[Evangelium] 2015-05-20

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2015. Május. 20., Sze, 01:00:02 CEST

   2015. május 20. – Szerda

   Abban az időben  Jézus az  égre emelte  szemét, és  így imádkozott:  Szent
   Atyám, tartsd meg  a te nevedben  azokat, akiket nekem  adtál, hogy  egyek
   legyenek, mint mi. Amíg velük  voltam, megőriztem nevedben azokat,  akiket
   nekem adtál. Megtartottam őket, és senki más nem veszett el közülük,  csak
   a kárhozat fia, hogy beteljesedjék  az írás. Most tehozzád megyek,  ezeket
   pedig elmondom a világban, hogy az én örömöm teljes legyen bennük. Átadtam
   nekik tanításodat, de a  világ gyűlölte őket, mert  nem a világból  valók,
   amint én sem vagyok  a világból való.  Nem azt kérem  tőled, hogy vedd  el
   őket a  világból,  hanem hogy  óvd  meg őket  a  gonosztól. Hiszen  nem  a
   világból valók,  amint én  sem vagyok  a világból.  Szenteld meg  őket  az
   igazságban, mert  a  te tanításod  igazság.  Amint te  elküldtél  engem  a
   világba, úgy küldöm én is őket a világba. És értük szentelem magamat, hogy
   ők is megszentelődjenek az igazságban.
   Jn 17,11b-19

   Elmélkedés:

   Főpapi imájának ma olvasott  részletében Jézus az apostolokért  imádkozik.
   Küldetése,  munkássága   szorosan   összefonódik  az   általa   választott
   apostolokkal, akik az eljövendő Egyház, a krisztusi közösség előképei.  Az
   Úr nekik nyilatkoztatta ki az Atyát  és most nekik adja a feladatot,  hogy
   az Atyához  való  visszatérése  után ők  tegyenek  tanúságot  az  Atyáról,
   mintegy folytatván Mesterük munkáját.
   Érdemes    elgondolkoznunk    azon,     hogy    Jézus    Atyáról     szóló
   kinyilatkoztatásának talán  legfontosabb eleme  az, hogy  Isten  irgalmas,
   megbocsátó. Már önmagában a  megváltás ténye, a  Megváltó elküldése is  az
   Atya irgalmáról tanúskodik. Hitünknek  és vallásosságunknak az az  alapja,
   hogy Isten  nem büntetni  akar minket,  hanem megbocsát.  Amikor Jézus  új
   közösséget hoz létre, új vallást alapít, akkor ezt annak tudatában  teszi,
   hogy az  ember nem  élhet irgalom  nélkül. Nem  élhetünk, nem  remélhetünk
   anélkül, hogy  Istenre, mint  megbocsátó Atyára  tekintenénk.  Elismerjük,
   hogy megváltásra  szorulunk és  hisszük, hogy  Isten szabadít  meg  minket
   bűneink terhétől.
   Az  irgalomban  gazdag  Atyáról  és   a  megbocsátásról  kell  az   Egyház
   közösségének is tanúságot tennie, mert ez a küldetésünk a világban.  Isten
   emberek iránti szeretete az  ő irgalmasságában, a megbocsátásában  valósul
   meg. Vezessük az embereket az irgalmas Atyához!

   Uram, zárj szíved mélyébe, és ott maradva égess, tisztíts, hevíts, hajlíts
   és egyszerűsíts szíved kívánsága és igénye szerint.
   Teilhard De Chardin

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://evangelium.katolikus.hu/teljes/?nap=2015-05-20

   Kedves e-vangélium olvasók!

   Jól tudjátok, szívügyemnek tekintem a gyerekek evangelizációját, és mindig
   keresem az  új  lehetőségeket,  hogyan  tudjuk  a  modern  világban  Jézus
   örömhírét  eljuttatni  a   felnövekvő  nemzedéknek.  Az   a  célom,   hogy
   gyermekeitek  és   unokáitok  korosztálya   folyamatosan  találkozzon   az
   evangéliummal, és  évek múltán  öröm legyen  számukra, hogy  az  Egyházhoz
   tartoznak. Jó lehetőség ehhez,  ha olyan használati tárgyakon  találkoznak
   az örömhírrel, amelyek nap  mint nap kezükbe  kerülnek, például a  tanulás
   során.

