[Evangelium] 2013-05-20

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Május. 20., H, 01:00:01 CEST

   2013. május 20. – Hétfő

   Amikor a színeváltozás  hegyéről Jézus  visszatért tanítványaihoz,  látta,
   hogy nagy tömeg tolong körülöttük,  és írástudók vitatkoznak velük.  Amint
   az emberek észrevették Jézust, mindnyájan meglepődtek, majd elébe  siettek
   és üdvözölték. Jézus megkérdezte tanítványait: „Miről vitatkoztok  velük?”
   Valaki a  tömegből így  felelt neki:  „Mester! Elhoztam  hozzád a  fiamat.
   Gonosz lélek lakik benne, aki némává tette. Valahányszor hatalmába keríti,
   földhöz vágja. Habzik  a szája,  fogait csikorgatja  és megmerevedik.  Már
   kértem tanítványaidat, hogy űzzék ki belőle, de nem tudták.”
   Jézus így válaszolt: „Ó, hitetlen  nemzedék! Meddig maradjak még  veletek?
   Meddig tűrjelek titeket?  Vezessétek hozzám a  gyermeket!” Erre  odavitték
   hozzá. Mihelyt a  gonosz lélek meglátta  Jézust, tüstént elkezdte  ide-oda
   rángatni a fiút,  az pedig a  földre zuhant, és  habzó szájjal  vonaglott.
   Jézus megkérdezte  a fiú  apját: „Mióta  szenved ebben  a bajban?”  Ő  azt
   felelte:  „Gyermekkora  óta.  A  gonosz  lélek  gyakran  tűzbe  és   vízbe
   taszította, hogy elpusztítsa.  Ha valamit  tehetsz, szánj  meg minket,  és
   segíts rajtunk!”  Jézus  így  felelt neki:  „Ha  valamit  tehetsz?  Minden
   lehetséges annak, aki hisz!” Erre a fiú apja azonnal felkiáltott: „Hiszek,
   Uram, segíts az én hitetlenségemen!”
   Amikor Jézus  látta, hogy  egyre nagyobb  tömeg verődik  össze, ezekkel  a
   szavakkal parancsolt rá a  tisztátalan lélekre: „Te  néma és süket  lélek!
   Parancsolom neked, menj ki belőle, és  soha vissza ne térj belé!” Erre  (a
   gonosz lélek) összevissza  rángatta a  fiút, és  hangos kiáltással  kiment
   belőle. A  fiú  olyan  lett,  mint a  halott.  Többen  meg  is  jegyezték:
   „Meghalt!” Jézus azonban megragadta kezét,  és felsegítette. A fiú  talpra
   állt. Amikor  azután  Jézus  hazaérkezett,  és  egymás  között  voltak,  a
   tanítványok megkérdezték: „Mi  miért nem tudtuk  kiűzni a gonosz  lelket?”
   Jézus így  felelt: „Ezt  a  fajtát semmi  mással  nem lehet  kiűzni,  csak
   imádsággal és böjtöléssel.”

   Jézus  nyilvános  működése  időszakában  mindennapi  jelenet  volt,   hogy
   betegeket hoztak hozzá  a gyógyulás  reményében. A  mai evangéliumban  egy
   olyan  esetről  van  szó,  amikor  egy  apa  viszi  Jézushoz  fiát,   akit
   gyermekkora óta  gyötör, megszállva  tart a  gonosz lélek.  A  tanítványok
   hiába próbálkoztak a gonosz kiűzésével  a fiúból, nem jártak  eredménnyel.
   Sikertelen próbálkozásuk után az apa és beteg gyermeke számára az egyedüli
   remény Jézus maradt.  A gyógyulásnak most  is – mint  általában Jézus  más
   csodáinál – feltétele a hit, mert „minden lehetséges annak, aki hisz”  (Mk
   9,23). Hitből itt nincs hiány! Már önmagában azzal, hogy Jézus  segítségét
   kéri, kifejezi  az apa,  hogy hisz  Jézus gyógyító  erejében, hisz  isteni
   erejében. Hitének kifejezésére az apa így kiált fel: „Hiszek Uram,  segíts
   az én  hitetlenségemen!”  (Mk  9,24). Mintha  csak  ezt  mondaná:  hiszek,
   hiszem,  hogy  meg  tudod  gyógyítani  a  fiamat,  és  ha  van  bennem   a
   hitetlenségnek, a  kételkedésnek  akár  a legkisebb  nyoma  is,  akkor  te
   szüntesd meg azt, nehogy a gyógyulásnak akadálya legyen!
   Az eset elgondolkoztat:  sokszor sikertelenül küzdök  a rosszal,  kevésnek
   bizonyul erőm. Hiába igyekszem elhagyni rossz szokásaimat, gyenge  vagyok.
   Jézushoz fordulok-e ilyen esetekben?  Hiszem-e, hogy tud rajtam  segíteni?
   Hiszek-e abban, hogy azért jött a világba, hogy az embereket  meggyógyítsa
   a  lélek  betegségéből,  megszabadítson  a  bűntől?  Jézus  minden   ember
   megváltója. Engem is megváltott, új életre hív. Egy olyan életre, amelyben
   nem a bűn, nem a gonosz lélek uralkodik rajtam, hanem ő.

   Mindenható Istenünk! Hálatelt szívvel imádunk, magasztalunk és  dicsőítünk
   Téged! Mutasd meg nekünk szeretetedet!  Urunk Jézus, igaz közbenjárónk  az
   Atyánál! Te jól  ismersz minket és  ismered szükségleteinket. Engedd  csak
   azt kérnünk, ami javunkra szolgál,  s ami lelkünk üdvösségéhez  szükséges.
   Ámen.