[Evangelium] 2013-07-13

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Júl. 13., Szo, 01:00:01 CEST

   2013. július 13. – Szombat

   Abban az  időben Jézus  így  szólt apostolaihoz:  Nem különb  a  tanítvány
   mesterénél, sem a szolga uránál. Elégedjék meg a tanítvány azzal, ha olyan
   lesz, mint mestere, és a szolga, ha olyan lesz, mint ura! Ha a családatyát
   Belzebubnak  csúfolják,  mennyivel  inkább  háza  népét?  Ne  féljetek  az
   emberektől! Nincs rejtett dolog, amelyre fény ne derülne, sem titok, amely
   ki ne  tudódnék. Amit  én  sötétben mondok  nektek,  azt ti  mondjátok  el
   világosban: és amit fülbe súgva hallotok, hirdessétek a háztetőkön! És  ne
   féljetek azoktól, akik a testet megölik,  de a lelket nem tudják  megölni.
   Inkább attól  féljetek,  aki  a lelket  is,  meg  a testet  is  a  pokolba
   taszíthatja. Egy fillérért ugye két verebet adnak? És mégsem hull a földre
   egy se közülük Atyátok  tudta nélkül! Nektek  pedig minden szál  hajatokat
   számon tartják! Ne féljetek hát: sokkal  többet értek ti a verebeknél!  Ha
   valaki megvall engem az emberek előtt, én is megvallom őt Atyám előtt, aki
   a mennyekben van.  De ha  valaki megtagad engem  az emberek  előtt, én  is
   megtagadom őt Atyám előtt, aki a mennyekben van.

   Az előző részek folytatásaként Jézus  újabb tanácsokkal látja el  missziós
   útra induló apostolait. Legelőször is  azt köti lelkükre, hogy  maradjanak
   mindig tanítványok, és ne akarjanak nagyobbak lenni nála! Ezt mondja: „Nem
   különb  a  tanítvány  mesterénél,  sem   a  szolga  uránál”  (Mt   10,24).
   Felszólítja őket,  hogy  ne  dicsőségre vágyakozzanak  és  ne  az  emberek
   tetszését keressék, hanem ragaszkodjanak  Mesterükhöz, aki megbízta  őket,
   és  minden  cselekedetükkel  Isten  dicsőségét  szolgálják!  Ezt  követően
   bátorságra bíztatja  őket,  hogy  ne  féljenek  hirdetni  a  rájuk  bízott
   tanítást, és  ne féljenek  azoktól, akik  emiatt támadják  őket!  Útjukon,
   munkájuk során a Szentlélek kíséri őket, életük Isten kezében van. S végül
   a tanúságtétel  fontosságáról  és  annak  következményéről  beszél.  Jézus
   elutasítása a mennyország elvesztését vonja maga után. De aki kitart az Úr
   mellett, számíthat az üdvösségre. Az  Atya örök országába való  bejutásnak
   az a feltétele, hogy a tanítvány hűséges maradjon Mesteréhez, Jézushoz. Ez
   vonatkozott egykor az apostolokra és ez érvényes ránk is.
   Mi a küldetés lényege? Mit kellett megérteniük az egykori küldötteknek  és
   mit kell megértenünk nekünk? A küldöttnek Jézushoz kell hasonlóvá  válnia.
   Az ő  sorsa vár  rá, az  ő  tanítását hirdeti,  az ő  nevében  cselekszik.
   Mindenkor bízhat az isteni erőben, amely eredményessé teszi a  szolgálatot
   és  az  Isteni  Gondviselésben,  amely  bátorságot  ad  az  üldözések   és
   nehézségek idején.

   Istenünk, segíts,  hogy  örömhíredet  hirdethessük!  Add,  hogy  hívásodra
   mindig  figyelni  tudjunk!  Te  azt  kívánod,  hogy  az  emberek  szabadon
   kövessenek Téged. Nyisd meg, kérünk, az emberek szemét, hogy meglássák  az
   evangélium fényét. Nyisd meg az emberek szívét, hogy befogadják a Te  igéd
   igazságát, és boldogok legyenek, mert az örömhírben életet találnak.