A szeretet Istentől
   indul, ő a  szeretet forrása, ő  maga a szeretet.  És a szeretet  Istenhez
   vezet, aki az örök szeretet.
   Mindezek fényében  könnyebben megértjük  Jézus  kijelentését, amit  a  mai
   vasárnap evangéliumában olvasunk: „Új  parancsot adok nektek:  Szeressétek
   egymást!” Mintha csak ezt mondaná: Induljatok a szeretet útján! Járjatok a
   szeretet  útján!  Közeledjetek  Istenhez  a  szeretet  útján!   Induljatok
   embertársaitok, felebarátaitok felé a szeretet útján! Ha valaki úgy  érzi,
   hogy  elszakadt  Istentől,  akkor  ez  amiatt  van,  mert  nem  élt  Isten
   szeretetében. Ha tehát  újra találkozni szeretne  Istennel, akkor el  kell
   hagynia a bűn útját és rá kell  lépnie a szeretet útjára. Ha pedig  valaki
   úgy érzi, hogy megromlott embertársaival a kapcsolata, szakadék  választja
   el őt családjától vagy másoktól, akkor  rá kell lépnie a szeretet  útjára,
   mert ez vezet a másik emberhez. A szeretet nem egy kellemes érzés az ember
   szívében, hanem olyan út, amelyen  szüntelenül haladnunk kell. A  szeretet
   gyakorlásában példaképünk Jézus, aki  ezt kéri tőlünk, követőitől:  „Amint
   én szerettelek titeket, úgy szeressétek  ti is egymást. Arról tudják  majd
   meg, hogy tanítványaim  vagytok, hogy szeretettel  vagytok egymás  iránt.”
   Ebben az  értelemben a  felebaráti szeretet  tanúságtétel a  világ  előtt.
   Olyan jel a világ számára, amelyből felismerhető Krisztushoz  tartozásunk.
   Legyen bátorságunk megtenni  az első  lépést a szeretet  útján, és  legyen
   erőnk hozzá,  hogy életünk  minden napján  tegyünk egy  lépést a  szeretet
   útján!

   Uram, Jézus Krisztus! Vezess  végső célom, a  mennyei Atya felé!  Belátom,
   hogy egyedül a krisztusi út, a szeretet útja, a remény útja, a megbocsátás
   útja, az öröm útja,  az igazi szabadság útja,  az élet tiszteletének  útja
   vezet az Atyához az örök üdvösségre!  Segíts megtalálnom a helyes utat  és
   támogass, hogy ezt az utat soha el ne hagyjam s azon meg ne álljak! Segíts
   kegyelmeddel, hogy mindig közelebb kerüljek  az Atyához! Légy velem és  te
   vezess életutamon! Vezess a szeretet útján!

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/