[Evangelium] 2015-05-19

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2015. Május. 19., K, 01:00:11 CEST

   2015. május 19. – Kedd

   Jézus az utolsó  vacsorán tekintetét  az égre emelte,  és így  imádkozott:
   „Atyám, eljött az óra.  Dicsőítsd meg Fiadat,  hogy Fiad is  megdicsőítsen
   téged! Te hatalmat adtál neki minden ember fölött, hogy mindenkinek,  akit
   neki adtál, örök életet adjon. Az  örök élet pedig az, hogy  megismerjenek
   téged, az  egy  igaz Istent,  és  Jézus  Krisztust, akit  te  küldtél.  Én
   megdicsőítettelek  téged  a  földön.  A  feladatot,  amelyet  rám  bíztál,
   teljesítettem. Atyám,  most te  dicsőíts meg  engem azzal  a  dicsőséggel,
   amelyben részem volt  nálad a világ  teremtése előtt!  Kinyilatkoztattalak
   téged az embereknek, akiket e világból nekem adtál. Tieid voltak, és nekem
   adtad őket. Tanításodat megtartották. Most  már tudják, hogy minden,  amit
   nekem adtál, tőled van. Hiszen én a tőled vett igéket mondtam el nekik, ők
   pedig elfogadták: megismerték az igazságot,  hogy tőled jöttem, és  hittel
   elfogadták, hogy  te  küldtél  engem.  Értük  könyörgök.  Nem  a  világért
   könyörgök, hanem  értük,  akiket nekem  adtál.  Tieid ők–  hiszen  a  tied
   mindaz,  ami  az  enyém,  és  minden  az  enyém,  ami  a  tiéd  –,  és  én
   megdicsőültem bennük. Én nem maradok tovább  itt e világban, ők azonban  a
   világban maradnak. Én most hozzád megyek.”
   Jn 17,1-11a

   Elmélkedés:

   Jézus főpapi  imájának szokás  nevezni azt  a részt,  amelyet a  következő
   napokban olvasunk az evangéliumban. Az ima az utolsó vacsorán hangzott el,
   közvetlenül az apostolokhoz intézett búcsúbeszéd után. Jézus  kifejezetten
   az Atyához  szól, hozzá  imádkozik, de  szavainak fültanúi  az  apostolok.
   Korábban Jézus mindig félrevonult, amikor az Atyához akart imádkozni, az ő
   Atyjával akart  beszélni. Előfordult,  hogy az  egész éjszakát  imádságban
   töltötte, de ennek nem voltak sem az apostolok, sem a tanítványok, sem más
   emberek  a  tanúi.  Most  viszont  az  általa  választottak   jelenlétében
   imádkozik, tehát akarja azt, hogy övéi hallják imáját.
   Az ima fontos teológiai kijelentést  tartalmaz arról, hogy Jézus az  Isten
   Fia. Az Atya Fiának tekinti magát, aki küldetésének hűséges és  engedelmes
   teljesítésével, azaz a szenvedés és a halál vállalásával dicsőséget szerez
   az Atyának. A Fiú azt kéri az Atyától, hogy önfeláldozása után az Atya  is
   dicsőítse meg  őt.  Itt  a feltámadásra  kell  gondolnunk,  pontosabban  a
   feltámasztásra, mint az Atya cselekedetére.
   Jézus imádsága annak  mintája, ahogyan  az Atyához  imádkoznunk kell.  Úgy
   tekintünk Istenre,  mint szerető  és  gondviselő Atyánkra,  akihez  bátran
   fordulhatunk kéréseinkkel. Főként akkor, ha keresztény életünk  dicsőséget
   szerez Istennek.

   Uram, Jézus Krisztus, Te  a világ világossága, Te  vagy az út, amelyen  ma
   járok. Te  vagy  az  igazság,  amely  vezet.  Te  vagy  az  élet,  amelyet
   megtalálok. Add nekem szeretetedet, hogy mindenben megtaláljalak.
   Jörg Zink

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://evangelium.katolikus.hu/teljes/?nap=2015-05-19

   Kedves e-vangélium olvasók!

