[Evangelium] 2014-07-03

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Júl. 3., Cs, 01:00:04 CEST

   2014. július 3. – Csütörtök, Szent Tamás apostol

   Húsvétvasárnap este a tizenkettő közül  az egyik, Tamás, vagy  melléknevén
   Iker, nem volt velük, amikor  Jézus megjelent nekik. Később a  tanítványok
   elmondták neki: „Láttuk az Urat.” De ő így szólt: „Hacsak nem látom  kezén
   a szegek  nyomát,  ha nem  érintem  ujjaimat  a szegek  helyéhez,  és  nem
   tapintom meg kezemmel oldalát, én nem hiszem!”
   Nyolc nap  múlva ismét  együtt voltak  a tanítványok.  Tamás is  ott  volt
   velük. Ekkor újra  megjelent Jézus, bár  az ajtó zárva  volt. Belépett  és
   köszöntötte őket: „Békesség nektek!”  Tamásnak pedig ezt mondta:  „Nyújtsd
   ide az ujjadat  és nézd a  kezemet! Nyújtsd  ki a kezedet  és érintsd  meg
   oldalamat! Ne légy hitetlen, hanem  hívőt” Tamás így válaszolt: „Én  Uram,
   én Istenem!” Jézus ezt mondta neki:  „Most már hiszel, Tamás, mert  láttál
   engem. Boldogok, akik nem láttak, és mégis hisznek!”

   Az evangéliumok  csupán  néhány  jelenetet őriztek  meg  Tamás  apostollal
   kapcsolatban. Ezek  közül az  egyik  legérdekesebb, amikor  Jézus  elindul
   barátjához,  Lázárhoz,  akit  feltámaszt  a  halálból.  Ekkor  Tamás  nagy
   lelkesedésében azt mondja apostoltársainak, hogy „Menjünk, és haljunk  meg
   vele!” (Jn 11,16). Kijelentésében benne  van, hogy már sejti a  tanítványi
   élet lényegét: együtt élni és halni  a Mesterrel. Kész arra, hogy akár  az
   életét is odaadja Jézusért,  akit megismert. Jézus tanítványaiként  nekünk
   is e cél felé kell haladnunk. Ha  ővele élek a földön, halálomban is  vele
   fogok találkozni, s ő fog feltámasztani az Istennel való örök életre.
   Egy másik alkalommal,  amikor az  utolsó vacsorán Jézus  az ő  távozásáról
   beszél,  Tamás  megjegyzi:  „Uram  azt  sem  tudjuk,  hová  mész,   hogyan
   ismerhetnénk hát az  utat?” (Jn 14,4).  E kérdés kapcsán  fejti ki  Jézus,
   hogy ő az út,  aki az Atyához  vezet. Tamás tehát  ha nem értett  valamit,
   bátran kérdezett. Legyen nekünk is bátorságunk a szívünkben megfogalmazódó
   kérdésekkel Isten elé állni!
   Harmadikként    pedig    említsük    meg    Tamás    kételkedésének     és
   megbizonyosodásának esetét,  amelyet  a mai  evangéliumban  olvasunk.  Egy
   érdekes mozzanatra  szeretném  most  felhívni a  figyelmet.  Az  embereket
   általában arcukról  ismerjük fel.  Tamás viszont  nem Jézus  arcát  akarja
   bizonyítékként látni, hanem a  sebhelyeket. Bizonyítékot akarván csupán  a
   Jézus kezén, lábán,  oldalán lévő sebeket  említi és semmi  mást. E  sebek
   tehát a feltámadt  Krisztus igazi  ismertetőjegyei Tamás számára  s az  én
   számomra is.

   Uram, hiszem, hogy Te teremtettél, és  hiszem, hogy ma is szeretsz  engem.
   Egészen átjár, és körülvesz a Te teremtő energiád, erőd, és szereteted,  a
   jóság és a szépség hatalma. Jöjj  a Te gyógyító erőddel és ajándékozz  meg
   testem és lelkem egészségével! Néha  a gyermekkor zavaraitól szenvedek,  a
   hiányos odaadás, a kevés szeretet, de saját hibáim és kudarcaim miatt  is.
   De hiszem,  hogy Te  mindent meg  tudsz bocsátani  és mindent  képes  vagy
   meggyógyítani. Segíts, hogy  ne szenvedjek  többé a  keserű érzésektől  és
   élményektől!  Szabadíts  meg  engem   Szentlelked  által  minden   negatív
   tapasztalattól és  rossz  emléktől! Adj  nekem  új  jövőt, az  öröm  és  a
   biztonság új  érzetét, új  kapcsolatot Veled  és felebarátaimmal!  Engedd,
   hogy  átéljem   gyógyításod   valóságát  és   teljességét!   Uram,   bízom
   segítségedben. Gyógyíts meg és fordíts magad felé engem!

   Kedves e-vangélium olvasók!
   Az e-vangélium 10. születésnapja alkalmából kedvezményes áron kaphatóak  a
   könyvek, amelyek az általam írt e-vangéliumi elmélkedéseket tartalmazzák.
   A 3 különböző tartalmú sorozat: 1. A hit forrása (2011-2012-2013 évek), 2.
   Igéddel éltess  engem! (2008-2009-2010  évek), 3.  Szívünkben mély  nyomot
   hagyott (2005-2006-2007 évek).
   Aki bármelyik sorozat három kötetét együtt rendeli meg, csak 2-ért  fizet,
   azaz 1  kötetet  ajándékba,  ingyen  kap.  A  postaköltség  Magyarországra
   bármennyi könyv rendelése esetén csak 800 Ft.
   Szeretettel: István atya - Horváth István Sándor
   2014. július 3.
   A könyv rendelése: Kattintson az  alábbi linkre, majd az űrlapot  kitöltve
   küldje el azt. (A  link biztonságos, még akkor  is, ha esetleg a  böngésző
   mást jelez.)
   https://docs.google.com/forms/d/1jWl4KUT2YLpNAwPp_N9E6IBrtdgY2kjsclax85fwPe4/viewform