[Evangelium] 2015-04-30

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2015. Ápr. 30., Cs, 01:00:01 CEST

   2015. április 30. – Csütörtök

   Miután a  húsvéti vacsorán  Jézus megmosta  tanítványai lábát,  így  szólt
   hozzájuk: „Bizony, bizony, mondom nektek: Nem nagyobb a szolga uránál, sem
   a küldött  küldőjénél. Boldogok  vagytok,  ha ezt  megértitek, és  így  is
   cselekedtek.  Nem  mindnyájatokról  mondom  ezt.  Ismerem  azokat,  akiket
   választottam. De  be kell  teljesednie  az írásnak:  „Akivel  megosztottam
   kenyeremet, sarkát emelte ellenem.” Előre megmondom, mielőtt megtörténnék,
   hogy amikor megtörténik, higgyétek, hogy én vagyok. Bizony, bizony, mondom
   nektek: aki befogadja azt, akit én küldök, engem fogad be; aki pedig engem
   fogad be, azt fogadja be, aki küldött engem.”

   A tegnapi  evangéliumban  és  elmélkedésben arról  volt  szó,  hogy  Jézus
   azonosítja magát az Atyával,  aki őt küldte. A  küldő és a küldött  között
   fennálló szoros  kapcsolat gondolatát  viszi tovább,  terjeszti ki  a  mai
   evangéliumban található mondás, amely az utolsó vacsorán hangzott el a  mi
   Urunk szájából. A két szövegrészlet  tehát nem időrendben követi  egymást,
   hanem gondolatilag, tartalmilag kapcsolódik egymáshoz.
   A mai szövegben Jézus kijelenti: „aki befogadja azt, akit én küldök, engem
   fogad be” (Jn 13,20). Itt Jézus mindazokkal azonosítja önmagát, akik az  ő
   küldötteiként szolgálnak.  Most  ő a  küldő  és tanítványai  a  küldöttek.
   Tanítványaiban, követőiben, minden keresztényben Krisztus él tovább. Az  ő
   tanítása szólal meg  újra szavaink  által. Az ő  jósága válik  jelenvalóvá
   jócselekedeteinkben. Az  ő törekvése  valósul meg  valahányszor a  békéért
   fáradozunk. Az ő vigasztalását  közvetítjük, amikor a  reményvesztettekhez
   és  a  csüggedőkhöz  fordulunk.  Az  ő  szeretete  nyilvánul  meg,  amikor
   embertársaik felé  a tevékeny  szeretet jegyében  közeledünk. Az  ő  vágya
   teljesedik be, amikor egységre törekszünk más felekezetű  keresztényekkel.
   Az ő személye dicsőül meg, amikor tetteinknek köszönhetően valaki  rátalál
   Istenre.
   Él-e  bennem  Krisztus?  Él-e   bennem  szeretete?  Őt  képviselem-e,   őt
   közvetítem-e mindenki felé?

   Urunk, Istenünk!  Milyen  könnyedén követem  a  nagyon emberi,  de  nagyon
   kalmári elvet:  „ha adok  valamit,  Te is  tartozol nekem”.  Mily  gyakran
   vétettem  Ellened,  mert  saját  képemre  kívántam  arcodat  és   szívedet
   alakítani. Uram, légy irgalmas hozzám, és fogadd el áldozatomat! Amen.
   P. Gerhardt

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://evangelium.katolikus.hu/teljes/?nap=2015-04-30

   Kedves e-vangélium olvasók!

   A 2014-es év karitatív  akciói közül a  vallásos borítójú iskolai  füzetek
   adományozása  az  ötlet  eredetisége  miatt  nagy  sikert  aratott.  Sokan
   csatlakoztak az adományozókhoz, és a gyerekek is nagy örömmel fogadták  az
   ajándékba kapott 20 ezer füzetet.  A sikeren felbuzdulva idén is  legalább
   ennyi füzetet szeretnénk  eljuttatni rászoruló  gyermekeknek. A  különbség
   csak annyi, hogy nem a nyár végén, hanem korábban, azaz még a nyári szünet
   megkezdése  előtt   történik   a  kiosztás,   hogy   a  szülők   a   nyári
   tanszervásárlás során már tudjanak arról, hogy gyermekük számára ezeket  a
   füzeteket már nem szükséges beszerezniük.