   Jól tudjátok, szívügyemnek tekintem a gyerekek evangelizációját, és mindig
   keresem az  új  lehetőségeket,  hogyan  tudjuk  a  modern  világban  Jézus
   örömhírét  eljuttatni  a   felnövekvő  nemzedéknek.  Az   a  célom,   hogy
   gyermekeitek  és   unokáitok  korosztálya   folyamatosan  találkozzon   az
   evangéliummal, és  évek múltán  öröm legyen  számukra, hogy  az  Egyházhoz
   tartoznak. Jó lehetőség ehhez,  ha olyan használati tárgyakon  találkoznak
   az örömhírrel, amelyek nap  mint nap kezükbe  kerülnek, például a  tanulás
   során.

   Ezért született meg az az  újszerű ötlet, hogy iskolai füzetek  borítójára
   tegyünk evangéliumi képet,  illetve jézusi tanítást,  hogy a tanév  minden
   napján találkozhasson ezzel  a gyermek.  Nem baj, ha  focistás és  kedvenc
   színésznős tanszereik  vannak  a  iskolásoknak, de  emellett  hasznos,  ha
   egy-egy füzetükről Jézus mosolyog rájuk,  különösen, ha a hittan  füzetről
   van szó.

   Jótékonysági akcióhoz  kérem  segítségeteket, melynek  keretében  20  ezer
   vallásos borítójú iskolai füzetet nyomtatunk, és juttatunk el gyerekeknek,
   rászorulóknak akár  többet is.  Plébániákra és  egyházi iskolákba  küldjük
   nagyobb, néhány száz  darab mennyiségben a  füzeteket, a beérkező  igények
   függvényében. A kiosztást  a plébánosok  és hitoktatók  végzik. Négy  féle
   szabvány füzetet készítünk:  első osztályos vonalazásút,  négyzetrácsosat,
   vonalasat alsósoknak és felsősöknek. Egy általános iskolás gyermek  évente
   16-20 db  füzetet használ,  a kezdő  füzetcsomag nem  szokott elég  lenni,
   évközben újakat szükséges beszerezni. Nagyobb mennyiségben 74 Ft egy ilyen
   füzet nyomtatása és 6 Ft/db  áron postázható (persze nem egyesével).  1600
   Ft adományból 1  gyermek 1 éves  füzetigénye biztosítható. A  gyakorlatban
   azt a módszert követjük  a kiosztáskor, hogy  egyrészt minél több  gyermek
   kapjon  1-2   füzetet,  másrészt   a  leginkább   rászorulók  20   darabos
   füzetcsomagot kapjanak.

   A cél az evangelizáció és  a vallásos tudatosság növelése a  gyermekekben.
   Katolikus iskolákban  nem ciki,  de állami  iskolában bizony  hitvallás  a
   gyerek részéről, ha a hittanórán kívül is feltűnik egy füzeten Jézus.

   Szeretettel, kérem, ha van  rá lehetősége, Ön  is támogassa iskolai  füzet
   akciónkat 1600  Ft adománnyal!  A füzet  akcióra szánt  adományokat  május
   20-ig várjuk,  hogy  még  legyen  idő  a  nyomtatásra,  a  küldésre  és  a
   kiosztásra a  tanév  befejezte  előtt. Az  adományozók  által  felajánlott
   mennyiség,   valamint   az   igénylők   listája   folyamatosan   frissítve
   megtekinthető               az               alábbi                linken:
   http://zalalovo.plebania.hu/list/news/iskolai_fuzet_2015
   Köszönöm,  ha   nagylelkű   adományával   Ön   is   segíti   a   gyermekek
   evangelizációját!
   Szeretettel: István atya - Horváth István Sándor
   2015. május 19.

   Adományát így küldheti el:
   1.   Online   adomány   internetes   fizetésre   alkalmas    bankkártyával
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas  Az  Adománynál  válasszuk  célként:
   Iskolai füzet

   2. Utalás
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Megjegyzés: Iskolai füzet
   Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002  6472
   0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB

   3. Sárga postai csekk kérhető tőlem a zalalovo at gmail.com címen  e-mailben.
   Kérem, írja  meg nevét  és  postacímét irányítószámmal,  valamint  röviden
   jelezze, hogy Iskolai füzet-akció támogatásához kér csekket.

   4. Postai (rózsaszín)  utalványon a következő  címre: Zalalövői  Plébánia,
   H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
   Megjegyzés: Iskolai füzet