[Evangelium] 2013-06-29

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Jún. 29., Szo, 01:00:01 CEST

   2013. június 29. – Szombat, Szent Péter és Szent Pál apostolok

   Abban az időben, amikor Jézus Fülöp Cezáreájának vidékére ért, megkérdezte
   tanítványaitól: „Kinek tartják az emberek az Emberfiát?”
   Ezt válaszolták: „Van, aki Keresztelő  Jánosnak, van, aki Illésnek,  mások
   Jeremiásnak vagy valamelyik prófétának.” Ő  tovább kérdezte őket: „Hát  ti
   kinek tartotok engem?” Simon Péter válaszolt: „Te vagy a Krisztus, az  élő
   Isten Fia.”
   Erre Jézus azt mondta neki: „Boldog vagy, Simon Jónás fia, mert nem a test
   és a vér  nyilatkoztatta ki ezt  neked, hanem az  én mennyei Atyám.  Ezért
   mondom neked, hogy te Péter vagy, és én erre a sziklára építem Egyházamat,
   s a pokol kapui  nem vesznek erőt rajta.  Neked adom a mennyek  országának
   kulcsait: Amit megkötsz a  földön, meg lesz kötve  a mennyben is, és  amit
   feloldasz a földön, fel lesz oldva a mennyben is.”

   Éljünk méltón a hithez!
   Egyházunk hagyománya szerint egy napon ünnepeljük a két apostolfejedelmet,
   a  hitvalló   Pétert   és  a   hithirdető   Pált.  Az   ünnepi   szentmise
   szentleckéjében arról olvashatunk, hogy Pál hogyan tartotta meg a hitet és
   annak terjedése  érdekében miként  hirdette Krisztus  evangéliumát: „A  jó
   harcot megharcoltam, a pályát  végigfutottam, a hitet megtartottam”  (2Tim
   4,6-8). Majd így folytatja: „Mellém állt az Úr, és erőt öntött belém, hogy
   befejezzem az  evangélium hirdetését,  és tudomást  szerezzen róla  minden
   pogány” (2Tim 4,17).
   Szent Pál nem  tartozott a  Tizenkettő testületéhez, de  mégis apostol  ő,
   akit joggal nevezünk a nemzetek apostolának, a pogányok apostolának.  Mint
   hitéhez hű  zsidó  ember  tévedésnek tartotta  a  krisztusi  tanítást,  és
   ellenséget látott az új hit terjesztőiben, Krisztus tanítványaiban s  azok
   üldözője lett. Életében a Krisztussal való találkozás hozott fordulatot  a
   Damaszkusz városa felé vezető  úton. A különleges  élmény hatására lett  a
   keresztényüldöző Pálból Krisztus követője, majd evangéliumának  hirdetője.
   A népek  apostolának buzgósága  és lelkesedése  indítson bennünket  a  Hit
   évében  az  evangélium  hirdetésére,   s  erősítse  bennünk  az   apostoli
   lelkületet. Legyen célunk az evangéliumi igazság megismerése, megélése  és
   hirdetése! Legyen célunk,  hogy a  krisztusi hithez  méltóan éljünk!  Akár
   alkalmasnak tűnik, akár nem, akár szívesen fogadják az emberek, akár  nem,
   nekünk hirdetnünk  kell Krisztus  evangéliumát. Isten  kegyelme  mindenkor
   segítségünkre van a hit hirdetésében.
   A mai  ünnep  evangéliumában  pedig Szent  Péter  hitvallásáról  olvasunk.
   Tanító útja során Jézus arról kérdezi tanítványait, hogy kinek tartják  őt
   az emberek,  illetve  ők. Péter  a  többiek nevében  is  válaszolva  ekkor
   hitvallást tesz  arról, hogy  Jézust Isten  Fiának tartják.  A  hitvallást
   követően Jézustól  új  nevet  kap,  Simonból Péter  lesz,  s  egyúttal  új
   feladatot,  megbízatást  kap:   a  krisztusi   közösség  vezetését.   Máté
   evangélista fontosnak tartja kiemelni, hogy Jézus szerint Péter  vallomása
   nem az apostol emberi gondolkozásának eredménye, hanem isteni  sugallatra,
   kinyilatkoztatásra tudja  azt,  amit  mond.  Idén,  a  Hit  évében  fontos
   tudatosítanunk, hogy hitünk  megvallása Isten  felé és  a hitünkről  szóló
   tanúságtétel az emberek felé mindig az isteni kegyelemnek köszönhető.  Így
   volt ez  Péter  esetében,  és így  van  ez  velünk is.  Péter  apostolt  a
   későbbiekben még a bebörtönzés,  a bántalmazások, az üldözés  próbatételei
   sem rendítették  meg  hitében. Hitvallásunk  és  kérésünk e  rövid  imával
   szóljon mindennap Jézushoz: Hiszek, Uram, erősítsd bennünk a hitet!

   Istenünk,   sokszor   érezzük,   hogy   magunkra   maradtunk.   Reményeink
   szertefoszlottak, értelmetlennek  látjuk,  hogy tovább  menjünk  az  úton.
   Kérünk, Urunk, erősíts ma is minket, hívj magadhoz mindannyiunkat. Bárcsak
   Péterrel  együtt  válaszolhatnánk:  Igen,  uram,  tudod,  hogy  szeretlek.
   Bátoríts  bennünket,   hogy   a   Te   segítségeddel   éltetői   lehessünk
   családunknak, közösségünknek, minden embertársunknak!