[Evangelium] 2013-06-13

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Jún. 13., Cs, 01:00:01 CEST

   2013. június 13. – Csütörtök

   Jézus a hegyi beszédben így szólt tanítványaihoz: „Mondom nektek: ha  igaz
   voltotok nem múlja felül az  írástudókét és a farizeusokét, nem  juthattok
   be a mennyek országába. Hallottátok, hogy a régieknek ezt mondták: Ne ölj!
   Aki öl, méltó  az ítéletre. Én  viszont azt mondom  nektek, hogy méltó  az
   ítéletre mindaz, aki haragszik testvérére. Aki azt mondja testvérének:  Te
   esztelen!,  méltó  a  főtanács  ítéletére.   Aki  pedig  azt  mondja:   Te
   istentelen!, méltó a kárhozat tüzére. Ha tehát ajándékot akarsz az oltáron
   felajánlani, és  ott eszedbe  jut, hogy  testvérednek valami  panasza  van
   ellened, hagyd ott  ajándékodat az oltár  előtt, s menj,  előbb békülj  ki
   testvéreddel.  Csak  aztán   térj  vissza,   hogy  bemutasd   áldozatodat.
   Ellenfeleddel szemben légy békülékeny, amikor  még úton vagy vele,  nehogy
   átadjon a bírónak,  a bíró pedig  a börtönőrnek, és  a börtönbe  vessenek.
   Bizony, mondom neked, ki nem jössz onnan, míg az utolsó garast is meg  nem
   fizeted.”

   A tegnapi evangéliumban Jézus általános  kijelentéseit olvastuk a régi  és
   az új törvényről, s ennek kapcsán azt a tanulságot fogalmaztuk meg, hogy a
   krisztusi törvényben a szeretet a legfontosabb, s ez mindannyiunk  szívébe
   íródott. A mai naptól kezdve hat részletesen kifejtett példa következik  a
   haragról, a házasságtörésről, a  válásról, az esküről,  a bosszúról és  az
   ellenségszeretetről.
   Elsőként a  harag kerül  sorra, ami  ugyan  kis bűn  lehet, de  ha  valaki
   engedi, hogy szívében növekedjék, akkor könnyen gyűlöletté fajulhat. A „Ne
   ölj!” parancs  megszegése  azt  jelentette az  ószövetségi  időkben,  hogy
   valaki a  másik ember  elleni gyűlöletét  egy végletes  tettben fejezi  ki
   annak élete kioltásával. Ezt szigorítja  Jézus, aki szerint nem csupán  az
   követ el bűnt,  aki embert öl,  hanem már  az is bűnös,  aki haragot  vagy
   gyűlöletet táplál szívében embertársa iránt.  A bűn egy olyan út,  amelyen
   az ember folyamatosan eltávolodik Istentől. Ezen az úton jobb minél  előbb
   megállni, mert az ellenszenv, ami kezdetben csak egy kis érzés a  szívben,
   hamar súlyos  cselekedetekben  ölthet  testet. A  békülékeny  lelkület,  a
   békesség  szeretete  és  a  megbocsátás  készsége  nem  a  gyengeség  jele
   részünkről, hanem a  Jézus által ajándékozott  boldogság egyetlen útja.  A
   rendszeres és őszinte lelkiismeretvizsgálat sokat  segít abban, hogy a  jó
   úton  haladjunk.  Mindig   gondoljunk  szándékaink  lehetséges   távolabbi
   hatásaira! Éljünk a szeretet törvénye szerint!

   Uram, Istenem!  Jól tudom,  hogy  te minden  ember szívében  elültetted  a
   szeretetet, az  én  szívembe is.  Taníts  engem a  helyes  szeretetre,  az
   önfeláldozó szeretetre, az önzetlen szeretetre. A szeretet hassa át életem
   és minden cselekedetem! A  szeretet mindennapi gyakorlásában találjam  meg
   életem  értelmét!   A  szeretet   törvénye  érintsen   meg  engem   isteni
   kegyelemként!