[Evangelium] 2015-12-12

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2015. Dec. 12., Szo, 01:00:01 CET

   2015. december 12. – Szombat

   Színeváltozása után  tanítványai megkérdezték  Jézust: „Miért  mondják  az
   írástudók, hogy előbb Illésnek kell eljönnie?” Ő így felelt: „Illés  eljön
   ugyan, és helyreállít mindent,  én azonban azt  mondom nektek, hogy  Illés
   már eljött, de nem ismerték fel, és kényük-kedvük szerint bántak vele. Így
   szenved majd az Emberfia is tőlük.” Ekkor értették meg a tanítványok, hogy
   Keresztelő Jánosról beszélt nekik.

   A  mai   evangélium   megértéséhez   érdemes   felidéznünk,   hogy   Jézus
   színeváltozásakor az  ószövetségi idők  két  nagy személyisége,  Mózes  és
   Illés jelentek meg. Illés jelenléte  indította a tanítványokat arra,  hogy
   az eseményt követően kérdést tegyenek  fel az ő személyével  kapcsolatban.
   Malakiás próféta  egyik  jövendölése  szerint  Isten  elküldi  majd  Illés
   prófétát, „mielőtt eljönne az Úr nagy  és félelmetes napja” (Mal 3,23).  A
   farizeusi hagyomány szerint  ez a  nap a Messiás  jövetelének napja  lesz,
   tehát a Megváltó jövetelét Illés próféta megjelenése fogja megelőzni.  Ezt
   az elképzelést  Jézus  tanítványai  is  ismerhették,  erre  utal  Jézusnak
   feltett kérdésük: „Miért  mondják az írástudók,  hogy előbb Illésnek  kell
   eljönnie?” Jézus  válaszából  kiderül, hogy  a  jövendölést nem  úgy  kell
   érteni, hogy  Illés  személyesen  fog eljönni,  hanem  egy  hozzá  hasonló
   próféta fog majd a nyomába lépni, aki meghirdeti a Messiás jövetelét, s ez
   nem más, mint Keresztelő János.
   Az adventi időszak várakozás és felkészülés Jézus születésének ünnepére. A
   várakozás egyfajta  feszültséget,  izgalmat  ébreszt  bennünk.  Ugyanakkor
   éberséget, figyelmet kíván  tőlünk, különben nem  vesszük észre a  hozzánk
   érkezőt. A várakozás  türelemre tanít  minket, mert  nem siettethetjük  az
   időt, sem azt, aki hozzánk érkezik.
   Ma mindenkivel türelmes leszek.

   Hozzád fordulok, Atyám, mindenható Isten: őszinte szívvel és  kicsinységem
   tudatában  hálát  adok  neked,   s  egész  lelkemmel  kérlek,   rendkívüli
   jóságodban  fogadd  jóakarattal  könyörgésemet:  hatalmaddal  űzd  el   az
   ellenséget  tetteimtől  és  cselekedeteimtől,  erősíts  engem  a   hitben,
   kormányozd értelmem, adj nekem bensőséges gondolatokat, és vezess el engem
   boldogságod birtoklására!
   Szent Ágoston

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege [1]itt olvasható.