[Evangelium] 2014-08-19

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Aug. 19., K, 01:00:06 CEST

   2014. augusztus 19. – Kedd

   A gazdag  ifjú  távozása után  Jézus  így szólt  tanítványaihoz:  „Bizony,
   mondom nektek: A gazdag  nehezen jut be a  mennyek országába. Újra  mondom
   nektek: Könnyebb a tevének átmenni a  tű fokán, mint a gazdagnak  bejutnia
   Isten országába.” Ennek hallatára a tanítványok igen megdöbbentek, és  azt
   kérdezték: „Hát akkor ki üdvözülhet?” Jézus rájuk tekintett, és így szólt:
   „Embereknek ez  lehetetlen, de  Istennek minden  lehetséges.” Ekkor  Péter
   megkérdezte: „Nézd, mi mindenünket elhagytuk, és követtünk téged. Mi  lesz
   a jutalmunk?”  Jézus  így  válaszolt: „Bizony,  mondom  nektek:  ti,  akik
   követtetek engem:  a világ  megújulásakor, amikor  az Emberfia  dicsőséges
   trónjára ül, együtt  ültök majd  vele tizenkét  trónon, hogy  ítélkezzetek
   Izrael tizenkét törzse  felett. Sőt mindaz,  aki elhagyja értem  otthonát,
   testvéreit, nővéreit, atyját, anyját, gyermekeit vagy földjét,  százannyit
   kap, és elnyeri majd az örök életet. Sokan lesznek az elsőkből utolsók, és
   az utolsókból elsők.”

   Miután a  gazdag ifjú,  aki Jézus  követéséért nem  volt képes  vagyonáról
   lemondani,  szomorúan   távozott   (lásd  tegnapi   evangélium),   az   Úr
   figyelmezteti tanítványait a gazdagság veszélyére. A vagyon és a pénz  (és
   sok esetben nem a nagy vagyon,  hanem egy kisebb is) válaszút elé  állítja
   az embert.  A  történetben szereplő  fiú,  mivel fiatal  volt,  nem  saját
   munkájával szerezhette nagy vagyonát, hanem bizonyára szüleitől kapta vagy
   örökölte azt. A családi vagyon vagy annak egy részének átadásával a szülei
   gondoskodtak arról, hogy a földi életben ne legyenek gondjai. Ez a  jóléti
   helyzet  később  bilincsbe  köti  a  fiút,  aki  észre  sem  veszi,   hogy
   szabadságától fosztja  meg a  pénzben  való bővelkedés,  s ettől  az  erős
   béklyótól nem  tud  szabadulni még  Jézus  kedvéért sem.  A  vagyon,  amit
   előnynek tartott, most valójában  hátrányára válik, hiszen  megakadályozza
   egy tökéletesebb élet megvalósításában.
   Napjainkban is  vannak olyan  fiatalok, akiket  szüleik hasonló  helyzetbe
   hoznak. Sok szülő állandóan azt hajtogatja, hogy „a gyerekeimért dolgozok,
   és azt akarom, hogy mindenük meglegyen, ami nekem nem volt.” De miért  nem
   gondolnak arra, hogy  a vagyonban való  bővelkedés elszakíthatja  Istentől
   gyermeküket? Ha a szülők le is  mondanak az örök életről, a  gyermekeikkel
   ezt nincs joguk megtenni.  Engedni kellene, hogy a  fiatalok ne a  pénztől
   függve, hanem szabadon választhassanak!

   Mutasd meg,  Uram, a  Szegénységet,  amelyet annyira  szerettél!  Irgalmas
   Jézus, légy irgalommal irántam, teljesen eltölt a vágy Úrnőm, a Szegénység
   után, aki nélkül nem lelek nyugalmat. Te lobbantottad fel, Uram, szívemben
   az érte epedő szerelmet, add meg hát a jogot is, hogy enyém lehessen! Arra
   vágyom, hogy  ebben a  kincsben legyek  gazdag! Állhatatosan  kérlek,  had
   lehessen mindig az enyém! Uram, Jézus, Te egészen szegény voltál, s így én
   sem kívánok e földön semmit sem a sajátomnak mondani, és csak abból akarok
   élni, amit felebarátaim adnak nekem!
   Assisi Szent Ferenc