[Evangelium] 2014-07-08

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Júl. 8., K, 01:00:00 CEST

   2014. július 8. – Kedd

   Egyszer egy ördögtől  megszállott néma  embert hoztak  Jézus elé.  Mihelyt
   kiűzte belőle az ördögöt,  megszólalt a néma. A  nép elámult ezen, és  azt
   mondogatta: „Ilyen még  sohasem történt Izraelben.”  A farizeusok  azonban
   megjegyezték: „Az ördögök fejedelmének segítségével űzi ki az  ördögöket.”
   Jézus  ezután  bejárta  az  összes  városokat  és  falvakat.  Tanított   a
   zsinagógákban,  hirdette  Isten  országának  örömhírét,  és  meggyógyított
   minden betegséget és  minden bajt. Amikor  látta a népsokaságot,  megesett
   rajtuk a szíve,  mert olyan fáradtak  és kimerültek voltak,  mint a  nyáj,
   amelynek nincsen pásztora. Akkor így szólt tanítványaihoz: „Az  aratnivaló
   sok, de a munkás kevés. Kérjétek  az aratás Urát, hogy küldjön  munkásokat
   aratásába!”

   Az emberi rosszindulat és az isteni  jóakarat áll szemben egymással a  mai
   evangéliumban. A nép ámulattal tapasztalja, ahogy Jézus kiűzi az ördögöket
   és sok  más  csodát tesz.  Azt  gondolnánk, hogy  egy  ilyen  jócselekedet
   annyira  egyértelmű,  hogy  mindenkit  hálaadásra  indít,  hiszen  könnyen
   felfedezhető mögötte az Isten emberek iránti jósága. De nincs így. Egyesek
   azt a  vádat fogalmazzák  meg, hogy  Jézus az  ördöggel szövetkezve  viszi
   végbe cselekedeteit. Rögtön megjelenik tehát az irigység, a vádaskodás,  a
   rosszindulat, mint jellemző emberi megnyilvánulások. S ennek oka az lehet,
   hogy szívük  mélyéből elutasítják  Jézust, nem  képesek hittel  elfogadni,
   hogy ő az Isten Fia. Jézus  viszont tovább indul, hogy folytassa  munkáját
   és hitet ébresszen sokakban.
   Az emberi világ  az isteni  és az  ördögi metszéspontjában  áll. Az  egyik
   oldalról Isten  szeretné érvényesíteni  akaratát életünk  felett, a  másik
   oldalról a  gonosz  lélek  akar  uralni  minket.  Isten  mindig  meghagyja
   szabadságunkat, az ördög viszont elveszi azt. Az isteni és az ördögi  erők
   metszéspontjában élnünk igencsak nehéz.  Mely erőnek engedelmeskedjünk?  E
   küzdelmes választásban Jézus  nem hagy minket  magunkra. Segítsége  nélkül
   tehetetlenek volnánk a gonosz  erőkkel szemben, s  egy idő után  bizonyára
   feladnánk a küzdelmet. Jézus mellém áll, hogy legyőzzem a gonosz lelkeket,
   és szabadon engedelmeskedjek Istennek.

   Úr Jézus! Te  vagy életem sziklája,  a biztos talaj,  melyen nem inog  meg
   lábam. Könnyebb a homokra építeni. Sokszor csábít az egyszerűbb  megoldás,
   a világ  kincset, hírt,  gyönyört ígér.  De aki  az eke  szarvára tette  a
   kezét, nem nézhet hátra, és Péterrel együtt mondja: „Uram, kihez  mennénk,
   az örök  élet forrásai  belőled fakadnak!”  Sziklaházként a  te  templomod
   leszek. Jöhet az eső, és fújhat a  szél, nem vesztem el a hitem, nem  lesz
   úrrá rajtam a bizalmatlanság vagy a depresszió, életem értelme  dicsőséged
   hirdetése!

   Kedves e-vangélium olvasók!
   Az e-vangélium 10. születésnapja alkalmából kedvezményes áron kaphatóak  a
   könyvek, amelyek az általam írt e-vangéliumi elmélkedéseket tartalmazzák.
   A 3 különböző tartalmú sorozat: 1. A hit forrása (2011-2012-2013 évek), 2.
   Igéddel éltess  engem! (2008-2009-2010  évek), 3.  Szívünkben mély  nyomot
   hagyott (2005-2006-2007 évek).
   Aki bármelyik sorozat három kötetét együtt rendeli meg, csak 2-ért  fizet,
   azaz 1  kötetet  ajándékba,  ingyen  kap.  A  postaköltség  Magyarországra
   bármennyi könyv rendelése esetén csak 800 Ft.
   Szeretettel: István atya - Horváth István Sándor
   2014. július 9.
   A könyv rendelése: Kattintson az  alábbi linkre, majd az űrlapot  kitöltve
   küldje el azt. (A  link biztonságos, még akkor  is, ha esetleg a  böngésző
   mást jelez.)
   https://docs.google.com/forms/d/1jWl4KUT2YLpNAwPp_N9E6IBrtdgY2kjsclax85fwPe4/viewform