[Evangelium] 2014-06-04

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Jún. 4., Sze, 01:00:01 CEST

   2014. június 4. – Szerda

   Abban az időben  Jézus az  égre emelte  szemét, és  így imádkozott:  Szent
   Atyám, tartsd meg  a te nevedben  azokat, akiket nekem  adtál, hogy  egyek
   legyenek, mint mi. Amíg velük  voltam, megőriztem nevedben azokat,  akiket
   nekem adtál. Megtartottam őket, és senki más nem veszett el közülük,  csak
   a kárhozat fia, hogy beteljesedjék  az írás. Most tehozzád megyek,  ezeket
   pedig elmondom a világban, hogy az én örömöm teljes legyen bennük. Átadtam
   nekik tanításodat, de a  világ gyűlölte őket, mert  nem a világból  valók,
   amint én sem vagyok  a világból való.  Nem azt kérem  tőled, hogy vedd  el
   őket a  világból,  hanem hogy  óvd  meg őket  a  gonosztól. Hiszen  nem  a
   világból valók,  amint én  sem vagyok  a világból.  Szenteld meg  őket  az
   igazságban, mert  a  te tanításod  igazság.  Amint te  elküldtél  engem  a
   világba, úgy küldöm én is őket a világba. És értük szentelem magamat, hogy
   ők is megszentelődjenek az igazságban.
   Jn 17,11b-19

   Elmélkedés:

   Főpapi  imájának  első   részében  az  örök   élet  vágyát  akarta   Jézus
   felébreszteni apostolaiban, miként  erről tegnap szó  volt. A mai  részben
   apostolaiért és tanítványaiért imádkozik. Öt kérést fogalmaz meg.
   Először azért  imádkozik, hogy  az  Atya megtartsa  őket a  nevében,  azaz
   mindig Istené maradjanak, és  mindent az ő  nevében tegyenek. Az  egyetlen
   Istenhez való kötődés a tanítványok lelki egységét eredményezi az  Atyával
   és egymással. Erre irányul második kérése: a tanítványok egyek legyenek. A
   harmadik kérés a tanítványok öröméért  szól. Az öröm akkor válik  teljessé
   bennük, amikor megtudják, hogy Jézus  visszatér a mennybe az Atyához,  aki
   őt küldte. Küldetése az volt,  hogy megismertesse Istent az emberekkel,  s
   elmondja azokat  az  igazságokat, amelyek  megélése  az Atyához  vezeti  a
   hívőt. A  világ  azonban  sokféle  akadályt  vet  az  emberek  elé,  ezért
   imádkozik Jézus ezt követően azért, hogy az Atya óvja meg a  tanítványokat
   a gonosztól. Ötödik,  utolsó kérése pedig  arra irányul, hogy  tanítványai
   megszentelődjenek, azaz  a  kegyelem  segítségével  Istennek  és  Istennel
   éljenek, és életükben megvalósítsák mindazt, amit az Atya kíván tőlük.
   Jézus tanítványaiért  mondott  könyörgését megerősíti  önfeláldozása.  Nem
   csak  szóban  mondja,  hogy  követőiért  szenteli  magát,  hanem   valóban
   feláldozza értük  és minden  emberért életét.  Életáldozata megerősíti  és
   hitelesíti imáját.

   Istenünk, segíts,  hogy  örömhíredet  hirdethessük!  Add,  hogy  hívásodra
   mindig  figyelni  tudjunk!  Te  azt  kívánod,  hogy  az  emberek  szabadon
   kövessenek Téged. Nyisd meg, kérünk, az emberek szemét, hogy meglássák  az
   evangélium fényét. Nyisd meg az emberek szívét, hogy befogadják a Te  igéd
   igazságát, és boldogok legyenek, mert az örömhírben életet találnak.

   Kedves e-vangélium olvasók!
   A  Szentföldet   számos  alkalommal   megjárt  Dr.   Gyürki  László   atya
   gondozásában megjelent  Siegfried  Gran ferences  atya  Mindennapok  Jézus
   idejében című  könyve.  Az  újszövetség  világát  és  Jézus  korát  jobban
   megismerni szándékozóknak  ajánlom. 100  %  közérthető és  sok-sok  színes
   képpel illusztrált.
   Azzal próbálok segíteni az atyának a könyv terjesztésében, hogy az  alábbi
   űrlapon  tudjátok  megrendelni.  Kedvezményes  ár:   1800  Ft  +  500   Ft
   postaköltség Magyarországra. (A könyv bolti ára: 2100 Ft)
   Szeretettel: István atya
   Rendelési                                                           űrlap:
   https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dHMwMlhGZ3RPUHNZMzdialFUX0hOZXc6MA