   Sokak  számára  ismert,   de  érdemes   felelevenítenünk  a   legfontosabb
   információkat.  Teljesen   szabvány   füzeteket   készítünk,   négy   féle
   változatban: első osztályos  vonalazású, négyzetrácsos,  vonalas alsós  és
   felsős. Az  újdonság az  benne, hogy  a borítója  vallásos tartalmú,  azaz
   gyermekek számára  készült  rajzzal,  egy-egy  evangéliumi  jelenettel  az
   elején. Hittannak és más tantárgyaknak egyaránt használható.

   A cél  az  evangelizáció. A  gyereknek  legyen a  focistás  és  popsztáros
   füzetei között  egy vagy  akár több  vallásos is,  amit például  hittannak
   használ.  Katolikus  iskolákban  nem  ciki,  de  állami  iskolában  bizony
   hitvallás a gyerek részéről, ha ilyet használ.

   Idén is a plébániákra  és egyházi iskolákba  juttatjuk el nagyobb,  néhány
   száz darab mennyiségben, az iskolás gyerekek számától függően. A kiosztást
   a plébánosok  és hitoktatók  végzik.  Külön címre  nem küldenénk,  mert  a
   postadíj többe  kerül,  mint  a néhány  füzet.  A  gyerekek  természetesen
   ingyenes  kapják.  E  karitatív   akcióval  az  evangelizáció  mellett   a
   hitoktatást is támogatjuk, segítjük.

   Egy általános iskolás  gyermek évente  16-20 db füzetet  használ, a  kezdő
   füzetcsomag nem szokott elég lenni, évközben újakat szükséges  beszerezni.
   Nagyobb mennyiségben 74  Ft egy  ilyen füzet  nyomtatása és  6 Ft/db  áron
   postázható (persze nem  egyesével). 1600  Ft adományból 1  gyermek 1  éves
   füzetigénye biztosítható.  A gyakorlatban  ezúttal is  a tavalyi  módszert
   követjük a kiosztáskor:  egyrészt minél több  gyermek kapjon 1-2  füzetet,
   másrészt a leginkább rászorulók 20 darabos füzetcsomagot kapjanak.

   Idén a  füzetcsomagok  mellé  golyóstollat  is  szeretnénk  adományozni  a
   következő evangéliumi  felirattal:  "Boldogok  a  tisztaszívűek,  mert  ők
   meglátják Istent" (Mt 5,8).

   Szeretettel, kérem,  ha  van  rá lehetősége,  Ön  is  támogassa  karitatív
   akciónkat 1600 Ft adománnyal!

   Az adományozók által felajánlott  mennyiség, valamint a  kedvezményezettek
   listája   folyamatosan   frissítve   megtekinthető   az   alábbi   linken:
   http://zalalovo.plebania.hu/list/news/iskolai_fuzet_2015

   Köszönöm,  ha   nagylelkű   adományával   Ön   is   segíti   a   gyermekek
   evangelizációját!
   Szeretettel: István atya - Horváth István Sándor
   2015. április 30.

   A füzet akcióra  szánt adományokat  2015. május  20-ig várjuk.  Köszönjük,
   hogy Ön is támogatja az e-vangelizációt!

   1.   Online   adomány   internetes   fizetésre   alkalmas    bankkártyával
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Az Adománynál válasszuk célként: Iskolai füzet

   2. Utalás
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Megjegyzés: Iskolai füzet
   Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002  6472
   0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB

   3. Sárga postai csekk kérhető tőlem a zalalovo at gmail.com címen  e-mailben.
   Kérem, írja  meg nevét  és  postacímét irányítószámmal,  valamint  röviden
   jelezze, hogy Iskolai füzet-akció támogatásához kér csekket.
   4. Postai (rózsaszín)  utalványon a következő  címre: Zalalövői  Plébánia,
   H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6. Megjegyzés: Iskolai füzet