[Evangelium] 2014-03-06

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Már. 6., Cs, 01:00:01 CET

   2014. március 6. – Csütörtök

   Amikor Péter apostol megvallotta,  hogy Jézus a Messiás,  akkor az Úr  így
   szólt a tanítványokhoz: „Az Emberfiának sokat kell szenvednie: a vének,  a
   főpapok és az  írástudók elutasítják, megölik,  de harmadnapra  feltámad.”
   Majd így szólt mindnyájukhoz: „Aki  utánam akar jönni, tagadja meg  magát,
   vegye föl mindennap  a keresztjét,  és úgy  kövessen engem!  Mert aki  meg
   akarja menteni életét, elveszíti azt.  De aki elveszíti életét  énmiattam,
   megmenti azt. Mit  használ az embernek,  ha a egész  világot megnyeri  is,
   önmagát azonban elveszíti, és romlásba dönti?”

   „Aki  utánam  akar  jönni,  tagadja  meg  magát,  vegye  föl  mindennap  a
   keresztjét,  és  úgy  kövessen  engem!”   (Lk  9,23)  –  olvastuk  a   mai
   evangéliumban.  Jézus  felszólítása  nem   csupán  Péternek  és  a   többi
   tanítványnak szól, hanem a mai keresztényeknek is, nekem is. Ismerős ez  a
   mondat,  hiszen  gyakran   találkozunk  vele.   E  mindannyiunkat   érintő
   felszólítás időhatározó  szaván  talán  könnyen  átsiklik  tekintetünk  és
   értelmünk. Az Úr ugyanis azt kéri, hogy ezt mindennap tegyük meg. Krisztus
   követése, a kereszt felvétele mindennapos feladatot jelent számunkra.  Nem
   arról van szó, hogy időnként, gyakran vagy néha Krisztussal járjuk életünk
   keresztútját, hanem nap mint nap hozzá csatlakozunk. Ez az  elköteleződés.
   Butaság volna  azt  mondani, hogy  most  kihagyok egy  napot  vagy  hetet,
   pihenek egyet, élvezem az életet, aztán újra felveszem a keresztemet, mert
   ez bizony veszélyes játék volna, amire rámehet az üdvösségünk.
   Földi életünk  egyetlen  napján sem  mondhatjuk,  hogy már  eljutottunk  a
   kereszthordozás teljességére, nincs hová  tovább vinnünk a keresztet,  már
   célhoz értünk. Vegyük  fel keresztünket ma,  holnap és mindennap,  egészen
   addig, amíg halálunkban Krisztussal találkozunk. Vegyük fel  keresztünket,
   hogy  megértsük  a  szenvedőket!  Vegyük  fel  keresztünket  és  hordozzuk
   türelemmel, hogy szenvedéseinket Isten szeretetté alakítsa át!

   Jézus Krisztus, hiszem,  hogy igaz Isten  és igaz ember  vagy. Te vagy  az
   isteni út, mely végtelen biztonsággal  hidalja át azt a szakadékot,  amely
   elválaszt engem az Istenségtől. Hiszem, hogy szent emberséged tökéletes és
   oly hatalmas, hogy engem nyomorúságaim, hiányaim és gyarlóságaim  ellenére
   el tud  vezetni  oda, ahol  te  magad vagy:  az  Atya keblére.  Add,  hogy
   hallgassak szavadra, kövessem példádat, és soha el ne szakadjak tőled.