[Evangelium] 2014-05-12

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Május. 12., H, 01:00:04 CEST

   2014. május 12. – Hétfő

   Abban az időben Jézus  így szólt: „Én  vagyok a jó  pásztor. A jó  pásztor
   életét adja a juhokért. A béres  azonban, aki nem pásztor, akinek a  juhok
   nem a sajátjai, otthagyja  a juhokat, és elfut,  amikor látja, hogy jön  a
   farkas. A farkas aztán  elragadja és szétkergeti őket.  A béres azért  fut
   el, mert béres, és nem törődik a juhokkal. Én vagyok a jó pásztor. Ismerem
   enyéimet, és enyéim is ismernek engem,  – mint ahogy az Atya ismer  engem,
   és én ismerem az Atyát. Életemet adom a juhokért. De más juhaim is vannak,
   amelyek nem ebből  az akolból  valók. Ezeket is  vezetnem kell.  Hallgatni
   fognak szavamra, és egy  nyáj lesz és egy  pásztor. Azért szeret engem  az
   Atya, mert odaadom az életemet, hogy majd ismét visszavegyem. Nem veszi el
   tőlem senki, magam adom oda, mert  van rá hatalmam, hogy odaadjam, és  van
   rá hatalmam, hogy visszavegyem. Ezt a parancsot kaptam Atyámtól.”

   „A jó pásztor  életét adja a  juhokért” (Jn  10,11) – mondja  Jézus a  mai
   példabeszédben. A  következő sorokból  pedig az  is egyértelműen  kiderül,
   hogy az Úr  önmagáról és küldetéséről  tanít: „Én vagyok  a jó pásztor.  …
   Életemet adom  a  juhokért” (Jn  10,14-15).  Amikor Jézus  ezeket  mondja,
   hallgatói nem sejtik,  hogy mindez  hamarosan valósággá  fog válni.  Jézus
   mindvégig tudja,  hogy  azért  jött  a világba,  hogy  odaadja  életét  az
   emberekért,  s  küldetése  kereszthalálával   valósul  meg.  A   kereszten
   valósággá válik, ami korábban elmélet, jövendölés, tanítás volt.
   Gyerekkorunktól kezdve  egyre  többet  tanulunk meg  főként  elméletben  a
   kereszténységről. Megismertük Jézus életét és tanítását a hittanórákon.  A
   prédikációkban sokat hallunk hitünk igazságairól és Krisztus  követéséről,
   valamint vallásos tartalmú könyvek segítségével mélyítjük el ismereteinket
   hitünk titkairól. De  mindannyiunk életében elérkezik  a pillanat,  amikor
   rájövünk, hogy nem csak a templomban tartózkodás ideje alatt kell  hinnünk
   és imádkoznunk, hanem életünk minden  percében az evangélium szerint  kell
   élnünk.  Az  elméleti  tanítás  valósággá  válik  bennünk,  amely   minden
   élethelyzetben meghatározza cselekedeteinket.  Vegyük fel keresztünket!  –
   mondja  Jézus.  Ezt  nem  elméletben,  hanem  csak  a  gyakorlatban  lehet
   megtenni. Kész  vagyok-e  odaadni  életemet annak,  aki  feláldozta  értem
   életét?

   Uram, Jézus!  Körülöttem  a  romlás,  a  pusztulás  sokféle  jelét  látom.
   Önmagukat pusztító  embereket és  saját világukat  pusztító,  élhetetlenné
   tevő embereket. És te engem nevezel a  föld sójának, a világ sójának és  a
   romlást megállító  sónak. Tudom,  hogy  ebben a  világban kell  élnem,  de
   hozzád tartozva, hogy a  te örömhíred, a te  tanításod, a te igazságod  jó
   ízét adhassam  a világnak.  Éljen bennem  a  krisztusi íz:  az öröm  és  a
   jóakarat.

   Kedves e-vangélium olvasók!
   Ezúton értesítelek  benneteket,  hogy  a  vasárnapi  televíziós  szentmise
   közvetítések sorában  plébániánkra esett  a  választás. Az  élő  szentmise
   közvetítés 2014.  május  25-én,  vasárnap  11  órakor  kezdődik  a  Magyar
   Televízió 1-es csatornáján.  A szentmisét én  fogom tartani és  plébániánk
   Szent Veronika ifjúsági kórusa is énekelni fog.
   A közelben  élőket  és akiknek  van  rá lehetősége,  szeretettel  várom  a
   szentmisére személyesen,  aki  pedig a  távolság  miatt nem  tud  eljönni,
   kérem, kísérje figyelemmel az adást, hogy így is találkozhassunk.
   A szentmisét azokért fogom felajánlani, akik az elmúlt 2 évben  támogatták
   és támogatják a templom  felújítását, valamint az e-vangélium  olvasóiért.
   Nem titok, hogy a támogatók jelentős többsége a napi e-vangélium  ovasója.
   Köszönet minden  támogatónak!  A  közvetítés  során  minden  bizonnyal  az
   elvégzett munka is látszani fog.  Közel 70 %-os készültségben vagyunk,  az
   adományok függvényében folytatjuk a munkát Isten segítségével.
   Szeretettel: István atya (Horváth István Sándor)
   2014. május 11.
   A templomfelújítás támogatásának lehetőségei:
   Online    adomány    internetes    fizetésre    alkalmas     bankkártyával
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Az Adománynál válasszuk célként: templom felújítása
   Utalás
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Megjegyzés: templom felújítása
   Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002  6472
   0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB
   Sárga postai  csekk kérhető  tőlem a  zalalovo at gmail.com címen  e-mailben.
   Írja meg nevét  és postacímét irányítószámmal,  valamint röviden  jelezze,
   hogy a felújítás támogatásához kér csekket.
   Postai (rózsaszín)  utalványon  a  következő  címre:  Zalalövői  Plébánia,
   H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
   Megjegyzés: templom felújítása