[Evangelium] 2014-05-24

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Május. 24., Szo, 01:00:00 CEST

   2014. május 24. – Szombat

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt övéihez:  „Ha  a világ  gyűlöl  titeket,
   tudjátok meg:  engem  előbb  gyűlölt. Ha  a  világból  volnátok,  szeretne
   titeket  a  világ,  mint  övéit.  De  ti  nem  vagytok  a  világból,  mert
   kiválasztottalak titeket  a világból;  ezért  gyűlöl benneteket  a  világ.
   Emlékezzetek vissza tanításomra:  nem nagyobb  a szolga  uránál! Ha  engem
   üldöztek, titeket is üldözni fognak. Ha az én tanításomat megtartották,  a
   tiéteket is megtartják. Mindezt miattam  teszik veletek, mert nem  ismerik
   azt, aki küldött engem.”

   A szőlőről és a  szőlővesszőkről szóló példabeszéd,  amelyet ezen a  héten
   olvastunk, a Jézus és tanítványai  közti szoros kapcsolatról szólt.  Jézus
   tanítványaiként  állandó   kapcsolatban  kell   lennünk  ővele,   ha   azt
   szeretnénk,  hogy  jótettekben  gyümölcsöző  legyen  az  életünk.  Állandó
   kapcsolatban, tehát a nehézségek idején ugyanúgy, mint az öröm  napjaiban.
   E példázat  fényében válik  világossá  számunkra, hogy  miről szól  a  mai
   evangélium.
   Az utolsó vacsorán Jézus arra  figyelmeztet, hogy tanítványaira ugyanaz  a
   sors vár majd,  mint őrá. Ha  Jézust üldözték, akkor  a tanítványoknak  is
   üldözésben lesz részük  Jézusban való  hitük miatt.  A tanítvány  részéről
   azonban  nem  csupán  passzív  sorsközösség-vállalásról  vagy   tehetetlen
   belenyugvásról van szó, hanem annak megértéséről és elfogadásáról, hogy  a
   nehézségek és üldözések ellenére is  örömteli lehet életük, ha  kitartanak
   az Úr mellett és hűségesek maradnak hitükhöz.
   A tanítvány részéről  ez a  pozitív magatartás abban  nyilvánul meg,  hogy
   Jézus példája és akarata szerint imádkozik üldözőiért és megbocsát  nekik.
   A nehézségek idején gondoljunk Szent Pál szavaira, amely szerint semmilyen
   nehézség, üldöztetés nem  szakíthat el minket  Krisztus szeretetétől  (vö.
   Róm  8,35-39).   Ha  Krisztussal   és  érte   vállaljuk  az   üldözéseket,
   szomorúságunk örömre fog változni.

   Uram, Jézus, hálát adok, hogy tanítottál, szavaid kísérjék végig  napomat,
   alakítsák életemet!  Hálát  adok,  hogy a  te  odaadásodhoz,  áldozatodhoz
   kapcsolhattam jó  szándékaimat, minden  gondomat is.  Hálát adok,  hogy  a
   szent áldozás által bennem élsz, és  általam másokhoz is el akarsz  jutni.
   Szentségi jelenléted tegyen teljesen hasonlóvá hozzád.