[Evangelium] 2013-03-06

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Már. 6., Sze, 01:00:01 CET

   2013. március 6. – Szerda

   A hegyi beszédben Jézus ezt  mondta tanítványainak: „Ne gondoljátok,  hogy
   azért jöttem,  hogy  megszüntessem  a  törvényt  vagy  a  prófétákat.  Nem
   megszüntetni jöttem, hanem tökéletessé  tenni. Bizony mondom nektek,  amíg
   az ég és föld el nem múlik, nem  vész el a törvényből sem egy i betű,  sem
   egy vessző, hanem minden érvényben marad. Aki tehát csak egyet is  eltöröl
   akár a legkisebb  parancsok közül  is, és  úgy tanítja  az embereket,  azt
   nagyon  kicsinek  fogják  hívni  a  mennyek  országában.  És  mindaz,  aki
   megtartja és tanítja őket, igen nagy lesz a mennyek országában.”

   Két megszívlelendő felszólítást  tartalmaz a mai  evangélium: tartsuk  meg
   hűségesen Isten  törvényeit és  erre  tanítsunk másokat  is. Ez  utóbbi  a
   szóbeli tanítás mellett a példamutatást is magába foglalja.
   Miért tartsam meg Isten parancsait? –teszik  fel sokan a kérdést. Magát  a
   kérdést ne  értékeljük  feltétlenül  Isten elleni  lázadásnak,  bár  sokak
   esetében erről  van  szó. Sokan  ugyanis  jól megvannak  Isten  nélkül  és
   szabadságuk korlátozásának tartanak mindenféle előírást.
   Kérdezzük inkább így:  Miért érdemes megtartanom  Isten parancsait?  Miért
   érdemes Isten törvényei szerint élnem? Mit fejezek ki azzal, ha  elfogadom
   Isten akaratát? Annak belátásából kell kiindulnunk, hogy Isten szeretetből
   adja parancsait, amelyekkel utat  mutat számunkra az  örök élet felé.  Nem
   kényszerít bennünket, hanem mindig meghagyja emberi szabadságunkat, szabad
   akarattal dönthetünk. Ha megtartom Isten parancsait, ezzel viszonzom az  ő
   szeretetét. Engedelmességemmel azt  fejezem ki, hogy  elfogadom az  általa
   felkínált utat, a hit útját, az üdvösség útját.
   Választhatnám azt  is,  hogy  függetlenítem  magamat  Isten  szeretetétől.
   Érvelhetek  azzal  is,  hogy  Isten  törvényei  túl  nehezek  számomra  és
   megtartásuk lehetetlen. Kereshetek kifogásokat és további kibúvókat,  hogy
   miért nem élek Isten kérése szerint.  Ez viszont nem vezet az  üdvösségre.
   Hitem szerint az Isten törvényeinek való engedelmesség biztosítja számomra
   az üdvösséget.

   Nekem Te  vagy az  Uram, akinek  akaratát a  sajátoménál jobban  szeretem!
   Mivel nem tudok  állandóan szavakkal  imádkozni; ha  valaha is  imádkoztam
   igazi odaadással,  most halld  meg kiáltásomat!  Fogadd kegyesen  a  Téged
   kérlelő odaadást, mint  végtelen kiáltást;  s hogy  szavaim még  méltóbbak
   legyenek a meghallgatásra, adj imádságomnak erőt és állhatatosságot!