[Evangelium] 2014-04-04

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Ápr. 4., P, 01:00:01 CEST

   2014. április 4. – Péntek

   A  csodálatos  kenyérszaporítást  követő   viták  után  Jézus   Galileában
   működött. Júdeában nem akart mutatkozni, mert a zsidók az életére  törtek.
   Közeledett a  zsidók  Sátoros-ünnepe. Miután  rokonai  elzarándokoltak  az
   ünnepre, Jézus is fölment utánuk  Jeruzsálembe, de nem nyilvánosan,  hanem
   titokban. Amikor  a templomban  tanítani  kezdett, a  jeruzsálemiek  közül
   néhányan  ezt  kérdezték:  „Nemde  ő  az,  akit  halálra  keresnek:   íme,
   nyilvánosan beszél, és nem szólnak neki semmit. Talán bizony már a vezetők
   is elismerik, hogy ő a Messiás? De róla tudjuk, honnan való. A  Messiásról
   pedig, ha majd  eljön, senki sem  tudja, honnan való.”  Erre Jézus, aki  a
   templomban tanított, emelt hangon odaszólt: „Ti ismertek engem, és azt  is
   tudjátok, honnan vagyok. Én nem  magamtól jöttem. Az Igaz (Isten)  küldött
   engem, akit ti nem  ismertek. Én viszont ismerem,  mert tőle vagyok, és  ő
   küldött engem.” Erre szerették volna Jézust elfogni, de senki sem emelt rá
   kezet, mert még nem jött el az ő órája.
   Jn 7,1-2.10.25-30

   Elmélkedés:

   A Sátoros-ünnepet a pusztai vándorlás emlékére tartották meg a zsidók a mi
   naptárunk szerint kb.  október elején. Ezen  a Jeruzsálem városában  nyolc
   napig tartó  hálaadó ünnepen  minden jámbor,  vallásos zsidó  részt  vett.
   Jézus  titokban   megy  a   városba,  mert   tudja,  hogy   a   csodálatos
   kenyérszaporítás után mondott beszéde miatt, amelyben mennyből alászállott
   kenyérnek nevezte magát, a zsidó vezetők halálra keresik. Arra nem érdemes
   gondolnunk, hogy félt volna, hiszen akkor nem ment volna el az ünnepre  és
   nem jelent volna meg a templomban, amelynél feltűnőbb és nyilvánosabb hely
   nem létezett. A  templomban sem rejtőzik  el, hanem tanítani  kezd a  nagy
   nyilvánosság előtt.  Beszédét  olyanok  is hallják,  akik  jól  ismerik  a
   főtanács azon tervét, hogy elfogják és megölik Jézust.
   Miért ment  oda Jézus,  ha tudta,  hogy halálra  keresik? –  kérdezhetjük.
   Jézus szándéka az  volt, hogy  tanítsa az embereket  saját személyéről  és
   küldetéséről. És ettől még a halálos fenyegetés sem tartotta vissza. Bár a
   nép nem tudja honnan származik, ő tisztában van küldetésével. Tudja,  hogy
   az Atyától  jött és  neki kell  engedelmeskednie. Erre  figyel, hiszen  az
   emberi elvárások csak hátráltatnák küldetése teljesítésében.
   A történet tanulsága az lehet, hogy Krisztus örömhírét akkor is  hirdetnem
   kell, ha alkalmatlannak tűnik és még fenyegetések ellenére is ragaszkodnom
   kell hitemhez.

   Végtelen Szentség, Jézus Krisztus, az  én üdvözítőm érdeme, szent vére  és
   halála árán jutok elődbe önmagamban, s vetem bele magamat a lángodba: az ő
   feltámadása  és  mennybemenetele  által  vezesd  el  akaratomat  magadhoz,
   sajátítsd  ki  egészen,  tégy  vele,  amit  akarsz,  mentsd  meg  a  hamis
   gyönyörtől, törd meg hatalmát, hogy csak terád tekintsen.