[Evangelium] 2015-08-05

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2015. Aug. 5., Sze, 01:00:01 CEST

   2015. augusztus 5. – Szerda

   Abban az  időben: Jézus  továbbhaladt. Tirusz  és Szidon  vidékére  vonult
   vissza. És íme, jött  egy arra lakó kánaáni  asszony, és kiáltozva  kérte:
   „Könyörülj rajtam, Uram, Dávid fia! A lányomat kegyetlenül gyötri a gonosz
   szellem!” Ő azonban szóra sem méltatta. Végül odamentek hozzá tanítványai,
   és arra kérték: „Küldd el őt, ne kiáltozzon utánunk!” Jézus  kijelentette:
   „Az én  küldetésem csak  Izrael házának  elveszett juhaihoz  szól.” Ám  az
   asszony odajött, és leborult előtte e szavakkal: „Uram, segíts rajtam!”  Ő
   így válaszolt:  „Nem  való  elvenni  a gyerekek  kenyerét  és  odadobni  a
   kutyáknak!” Mire az asszony: „Igen, Uram, de a kutyák is esznek abból, ami
   lehull gazdájuk asztaláról!” Erre Jézus így szólt hozzá: „Asszony! Nagy  a
   te hited! Legyen úgy, amint szeretnéd!”  És a lánya meggyógyult még  abban
   az órában.

   A csoda és a hit kapcsolatára mutat rá a mai evangélium. Korábban már  szó
   volt arról, hogy a csodák hitet ébresztenek az emberekben Jézus iránt. Aki
   olyan rendkívüli  tettekre képes,  hogy visszaadja  a látás  képességét  a
   vakoknak, a járóképességet a bénáknak vagy  képes a víz tetején járni,  az
   valóban Isten.  Ezekben  az esetekben  a  hit  a csodát  követi,  a  csoda
   ébreszti fel bennük a hitet. Előbb a csoda következik be, amelynek  láttán
   az emberek hinni kezdenek.
   Más esetekben  fordítva  történnek  a dolgok.  Először  a  hit  jelenlétét
   vázolja az evangélista, majd pedig következik a csoda. Az emberek  hitének
   láttán, annak kifejezését követően, mintegy  a hit jutalmaként tesz  Jézus
   csodát. Így  van ez  például a  jerikói vak  esetében, aki  így fejezi  ki
   hitét: „Dávid fia, könyörülj rajtam!”  Ezt követően nyeri vissza  Jézusnak
   köszönhetően szemevilágát (vö. Lk 18,35-43). Nem véletlenül idézem fel  az
   ő esetét,  hiszen ezekkel  a szavakkal  kéri a  kánaáni asszony  is  Jézus
   segítségét: „Könyörülj rajtam, Uram, Dávid fia!” (Mt 15,22). Ő nem a maga,
   hanem leánya számára kér gyógyulást, és Jézus kifejezetten arról beszél  a
   történet végén,  hogy  az  asszony nagy  hitét  és  alázatos  viselkedését
   jutalmazta meg a csodával, a leány meggyógyításával.
   Ha hittel és alázattal fordulok Istenhez, ő velem is csodát tesz.

   Urunk, te magad mondtad, hogy el fogod küldeni Szentlelkedet, hogy  mindig
   megmaradhassunk a  szeretetben,  s  hogy megtalálhassuk  a  békét.  Amikor
   kizárólag rád hagyatkozom, belátom, hogy te veszed el az én gondjaimat  és
   szorongásaimat, s hogy a békesség és a bizalom tőled származnak.
   J. Zink

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege [1]itt olvasható.

   Kedves e-vangélium olvasók!
   Az evangelizációs ház  építése ügyében  gyakran gondolok  Jézusnak arra  a
   példabeszédére, amelyben a tornyot építeni akaró ember előre kiszámolja  a
   várható költségeket,  s csak  akkor  áll neki  a  munkának, ha  van  miből
   befejeznie. Könnyű  volna  úgy elkezdeni  egy  építkezést, hogy  a  teljes
   összeg előre  rendelkezésre  áll, de  akkor  mi szükség  volna  az  isteni
   gondviselésre  és   segítségre?  Nekünk   most  menet   közben   szükséges
   előteremteni a  forrásokat.  Hiszem,  hogy amit  a  jó  Isten  dicsőségére
   elkezdtünk megvalósítani,  azt be  is tudjuk  fejezni. Ha  el sem  kezdtük
   volna, szegényebbek lennénk egy evangelizációs házzal.

   Most az építkezés felénél tartunk. A munkákkal megálltunk, mert addig  nem
   tudjuk folytatni, amíg a következő  szakasz költségeinek jó része nem  áll
   rendelkezésünkre.

   Úgy tűnik,  hogy  bármennyire  is elszánt  vagyok  az  evangelizációs  ház
   létrehozása  ügyében,  az  eredeti  tervemet  kénytelen  vagyok   feladni.
   Öszintén  elismerem,  hogy   minden  igyekezet   ellenére  aligha   fogunk
   elkészülni a  Szent Márton  év kezdetére  (2015. november).  Ha Isten  úgy
   akarja, hát később fogjuk befejezni.

   A most  esedékes második  szakasz keretében  történik majd  a víz-,  gáz-,
   fűtés- és villanyszerelés,  az ablakok  és ajtók gyártása,  a burkolás  és
   festés, valamint  az  épület  külső szigetelése  és  vakolása,  ha  anyagi
   lehetőségeink megengedik.

   Tájékoztatásul írom,  hogy egy  négyzetméternyi festés  ára (1400  Ft)  is
   tényleges segítséget jelent, és aki mást szeretne támogatni, adakozhat egy
   lámpára (5-11ezer Ft) vagy akár egy radiátorra (15-40 ezer Ft).

   Szeretettel  kérem,  támogassátok  a   Szent  Márton  evangelizációs   ház
   építését! Köszönöm nagylelkűségeteket!
   A jó Isten áldását kérem rátok!
   Szeretettel: István atya - Horváth István Sándor
   2015. augusztus 4.

   www.szentmartonhaz.hu
   Adományt az alábbi módokon lehet küldeni:

   1.   Online   adomány   internetes   fizetésre   alkalmas    bankkártyával
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Az Adománynál válasszuk célként: Szent Márton ház

   2. Utalás
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Megjegyzés: Szent Márton ház
   Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002  6472
   0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB

   3. Sárga  postai  csekk  egyszerűen  igényelhető  a  www.szentmartonhaz.hu
   honlapon. Vagy kérhető tőlem a zalalovo at gmail.com címen e-mailben.  Kérem,
   írja meg nevét  és postacímét irányítószámmal,  valamint röviden  jelezze,
   hogy a Szent Márton ház támogatásához kér csekket.

   4. Postai (rózsaszín)  utalványon a következő  címre: Zalalövői  Plébánia,
   H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
   Megjegyzés: Szent Márton ház

   +1 Kérem, hogy akik cégük számára közcélú adományukról igazolást kérnek, a
   zalalovo at gmail.com címen jelezzék felém ezen igényüket. Köszönöm!