[Evangelium] 2014-03-08

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Már. 8., Szo, 01:00:01 CET

   2014. március 8. – Szombat

   Amikor Jézus egyszer  Kafarnaumban járt, meglátott  egy Lévi nevű  vámost,
   aki a vámnál ült. Megszólította őt: „Kövess engem!” A vámos erre  fölkelt,
   és mindenét otthagyva, követte Jézust. Lévi azután Jézus tiszteletére nagy
   lakomát  rendezett  házában.  Jézussal  együtt  sok  vámos  és  más  ember
   telepedett az  asztalhoz.  A  farizeusok és  az  írástudók  méltatlankodva
   fordultak a tanítványokhoz: „Hogyan lehet az,  hogy ti a vámosokkal meg  a
   bűnösökkel együtt  esztek és  isztok?”  Jézus felelt  meg nekik:  „Nem  az
   egészségeseknek kell az orvos, hanem a betegeknek. Nem azért jöttem,  hogy
   az igazakat hívjam, hanem a bűnösöket, hogy megtérjenek!”

   „Nem azért  jöttem,  hogy az  igazakat  hívjam, hanem  a  bűnösöket,  hogy
   megtérjenek!” (Lk  5,32)  –  mondja Jézus  a  mai  evangéliumban,  mintegy
   megindokolva, hogy miért választotta Lévit, a mások által lenézett  vámost
   tanítványának. Az  Úr  nem zár  ki  senkit barátságából,  szeretetéből.  A
   megtérés mindenkinek szól, de akik igaznak és bűntelennek tartják magukat,
   azok nem képesek meghallani a  bűnbánatra hívó szót. Mert minden  megtérés
   azzal kezdődik, hogy elismerjük vétkeinket, s felismerjük mindazt,  amivel
   megszegtük Isten  parancsait.  Őszinteségre  és  alázatra  van  szükségünk
   mindehhez. Szükséges továbbá, hogy meglegyen  az emberben a készség,  hogy
   életét gyökeresen megváltoztassa, új irányba állítsa. Erről tett tanúságot
   Lévi, a  későbbi  Máté  apostol,  aki  mindenéről  lemondott  a  meghívást
   követően.
   A bűn könnyen lelkileg vakká tesz bennünket, s egy idő után már észre  sem
   vesszük, hogy rossz úton járunk. A  hosszú ideig a bűnben való  megmaradás
   pedig elhiteti  velünk,  hogy  nincs szükségünk  változtatásra.  Ebből  az
   állapotból ráz fel bennünket a nagyböjti időben Jézus szava: Térjetek meg!
   Nézzetek   magatokba,    vizsgáljátok   meg    életeteket,    értékeljétek
   cselekedeteiteket! De legyen őszinte ez az önvizsgálat! Legyen bátorságunk
   beismerni és megvallani bűneinket a szentgyónásban, hogy részesülhessünk a
   bűnbocsánat kegyelmében!

   Jézusom, kit szívemből szeretek, tudom, hogy nincs gyümölcse lelkemnek, ha
   Szentlelkednek harmata  nem  öntözi  és szereteted  sugara  nem  melegíti;
   kérlek, légy irgalmas hozzám, végy szerető karodra és gyullaszd föl bennem
   Lelkednek tüzet. Íme: testemet és lelkemet neked adom, legyen a tiéd.