[Evangelium] 2013-06-18

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Jún. 18., K, 01:00:02 CEST

   2013. június 18. – Kedd

   Jézus a hegyi beszédben ezt mondta tanítványainak: „Hallottátok, hogy  ezt
   mondták: Szeresd  felebarátodat  és  gyűlöld ellenségedet!  Én  pedig  azt
   mondom nektek:  Szeressétek ellenségeiteket,  tegyetek jót  azokkal,  akik
   gyűlölnek benneteket,  imádkozzatok azokért,  akik üldöznek  és  gyaláznak
   titeket, hogy gyermekei legyetek  mennyei Atyátoknak, aki fölkelti  napját
   jókra és  gonoszokra  egyaránt, és  esőt  ad  mind az  igazaknak,  mind  a
   bűnösöknek. Ha  ugyanis csak  azokat szeretitek,  akik titeket  szeretnek,
   ugyan mi lesz a jutalmatok? Nem teszik meg ezt a vámosok is? És ha csak  a
   testvéreiteknek köszöntök, mi  az, amivel többet  tesztek? Nem teszik  meg
   ezt a pogányok is? Ti legyetek olyan tökéletesek, mint amilyen tökéletes a
   ti mennyei Atyátok!”

   Az új törvényt  részletező sorozat utolsó  példája az  ellenségszeretetről
   szól,  amely  rokonságban  van  a  bosszúról  szóló  résszel,  ami  tegnap
   szerepelt   az    evangéliumban.    Jézus   ezt    mondja:    „Szeressétek
   ellenségeiteket,  tegyetek   jót  azokkal,   akik  gyűlölnek   benneteket,
   imádkozzatok azokért, akik üldöznek és gyaláznak titeket” (Mt 5,44).
   Ezen a ponton éri el csúcsát a Jézus által hirdetett erőszakmentesség.  Ne
   csak azokat szeressük,  akik jók hozzánk,  hanem ellenségeinket is!  Miért
   szeressem ellenségeimet? Miért imádkozzak azokért, akik üldöznek engem?  A
   választ az  elmúlt napok  elmélkedései már  megadták: ha  szembeszállok  a
   rosszal és viszonoznám azt, nem  volna bennem Krisztus szeretete. Isten  a
   szeretet. Ő nem torolja meg az emberek bűnét, hanem irgalmasan  megbocsát.
   Ne legyen  bennünk  bosszúvágy,  harag vagy  rosszindulat,  hanem  tudjunk
   szeretettel válaszolni minden sértésre vagy bántásra!
   Sokak számára  tűnik lehetetlennek  az ellenségszeretet,  vagy  legalábbis
   erre hivatkozva utasítják el.  Valóban képesek vagyunk  arra, hogy még  az
   ellenségeinket, a  rosszakaróinkat is  szeressük? Jézus  is ezt  tette,  ő
   legyen a példaképünk! A kereszten is tudott imádkozni azokért, akik életét
   kioltották. Igen,  a  mi  Urunk  valóban  sokat  kér  tőlünk.  De  érdemes
   megpróbálnunk. Ne tegyünk  különbséget barát és  ellenség, ember és  ember
   között!

   Uram, Te  szeretsz engem  a  szenvedésben is!  Uram, hiszek  irántam  való
   jóságodban és szeretetedben.  Biztosan tudom, hogy  Te gondoskodsz  rólam.
   Sok  kegyetlenség  van   a  világban.  De   a  világ  minden   természetes
   összefüggésével együtt egy magasabb hatalomnak van alávetve. Hiszem,  hogy
   Te vagy a világ Ura és Teremtője.  Hiszem, hogy minden a Te kezedben  van,
   minden ember, én is. Te Atyánk vagy, és szeretsz mindannyiunkat. Köszönöm,
   hogy Te  vagy  az  állandó  változásban  az  élet  nyugvópontja,  amelyhez
   tarthatom magam. Köszönöm, hogy szilárd életem van Benned, és így a  jövőm
   nincs a véletlenre bízva.