   Ezért született meg az az  újszerű ötlet, hogy iskolai füzetek  borítójára
   tegyünk evangéliumi képet,  illetve jézusi tanítást,  hogy a tanév  minden
   napján találkozhasson ezzel  a gyermek.  Nem baj, ha  focistás és  kedvenc
   színésznős tanszereik  vannak  a  iskolásoknak, de  emellett  hasznos,  ha
   egy-egy füzetükről Jézus mosolyog rájuk,  különösen, ha a hittan  füzetről
   van szó.

   Jótékonysági akcióhoz  kérem  segítségeteket, melynek  keretében  20  ezer
   vallásos borítójú iskolai füzetet nyomtatunk, és juttatunk el gyerekeknek,
   rászorulóknak akár  többet is.  Plébániákra és  egyházi iskolákba  küldjük
   nagyobb, néhány száz  darab mennyiségben a  füzeteket, a beérkező  igények
   függvényében. A kiosztást  a plébánosok  és hitoktatók  végzik. Négy  féle
   szabvány füzetet készítünk:  első osztályos vonalazásút,  négyzetrácsosat,
   vonalasat alsósoknak és felsősöknek. Egy általános iskolás gyermek  évente
   16-20 db  füzetet használ,  a kezdő  füzetcsomag nem  szokott elég  lenni,
   évközben újakat szükséges beszerezni. Nagyobb mennyiségben 74 Ft egy ilyen
   füzet nyomtatása és 6 Ft/db  áron postázható (persze nem egyesével).  1600
   Ft adományból 1  gyermek 1 éves  füzetigénye biztosítható. A  gyakorlatban
   azt a módszert követjük  a kiosztáskor, hogy  egyrészt minél több  gyermek
   kapjon  1-2   füzetet,  másrészt   a  leginkább   rászorulók  20   darabos
   füzetcsomagot kapjanak.

   A cél az evangelizáció és  a vallásos tudatosság növelése a  gyermekekben.
   Katolikus iskolákban  nem ciki,  de állami  iskolában bizony  hitvallás  a
   gyerek részéről, ha a hittanórán kívül is feltűnik egy füzeten Jézus.

   Szeretettel, kérem, ha van  rá lehetősége, Ön  is támogassa iskolai  füzet
   akciónkat 1600  Ft adománnyal!  A füzet  akcióra szánt  adományokat  május
   20-ig várjuk,  hogy  még  legyen  idő  a  nyomtatásra,  a  küldésre  és  a
   kiosztásra a  tanév  befejezte  előtt. Az  adományozók  által  felajánlott
   mennyiség,   valamint   az   igénylők   listája   folyamatosan   frissítve
   megtekinthető               az               alábbi                linken:
   http://zalalovo.plebania.hu/list/news/iskolai_fuzet_2015
   Köszönöm,  ha   nagylelkű   adományával   Ön   is   segíti   a   gyermekek
   evangelizációját!
   Szeretettel: István atya - Horváth István Sándor
   2015. május 20.

   Adományát így küldheti el:
   1.   Online   adomány   internetes   fizetésre   alkalmas    bankkártyával
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas  Az  Adománynál  válasszuk  célként:
   Iskolai füzet

   2. Utalás
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Megjegyzés: Iskolai füzet
   Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002  6472
   0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB

   3. Sárga postai csekk kérhető tőlem a zalalovo at gmail.com címen  e-mailben.
   Kérem, írja  meg nevét  és  postacímét irányítószámmal,  valamint  röviden
   jelezze, hogy Iskolai füzet-akció támogatásához kér csekket.

   4. Postai (rózsaszín)  utalványon a következő  címre: Zalalövői  Plébánia,
   H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
   Megjegyzés: Iskolai füzet